2016-02-19, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Falsk analogi. Vi talar väl inte om en historik så långt tillbaka.

*

Lär dig elementär logik.

Vad är analogi, alltid roligt att se det enda du i stort sett gör i dom flesta trådar är säga falsk analogi, predikar du och liknande saker.

Sen lägger du knappt något själv till konversationen.
Citera
2016-02-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
1. För att blocken måste tas ut ur klippan/berget först, sen transporteras en lång distans och blocker väger 20 ton styck.

Sen ska dom lyfta blocken upp på varandra och massa liknande moment....

Har redan gjort matematik på en grej, har varit satanister/ateister som har skrattat åt att hur skulle Joseph och hans familje medlemmar blivit ca 2 miljoner under den tiden i fångenskap.

Räknade fram att på den tiden skulle dom enkelt ha blivit över 4 miljarder människor.

Vad har du för indikationer för dom här folken som fanns långt före 2000 f.kr?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Asiens_historia

En indikation.....
Citera
2016-02-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jag påpekade bara att vi idag räknar Suezviken som en del av Röda Havet och jag förklarade att det inte finns några historiska källor som stöder det faktum att man på bibelns tid såg Suezviken som en förlängning av Röda Havet.
Om du har en annan åsikt så får du gärna ge belägg för det, men otaliga bibelhistoriker har försökt med just det, utan att lyckas (så vitt jag vet).

Det är ju du som tar upp om dagens Suezvik, du menar att vad som avses i bibeln är dagens Suezvik:

Citat:
Nej, det är mer troligt att det egentligen är Suezviken som avses och inte Röda Havet, eller att det inte inträffat över huvud taget.

Samtidigt säger du här att Suezviken inte är i Röda Havet.

Är det någon vettig ateist som kan hjälpa till här för att få Smeso att fatta? Eller en troende, varför får jag ingen hjälp här? Varför får Smeso hjälp av andra ateister att bibehålla en snedvriden bild? Är ni så fega att ni inte vågar stå upp emot mobben här på Flashback?

Om man inte kan diskutera om dom mest grundläggande kunskaperna som att Suezviken ligger i Röda Havet, utan att man måste förvränga och slingra sig, så är det bara att glömma dom svårare frågorna.
Citera
2016-02-19, 17:20
Medlem
Citat:
1. För att blocken måste tas ut ur klippan/berget först, sen transporteras en lång distans och blocker väger 20 ton styck.

Sen ska dom lyfta blocken upp på varandra och massa liknande moment....

Har redan gjort matematik på en grej, har varit satanister/ateister som har skrattat åt att hur skulle Joseph och hans familje medlemmar blivit ca 2 miljoner under den tiden i fångenskap.

Räknade fram att på den tiden skulle dom enkelt ha blivit över 4 miljarder människor.

Vad har du för indikationer för dom här folken som fanns långt före 2000 f.kr?

Så hela världshistorien är fel? Det fanns inte folk i Kina eller Australien vid tiden för floden? Eller vad menar du?
Skulle de genetiska/etniska variationer vi ser utöver världen tillkommit först efter floden, d v s för runt 4300 år sedan? Finns det nån seriös biolog som tror på detta?
Citera
2016-02-19, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Asiens_historia

En indikation.....

Räknas inte eftersom det fortfarande inte står hur dom har kommit fram till år talet.....

Jag skulle ju kunna säga att alla forskare i världen är fel och säga att kinas folk existerade för 1250 miljarder år sen. Sen om jag inte ger några indikationer för att dom här 1250 miljarder åren stämmer så gör det inte det sant.
Citera
2016-02-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vet du om Suezviken ligger i Röda Havet?

Om man talar om att man ska simma i Röda Havet, kan man då mena att man simmar i Suezviken?

Jag tycker det är ofattbart att det finns så totalt blåsta människor som du och Smeso, du verkar inte fatta att Smeso tror att Suezviken inte ligger i Röda Havet:

Det här är ju på grundskolenivå, på vilket sätt är jag överbevisad om motsatsen?
Förstår du hur pinsamt dum du ser ut nu?

Han ifrågasätter inte att suezviken är en del av röda havet.
Argumentet är att det inte är troligt att det är där överfarten skedde om man läser omständigheterna omkring.
Citera
2016-02-19, 17:29
Medlem
Citat:
Räknas inte eftersom det fortfarande inte står hur dom har kommit fram till år talet.....

Jag skulle ju kunna säga att alla forskare i världen är fel och säga att kinas folk existerade för 1250 miljarder år sen. Sen om jag inte ger några indikationer för att dom här 1250 miljarder åren stämmer så gör det inte det sant.
Ja, du får ju tro vad du vill. Själv är jag inte forskare, så jag litar på dom som jobbar med detta. Och har dom fel, så är du inte ett dugg nörmare att bevisa bibeln. Om du är nyfiken på hur dom kommit fram till dom olika årtalen, så är det bara att leta. Men jag antar att du hellre lita på bibeln, för att du vill.
Citera
2016-02-19, 17:32
Bannlyst
Citat:
Jag tjafsar om hur lång tid det skulle ta därför att det är en viktig faktor.
Som jag skrev så skulle det ta minst två dygn, utan vila, att gå över Röda Havet där det är som smalast (mer än 200 km).

Och jag påpekade också, om du nu missade det, att det som kallades för Kanaans land låg under Egyptisk kontroll ytterligare 300 år, och inte de 40 år som ökenvandringen tog.

Om det är 200km och dom gjorde det på 1 dag vilket är 24 timmar så blir det en gå takt i 8,33 km/timmen vilket är väldigt lågt. Speciellt för folk som är livrädda.

2 dygn?......då går dom i en hastighet utav 4,16 km/timmen, vad är det för sniglar du pratar om?.....

Dessutom vad har du för indikationer att landet låg under egyptisk kontroll 300 år extra?
Citera
2016-02-19, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så hela världshistorien är fel? Det fanns inte folk i Kina eller Australien vid tiden för floden? Eller vad menar du?
Skulle de genetiska/etniska variationer vi ser utöver världen tillkommit först efter floden, d v s för runt 4300 år sedan? Finns det nån seriös biolog som tror på detta?

Varför skulle dom inte ha gjort det?

Tror hundar har existerat i ungefär i 500 år och på den tiden har det kommit hundratals hundraser vi har idag.
Citera
2016-02-19, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ja, du får ju tro vad du vill. Själv är jag inte forskare, så jag litar på dom som jobbar med detta. Och har dom fel, så är du inte ett dugg nörmare att bevisa bibeln. Om du är nyfiken på hur dom kommit fram till dom olika årtalen, så är det bara att leta. Men jag antar att du hellre lita på bibeln, för att du vill.

Nej du litar inte på dom, du tror på dom är ett bättre ord använda.

Så om bibeln säger jorden ca 6006 år gammal.

Du säger den är fel på grund av att det finns civilisationer som är äldre.

Men om det inte finns civilisationer som är äldre så indikerar det inte att bibeln är sann?

Vilken dubbel standard.......
Citera
2016-02-19, 17:44
Medlem
Citat:
Nej du litar inte på dom, du tror på dom är ett bättre ord använda.

Så om bibeln säger jorden ca 6006 år gammal.

Du säger den är fel på grund av att det finns civilisationer som är äldre.

Men om det inte finns civilisationer som är äldre så indikerar det inte att bibeln är sann?

Vilken dubbel standard.......
Om årtalet inte stämmer, så kan det vara fel åt båda hållen. Jag litar mer på forskare, än vad jag gör på heliga skrifter.
Citera
2016-02-19, 17:55
Bannlyst
Citat:
Om årtalet inte stämmer, så kan det vara fel åt båda hållen. Jag litar mer på forskare, än vad jag gör på heliga skrifter.

Och varför gör du det?.....

Om man tittar rent logiskt så kan ju båda personerna ljuga?

Person som skrev skriften har antigen ljugit eller talat sanning, så 50/50 chans.

En forskare som står framför dig och säger en sak kan ljuga eller tala sanning, så 50/50 chans.

Varför litar du mer på den ena över den andra?.....

Kan det vara för att du är en syndare/satanist och vill fortsätta leva ditt dåliga liv?....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in