2018-01-10, 15:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bech33
Jag anar att bibeln mycket väl är sann. Tecknen finns där på att vi lever i den sista tiden och nästan var man än blickar syns pentagram som ganska ofta är röda (kommunistiska) och olika symboler med 666 som Google chrome, Trilateral commission och en viss nationsflagga. Heineken och Oppigårds är två ölmärken som pryds av röda pentagram och så klart finns det många andra exempel.

Man kan naturligtvis vara en nej-sägare och avfärda alltihop som trams. Likväl har vi en femtonårsplan i Agenda 2030 och man kan ana att det där om chippningen (som står i bibeln) stämmer.
Som jag ser det är det för många tecken på att det ligger sanning i det hela för att jag ska kunna avfärda alltihop.

Kan vi FÖRST diskutera validiteten av bibel-profeterande på nån specifik tråd om detta ... före det användas som ett sannings-underlag?
Citera
2018-01-10, 15:44
Medlem
Citat:
Jag anar att bibeln mycket väl är sann. Tecknen finns där på att vi lever i den sista tiden och nästan var man än blickar syns pentagram som ganska ofta är röda (kommunistiska) och olika symboler med 666 som Google chrome, Trilateral commission och en viss nationsflagga. Heineken och Oppigårds är två ölmärken som pryds av röda pentagram och så klart finns det många andra exempel.

Man kan naturligtvis vara en nej-sägare och avfärda alltihop som trams. Likväl har vi en femtonårsplan i Agenda 2030 och man kan ana att det där om chippningen (som står i bibeln) stämmer.
Som jag ser det är det för många tecken på att det ligger sanning i det hela för att jag ska kunna avfärda alltihop.

Fast jag anser mig vara troende så är jag lite skeptisk till dom där slut-tids tecken som sägs
finnas på många ställen. Betänk att det bara verkar vara i västvärlden som det där med 666 är
populärt. Andra länders kyrkobibel har inte ens Uppenbarelseboken i sin bibel.

Men lite skeptisk blir man, jag ser också det där med 666 på många ställen.
Senast igår, på ett helt oväntat ställe faktiskt.
Citera
2018-01-10, 15:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Fast jag anser mig vara troende så är jag lite skeptisk till dom där slut-tids tecken som sägs
finnas på många ställen. Betänk att det bara verkar vara i västvärlden som det där med 666 är
populärt. Andra länders kyrkobibel har inte ens Uppenbarelseboken i sin bibel.

Men lite skeptisk blir man, jag ser också det där med 666 på många ställen.
Senast igår, på ett helt oväntat ställe faktiskt.

Kan vi diskutera detta i detaljer på specifik tråd?
Citera
2018-01-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kan vi diskutera detta i detaljer på specifik tråd?

Har du något förslag på eventuell tråd?
Citera
2018-01-10, 16:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Har du något förslag på eventuell tråd?

T.ex. detta:

(FB) Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln...
Citera
2018-01-10, 16:15
Medlem
Citat:

Ja klart att bibeln är sann,Personer som blir 900 år ,går på vatten,botar lama,förvandlar människor till saltstoder ,delar hav.
Citera
2018-01-10, 16:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Om du inte kan se att Spidelmannen-historier är nedtecknade fantasier, till skillnad från bibeln som
får sägas vara en autentisk historiebok. Man får ju vara en aning bakom flötet för att inte se det.

Du svarade inte på frågan.
Jag omformulerar. Tror du att platsernas autenticitet har någon bäring på Bibelberättelsernas resterande innehåll, som ex. övernaturliga händelser och Gudamirakel?

Som delfråga då du gick åt det hållet, hur vet du att det är skillnad på Bibeln och Spindelmannen-historier?
Citera
2018-01-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag omformulerar. Tror du att platsernas autenticitet har någon bäring på Bibelberättelsernas resterande innehåll, som ex. övernaturliga händelser och Gudamirakel?

Som delfråga då du gick åt det hållet, hur vet du att det är skillnad på Bibeln och Spindelmannen-historier?

Det verkar som att du tar Spindelmannen-sagoteckningar för mer autentiska, för att beskriva verkligheten,
än vad du gör med hela bibel-konceptet. Men, men...du är ett barn av din tid som tror att inte
våra förfäder visste ett skit om tillvaron. Nej, sanningen är den att bibelns historier är inte alla
påhittade.
Citera
2018-01-10, 16:49
Medlem
Citat:

Jag har fått nått årtal om typ om år 2036 . Vart har jag fått det från ? Bara eget påhitt kanske? Kommer inte ihåg vad som ska hända men undergång eller jesus visit lol ?
Citera
2018-01-10, 17:11
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:

Vad är det utöver olika tecken du nämner som gör att bibeln är sann enligt dig? Till exempel så kan man ju se det som att det finns fenomen i världen som beskrivs i bibeln som liknar det som kan förklaras med forskning, sedan kan man ju se det som att vissa saker skiljer sig mellan dessa och att den bibliska tron har en annan förklaring på fenomen som det är svårt att lägga ord på med forskning, även om man kan vara icke-troende för att tycka det.

Förutom det du nämner så visar ju sig pentagram i sin egen åskådning.
Citera
2018-01-10, 19:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Det verkar som att du tar Spindelmannen-sagoteckningar för mer autentiska, för att beskriva verkligheten,
än vad du gör med hela bibel-konceptet. Men, men...du är ett barn av din tid som tror att inte
våra förfäder visste ett skit om tillvaron.

Citat:
Nej, sanningen är den att bibelns historier är inte alla
påhittade.

Och "sanningen" om Spiderman-mythoset är, att inte alla historier i det är påhittade.

Iövrigt kan jag rekommendera, att du borde försöka förstå och relatere direkt till vad Sepiritz skriver här:

Citat:
... har någon bäring på Bibelberättelsernas resterande innehåll

För det är väl i sista hand "sanningen" av bibelns teologiska innehåll vi diskuterar?
Citera
2018-01-10, 19:11
Medlem
Bogomils avatar
Kan vi diskutera validiteten av bibel-profeterande på specifik tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in