Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Verifierat av vem och utifrån vilka kriterier?
Ge mig det bästa du har.
Citat:
Jag kan ju säga att "Klas" botade "Görans" brutna ben i Jesu namn och att jag och 3 andra, som jag kan hänvisa till är beredda att stödja detta påstående. Men du var inte där och kan inte, utan vidare acceptera att någon av oss talar sanning.
Nu börjar du förstå dig på Russels teapot.
Citat:
Ska det då vara en filminspelning utav ett under som har ägt rum? Det kan ju vara efterredigerat skådespeleri.
Ge mig det bästa du har.
Citat:
Ska det vara ett under utfört inför respekterade och oberoende forskare inom relevanta vetenskaper, som dokumenterat händelsen med diverse mätutrustning, och sedan sammanfattat en avhandling som finns tillgänglig? Är det vad du/ni är ute efter?
Det skulle vara toppen!
Citat:
Det sistnämnda har jag inga exempel på.
Oj, vilken överraskning. Kan du ge mig någonting som går att verifiera och upprepa på något sätt över huvud taget, utöver mänskliga vittnesmål (eftersom vi redan konstaterat att mänskliga vittnesmål spretar åt alla och finns inom ALLA religioner och därmed inte kan användas som bevisföring)
Citat:
Det var min världsbild, jag har inga förutfattade meningar om er världsbild.
Framsteg. Då ska vi se här:
Citat:
1. Rent grundläggande: Att då det finns liv i vårt universum så fanns det liv före universum
Hur tänker du här?
Citat:
och med tanke på vilken form detta liv antar så är det logiskt att tänka, att det liv som fanns innan har samma egenskaper i väsentliga hänseenden; självmedvetet, förnuftigt, självförökande och skapande,
Och här?
Citat:
troligtvis i den ordningen.
Så du tror alltså att livet blev självmedvetet och förnuftigt INNAN det blev självförökande? Jag gissar att evolutionsteorin inte faller dig i smaken? Berätta hur du tänker kring detta.