2021-06-22, 10:52
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Du är så fantastiskt god och ödmjuk och du flödar över av kärlek för alla andra.
Jag är inte god nog att kyssa dina fotspår.
Du står alltid på knä och tjänar andra. Tvättar andra fötter och håller dom för mer än dig själv.
Jag önskar jag kunde vara så fin som du.
Men jag är bara en elak stolt fåne.
Alltid skyller jag på andra och aldrig kan jag kritisera mig själv.
Jag är så ledsen för hur hemsk jag är.
Vakna upp och ta strid för Guds ord i stället för att fega ur med ironier om god och ödmjuk och kärlek etc.
Eller är du en som försöker sig på "Heja den som vinner" i konflikten mellan Kristi rike och djävulens rike.
You can't do that.
Citera
2021-06-22, 10:54
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Säger han efter att han klippte bort argumenten. Patetiskt.
Nej, det finns ingenting som ens tyder på att någon gud ligger bakom dina sagor.
Jag har utmanat dig gång på gång men det måste vara så att hans kraft endast finns i ordet. I era huvuden.
Som en saga.
En saga har också kraft.
Åsså beläggen, O inbilske obildade gudshatare som ståtar med "här gäller belägg och inget annat".

Shoot!
Citera
2021-06-22, 10:57
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Vakna upp och ta strid för Guds ord i stället för att fega ur med ironier om god och ödmjuk och kärlek etc.
Eller är du en som försöker sig på "Heja den som vinner" i konflikten mellan Kristi rike och djävulens rike.
You can't do that.
Jag är en fegis. Jag springer efter andra människor.
Jag vågar inte gå emot gruppen.

Jag är inte så fantastik som du är. Du är som en ängel. En krigare som GUD håller mycket av.
Och din tro är sååååååååå stark. Du vet att Gud litar på dig.
Men din hjälp kommer Gud segra. Gud har tur som har dig.
Gud klarar sig inte utan dig.

En god Kristen med stark tro slår Bibeln i huvudet på alla hedningar, hela dagen lång.
Gud är Kärlek.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2021-06-22 kl. 11:00.
Citera
2021-06-22, 10:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Om hypotesen innebär att: "den bäst anpassade och starkaste advokaten överlever", och denna hypotes sprids i samhället som en sanning, så är det stor risk att advokater agerar utefter den hypotesen.
Det är ju en sanning.
Är det då så att advokater springer runt och mördar varandra i hemlighet?
Det är sant oavsett yrkesgrupp och det är sant att, evolutionärt sett, för individen, så är det fördelaktigt att slå ihjäl sin granne, ta hans grejer och därför leva bättre och ha större chans att få avkomma som får större fördelar. Men inte för flocken.
Individens fördelar beror också på flockens fördelar.
Vi har utvecklats som flockdjur i många årmiljoner.

Är det din paranoia om evolutionsteorin endast en instinktiv rädsla för vad som ska hända om folk inte var rädda för Gud? Det är ingen fara.
De säkraste och humanaste samhällena är de som är mest sekulära. Och lär ut evolutionsteorin.
Citera
2021-06-22, 10:58
Medlem
Caloviuss avatar
Inte så långt från 11 000 inlägg.
Så var är beläggen på att Bibeln inte är att lita på, hrr gudsförnekare, -hatare, -försmädare?
Par-o-o? Robot? Skidåkaren? Resten av packet? Hoo-hoo...hoo-hoo...hoo-hoo...
Det blev inget med det.
Citera
2021-06-22, 10:59
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ok, vilket ord ska jag använda om människor som tror på evolutionsteorin?

En vetenskaplig teori är för det första inget som man tror på. Den är vad den är.
Sedan kan man möjligen tvivla på den, men då är det är en annan fråga och det är då den egna informationen man har om den teorin som man inte tror på, inte teorin i sig. Man har alltså inte tillräcklig eller felaktig information om teorin.

Men du kan fortsätta att skriva "evolutionister" om du vill, men tro bara inte att alla andra lägger in samma betydelse som du i den termen.

Samma som att du inte håller med om att JV är en sekt, skulle jag tro. När jag skriver termen sekt så syftar jag på något specifikt, men du ser ordet som något annat.
Citera
2021-06-22, 11:00
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det var du som påstod att Gud nös, jag vill att du bevisar detta påstående.
Inspirerad av Calovius märker jag. Jag talade i liknelser, så som Bibeln gör. Förstår du?
Citera
2021-06-22, 11:01
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Så var är beläggen på att Bibeln inte är att lita på, hrr gudsförnekare, -hatare, -försmädare?
Det blev inget med det.
Du min älskade är beviset att GUD finns.
Dina goda gärningar bevisar att du är fylld av helg ande.
Citera
2021-06-22, 11:01
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det blev inget med det.

Jaså?
Jag trodde att titeln för denna tråd var "Är Bibeln sann?"

Så var finns beläggen för att Bibeln är sann?
Citera
2021-06-22, 11:02
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag är en fegis. Jag springer efter andra människor.
Jag vågar inte gå emot gruppen.
Jag är inte så fantastik som du är. Du är som en ängel. En krigare som GUD håller mycket av.
Och din tro är sååååååååå stark. Du vet att Gud litar på dig.
Men din hjälp kommer Gud segra. Gud har tur som har dig.
Gud klarar sig inte utan dig.
Men sluta äntligen fega då. Du ska stå inför Guds domstol en dag, och nej, då kan du inte gömma dig bakom en ateists av samvetsskräck skakande axlar. Ateistens tryne kommer inte att yttra något till ditt försvar. Ta ansvar för dig själv och stå upp mot gudshatarna. Detta är ingen lek.
Citera
2021-06-22, 11:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Var står det i Bibeln att Gud nös, O inbilskt store Robot?
Du är inte olik faraonen Smeso, lika fräckt gudshat hos båda.
Var inte så bokstavlig du märkare av ord. Du ser bara löjligare ut.
Småsint predikant av antika vidskepelser som hugger på liknelser.
När ska du bevisa att det ens finns en gud att tala om? Jag väntar på din ordens gud.
Citera
2021-06-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det är ju en sanning.
Är det då så att advokater springer runt och mördar varandra i hemlighet?
Det är sant oavsett yrkesgrupp och det är sant att, evolutionärt sett, för individen, så är det fördelaktigt att slå ihjäl sin granne, ta hans grejer och därför leva bättre och ha större chans att få avkomma som får större fördelar. Men inte för flocken.
Individens fördelar beror också på flockens fördelar.
Vi har utvecklats som flockdjur i många årmiljoner.

Är det din paranoia om evolutionsteorin endast en instinktiv rädsla för vad som ska hända om folk inte var rädda för Gud? Det är ingen fara.
De säkraste och humanaste samhällena är de som är mest sekulära. Och lär ut evolutionsteorin.

Skillnaden är att denna cyniska hypotes inte förs ut till advokaterna och allmänheten, utan tvärtom för man ut en advokatsed med lagar och regler.

Tvärtom när det gäller evolutionsteorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in