Citat:
Ursprungligen postat av
saliggerdettill
Är himlen i sentensen vår atmosfär eller platsen dit vi kommer när vi dör?
Härifrån kommer det där skämtet om att elektriker är världens äldsta yrke, ledningarna var på plats. Men det blir ju som en del uppmärksammat problem några dagar senare med den här versen.
Men han skapade alltså himmel och jord i mörker, och det var ju duktigt, ni vet ju själv hur hjälplös man blir när strömmen går.
I det här fallet är det vår atmosfär, för det talas också specifikt om stjärnorna. Och du kommer inte till himlen om du dör, du kommer att få en uppståndelse ur din grav vid Domens dag. Så är det för de flesta i alla fall, utom de som får vara med i den första uppståndelsen.
Men Gud skapade trådlöst ljus. Han var långt före sin tid! Eller vår tid kanske. Så var det nog ja.
Gud skall vara ditt ljus står det skrivet, så han har väl upplyst sig själv. Det var ju ännu duktigare eller hur? Ingen som är hjälplös utom människan!
Herren gick framför dem, om dagen i en molnstod för att visa dem vägen och om natten i en eldstod för att ge dem ljus. På det sättet kunde de vandra både dag och natt. Ex 13:21
Jag danar ljuset och skapar mörkret, jag ger lycka och skapar olycka. Jag, Herren, gör allt detta. Jes 45:7
Fick du lära dig nåt du inte visste eller höll för möjligt.