Citat:
Och där kom den ... helt enligt manualen.
Om nu manualen stämmer så ser jag inte problemet.
Citat:
En 'det bara är så' utsaga?
Vad ska man mer säga om saken för att det ska vara en värdig ståndpunkt? Exakt hur Gud fungerar från stora drag och in till den minsta detalj?
Citat:
Förutsatt att DIN 'det bara är så' argumentation med dens hemmasnickrade premisser är valid.
Låt gå för det. Känns den tvivelaktig av något särskilt skäl, eller vill du bara påpeka att det är något jag tror, inte något jag vet?
Citat:
Så det var kanske Satan som hjälpte till? Va' blasfemisk när nu en allsmäktig 'gud' hade bestämd att denna cancer-patient skulle dö.
Det blafemiska om något är att man hellre söker alla andra vägar till ett mål än den som Gud påbjuder. Om man enkelt kan bota vad som helst genom att tro på och följa Jesu föredöme så är det ju bara uppkäftigt och barnsligt att låta bli till förmån för en annan metod. Gud vill inte lära oss bota cancer i första hand utan leva för evigt, utan att förstöra andra och oss själva. Det är vad lagen och evangeliet ska åstadkomma.
Jag ser ingen anledning till att detalj-beskriva proceduren i reiki-healing här (frånsett att den för min del varken har 'gud' eller Satan inblandat).[/quote]
Ok.