2016-02-22, 23:25
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
Det är alla organ i kroppen som tillsammans bildar urin.....har du inte gått i skolan?....
Jag förstår att du fortfarande undrar efter alla år, men eftersom din särskola inte låg i närheten av mitt gymnasium fick du och jag aldrig något tillfälle att träffas.
Citera
2016-02-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Jag förstår att du fortfarande undrar efter alla år, men eftersom din särskola inte låg i närheten av mitt gymnasium fick du och jag aldrig något tillfälle att träffas.

Så fult och hånfullt sagt.
Citera
2016-02-22, 23:45
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Så fult och hånfullt sagt.
Jag presenterade ett möjligt svar till en mindre vetande individ. Vad mer kunde jag gjort?
Citera
2016-02-22, 23:47
Medlem
Citat:
Dock var ju Goliat ca 3 meter, medans jättarna var mellan 20-45 meter så lite skillnad.

Dessutom är det inte så att ett objekt som får accelaration i sig får mer massa, medans den yta/volym inte ökar och därför får högre densitet automatisk? Vilket gör att en sten lätt kan gå genom hans Goliat skalle och hjälm.

Var står det att jättarna skulle ha denna storlek?
Citera
2016-02-23, 00:05
Medlem
Citat:
Har aldrig sagt hunden startade för 500 år sen.....

Jodå, iofs med en brasklapp "tror" Men jag ger dig +- några år.

(FB) Är Bibeln sann ?
Citat:
Tror hundar har existerat i ungefär i 500 år och på den tiden har det kommit hundratals hundraser vi har idag.
Citera
2016-02-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin

Han gick nog bibelskola.
Citera
2016-02-23, 00:18
Medlem
Citat:
Hur menar du att det mänskliga samhället ska komma undan t ex den globala uppvärmningen.

Ja inte tror jag att varenda människa kommer att dö pga den. Men det har inget med saken att göra, utan frågeställningen var att Gud inte kommer förgöra mäsnkligheten en gång till, för det lovade han efter floden.
Citera
2016-02-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Ja inte tror jag att varenda människa kommer att dö pga den. Men det har inget med saken att göra, utan frågeställningen var att Gud inte kommer förgöra mäsnkligheten en gång till, för det lovade han efter floden.

Han lovade att inte dränka människan med vattne, därav regnbågsförbundet.

Jo alla människor skulle dö av den globala uppvärmningen om ingen mdt makt och myndighet ingrep och stoppade det
Citera
2016-02-23, 00:26
Medlem
Citat:
Hur menar du att det mänskliga samhället ska komma undan t ex den globala uppvärmningen.

Sen Benon, du svarade aldrig på frågan om varför inte Farao och egyptierna dog i floden, hade du nåt bra svar på det?
Citera
2016-02-23, 00:27
Medlem
Citat:

Jo alla människor skulle dö av den globala uppvärmningen om ingen mdt makt och myndighet ingrep och stoppade det

Vem har sagt det? Att alla skulle dö alltså
Senast redigerad av Jhwh 2016-02-23 kl. 00:35.
Citera
2016-02-23, 00:28
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Står ingenstans i texten att det skulle ha varit synligt, det är vad du antar så du kan försöka hitta fel på bibeln så du kan lägga bibeln åtsidan och fortsätta leva ditt syndiga liv.

Hur skulle wheat & rie överlevt haglet och elden om det hade växt upp som du påstar?

Har inte sagt nånstans att nytt växte upp.....du kanske borde läsa det jag skriver bättre.....

Det står heller ingenstans att vetet klarade sig därför att det var under jord.
I andra översättningar står det att vetet klarade sig därför att det ännu inte var fullvuxet, vilket förklarar varför de specificerar att kornet och linet slogs ner av haglet därför att ”kornet hade gått i ax och linet stod i knopp”.
”Men vetet och spälten slogs inte ner, eftersom de mognar senare.”

Det var alltså graden av mognad som var viktig. Tänk på att det inte var ett vanligt hagel, utan ett av Gud specialdesignat hagel. Gud hade planerat att inte allt skulle dö i haglet så att plågorna skulle kunna fortsätta med nästa steg, och Gud försäkrade sig om att det skulle få fortsätta genom att förhärda faraos hjärta, eller hur?

En ytterligare faktor här är att vete kräver normalt tre veckor mer än korn att bli klar för skörd, och det är högst osannolikt att man skulle ha väntat tills kornet var nästan klart för skörd innan man sådde vetet.

Men, du får ha en annan uppfattning om du vill. Jag anser bara att den uppfattningen inte styrks av vare sig vad jag kan läsa eller av vanligt sunt förnuft.
Citera
2016-02-23, 00:32
Medlem
Citat:

Han lovade mer än så, 1 Mos 8:20-21:
Citat:
Noa byggde ett altare åt Herren. Han tog fyrfotadjur och fåglar av alla rena arter och offrade dem som brännoffer på altaret. Och Herren kände den blidkande lukten, och han sade till sig själv: ”Aldrig mer skall min förbannelse drabba marken för människans skull, för att hon alltifrån ungdomen har ett ont uppsåt. Jag skall aldrig mer förgöra allt levande, så som jag nu har gjort.

Det står inget om att det begränsas till att dränka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in