2013-05-16, 15:47
Medlem
Nåja, 1-0 till er. Debattera är inte min grej, jag kanske är lite efterbliven trots allt.

Men det kvarstår att tecken och under sker än idag och så är det bara, som sagt.
Ni får helt enkelt smälta detta faktum. Jag ska göra till vana att dumpa länkar med vittnesmål, boktips o.dyl. tillsammans med varje inlägg jag gör, sen har ni fria händer att gräva vidare i saken, eller helt enkelt fortsätta utöva er intellektuella elitism i en skyddad miljö.

http://www.tidenstecken.se/under.htm
Citera
2013-05-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och hur blir det då när jag nu inflikar, att jag som reiki-helanda 'ateist' (vad 'ateist' nu visar sig vara i Ennuis begreppsförvirring) kan komme med den anekdotiska information att jag till synes har utförd ett 'mirakel' genom att 'hela' en terminal cancer-patient.

UTAN 'guds' hjälp.

Jasså? Du får gärna berätta mer eller länka till något ställe där du skrivit mer om saken.
Citera
2013-05-16, 15:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och hur blir det då när jag nu inflikar, att jag som reiki-helanda 'ateist' (vad 'ateist' nu visar sig vara i Ennuis begreppsförvirring) kan komme med den anekdotiska information att jag till synes har utförd ett 'mirakel' genom att 'hela' en terminal cancer-patient.

UTAN 'guds' hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Han/hon rökte inte maja då?

Nej, däremot konsumerade han en imponerande daglig mängd starköl.
Citera
2013-05-16, 15:58
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Nej, däremot konsumerade han en imponerande daglig mängd starköl.
Annars har man ju funnit att det finns ämnen i maja som hindrar nybildningen av blodkärl till cancerceller så detta resulterar i att cancercellerna svälter ihjäl.
Citera
2013-05-16, 15:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Men det kvarstår att tecken och under sker än idag och så är det bara, som sagt.

Ja, som sagt då har jag .... som anekdotisk information .... till synes utförd ett 'mirakel'; UTAN 'guds' hjälp.

Så 'mirakler' har uppenbarligen intet samband med 'gud'.
Citera
2013-05-16, 16:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jasså? Du får gärna berätta mer eller länka till något ställe där du skrivit mer om saken.

Varför bli mångordig.

Patienten fick cancer, blev diagnostiserad som terminal, jag helade, han tillfrisknade.

Om det finns en 'förklaring', ett samband, en sanning eller en verklighet bakom detta har jag ingen aning om.

Såna gissningslekar överlåtar jag till individer som du, som trivs med efterrationaliserande spekulationer.
Citera
2013-05-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ja, som sagt då har jag .... som anekdotisk information .... till synes utförd ett 'mirakel'; UTAN 'guds' hjälp.

Om det nu inte är så att hans kraft finns inneboende i allt, eftersom allt, enligt utsaga, utgår ifrån honom. Samt att vi har möjligheten att genom viljekraft, eller tro, bruka denna energi fritt. Det finns ju en del icke-sanktionerad andlighetsutövning beskriven i bibeln, både kommunikation med andeväsen och "trollkonster" i största allmänhet. Vi har ju den där Simon i Apg. som man kallade "Guds kraft", bl.a.

Jag var iofs mer intresserad utav din personliga upplevelse utav det hela. Kan du beskriva processen, och vad du upplevde?
Citera
2013-05-16, 16:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Om det nu inte är så att hans kraft finns inneboende i allt,

Och där kom den ... helt enligt manualen.

Citat:
eftersom allt, enligt utsaga, utgår ifrån honom.

En 'det bara är så' utsaga?

Citat:
Samt att vi har möjligheten att genom viljekraft, eller tro, bruka denna energi fritt.

Förutsatt att DIN 'det bara är så' argumentation med dens hemmasnickrade premisser är valid.

Citat:
Det finns ju en del icke-sanktionerad andlighetsutövning beskriven i bibeln, både kommunikation med andeväsen och "trollkonster" i största allmänhet. Vi har ju den där Simon i Apg. som man kallade "Guds kraft", bl.a.

Så det var kanske Satan som hjälpte till? Va' blasfemisk när nu en allsmäktig 'gud' hade bestämd att denna cancer-patient skulle dö.

Citat:
Jag var iofs mer intresserad utav din personliga upplevelse utav det hela. Kan du beskriva processen, och vad du upplevde?

Jag ser ingen anledning till att detalj-beskriva proceduren i reiki-healing här (frånsett att den för min del varken har 'gud' eller Satan inblandat).
Citera
2013-05-16, 16:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag förstår inte hur det kan ha undgått er att "apostlagärningarna" fortfarande pågår för full effekt därute. Där har ni era verifierbara och upprepningsbara tecken, och nej det handlar inte bara om mysiga magkänslor och sånt man kan inbilla sig.
Ska det vara så svårt att komma med exempel?

Citat:
När jag personligen kan leverera sånt som kan tänkas övertyga er så ska jag återkomma, tills vidare får jag hänvisa till andra. Men ni kan ju gå mig till mötes så pass, att ni ändå utforskar saken. Jag tycker det är lite dålig stil att sitta och håna något innan man verkligen gått till botten med det.
Igen, vad sägs om att komma med exempel på var man utforskar saken, du som förhoppningsvis har insikt i det du påstår.
Citera
2013-05-16, 16:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

UTAN 'guds' hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du får fråga Ennui om detta, det är tydligen hen som har absolut tolkningsföreträde gällande när anekdoter är giltig bevisföring.

Som vi nu kan konstatera, flyttade han 'det bara är så' målposterna ännu ett steg längre bort från den rationella världsbilden.
Citera
2013-05-16, 16:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nåja, 1-0 till er. Debattera är inte min grej, jag kanske är lite efterbliven trots allt.

Ni får helt enkelt smälta detta faktum. Jag ska göra till vana att dumpa länkar med vittnesmål, boktips o.dyl. tillsammans med varje inlägg jag gör, sen har ni fria händer att gräva vidare i saken, eller helt enkelt fortsätta utöva er intellektuella elitism i en skyddad miljö.

http://www.tidenstecken.se/under.htm

Offerkofta och tvivelaktiga vittnesmål om subjektiva upplevelser. Är det allt du har?
Vad sägs om att hitta någonting objektivt och rationellt istället?
Citera
2013-05-16, 16:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Om det nu inte är så att hans kraft finns inneboende i allt, eftersom allt, enligt utsaga, utgår ifrån honom. Samt att vi har möjligheten att genom viljekraft, eller tro, bruka denna energi fritt. Det finns ju en del icke-sanktionerad andlighetsutövning beskriven i bibeln, både kommunikation med andeväsen och "trollkonster" i största allmänhet. Vi har ju den där Simon i Apg. som man kallade "Guds kraft", bl.a.

Borde då inte troende kunna utföra saker ateister inte kan, eller vara överrepresenterade i god hälsa eller andra mätbara statistiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in