Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Gud är fortfarande en potentiell del utav det observerbara så långt dina efterforskningar sträcker sig, det är jag övertygad om.
Du menar vad ditt fantombild av mina 'efterforskninger' blir till i dina gissningslekar.
Citat:
För övrigt, när det inte längre är empiriskt observerbart så faller det under min analogi.
Ja, din falska analogi.
Citat:
"riktig filosofi"... Och vad är den riktiga filosofins hörnstenar?
Logik, epistemologi, metafysik, estetik och etik.
Citat:
Är det något som någon hittat på?
Det är människoskapade verktyg.
Citat:
På samma ställe där du stoppar din ateism of gaps.
OcH vad ÄR min 'ateism'?
Citat:
Om det är något som baserar sig på avsaknaden av bevis så är det ju ateism, hela dess grund är bristande kunskap.
Och vad är denna allmäna 'ateism'?
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det finns en sannolikhet för metafysiska gissninger, från ett epistemisk/metafysisk perspektiv, men denna sannolikhet har inget med logik att göra frånsett själva sannolikhets-uppställningen på dom epistemiska och metafysiska premisserna.
Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Men det är ju bara massa personliga åsikter du sitter här och slänger omkring dig, fattar du inte det själv eller?
Mina kommentarer är mycket rumsrena i den rationella världsbilden. Men den rationalle världsbilden kännar du ju endast i strawmans versionen, så jag förstår att du går vilse i det.
Citat:
Ditt personliga omdöme, som jag anser, baserar sig på en massa påhitt, vilket från mitt perspektiv blir minst lika patetiskt.
Visst, i ditt 'det bara är så' perspektiv.
Citat:
Populärt är inte detsamma som rationellt.
Sa jag inte heller. Jag skrev att rationalismen är populär, inget annat.