Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-01-28, 01:09
  #1
Medlem
LasVegass avatar
Kör nästan varje dag E4 norrut. Kör på vid Aspudden och fortsätter mot Sollentuna.Denna väg är trefilig. Ställer direkt in farthållaren på lagstadgad hastighet, har tröttnat på att hetsa. Från Aspudden till Järva krog är det 70 så då är det bara att köra om på höger sida. Efter Järva krog blir det 90. Nu är det inte längre tillåtet att köra om på höger sida men likt förbannat ligger det en massa slörövar i mittfilen i SJUTTIO! Från Kista blir det 110km/h och fortfarande ligger en massa idioter i 90 i mittfilen. Ofta taxibilar, inte sällan med en Globensiluett på taket. Taxi Stockholm Lookalike.

Faan vad jag blir irriterad.
Citera
2005-01-28, 03:01
  #2
Medlem
rebbans avatar
Ja så funkar det isthlm. På alla ställen.
Själv så kör jag om på insidan bara för att visa hur korkade dom är. Är nog enda trafikbrotten jag gör med flit men deras betende retar gallfeber på mig.
Citera
2005-01-28, 03:31
  #3
Medlem
Ogres avatar
Jag läste i expressen för ett par veckor sedan om vad som irriterade kvinnor mest i trafiken.
2 av 5 gnällde på att folk körde om på insidan, en av de fem tyckte att folk som låg för nära bakom var mest irriterande. Då brukade hon bromsa för att "markera". Det kanske inte så lustiga är ju att alla tre bryter mot lagen. Kan man köra om på högersidan finns det ju rimligen plats där, och då skall man vara där om man kör långsamt och bromsar man framför någon annan är det ju vårdslöshet.
Ergo, tre av fem kvinnor är livsfarliga lagbrytare i trafiken.
Citera
2005-01-28, 04:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Jag läste i expressen för ett par veckor sedan om vad som irriterade kvinnor mest i trafiken.
2 av 5 gnällde på att folk körde om på insidan, en av de fem tyckte att folk som låg för nära bakom var mest irriterande. Då brukade hon bromsa för att "markera". Det kanske inte så lustiga är ju att alla tre bryter mot lagen. Kan man köra om på högersidan finns det ju rimligen plats där, och då skall man vara där om man kör långsamt och bromsar man framför någon annan är det ju vårdslöshet.
Ergo, tre av fem kvinnor är livsfarliga lagbrytare i trafiken.

Äh lägg av, du kan inte döma kvinnor som "livsfarliga lagbrytare" utifrån vad som stått i Expressen.
Visst, tycker också det är irriterande när det går för sakta och i fel fil framförallt (det är väl mest gubbar med keps som gör det)
Men de verkligt livsfarliga är de som kör på tok för fort och överskattar sin förmåga ( inte sällan yngre män med viss kriminell bakgrund )
Citera
2005-01-28, 04:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Visst, tycker också det är irriterande när det går för sakta och i fel fil framförallt (det är väl mest gubbar med keps som gör det)
Men de verkligt livsfarliga är de som kör på tok för fort och överskattar sin förmåga ( inte sällan yngre män med viss kriminell bakgrund )

Vad har du läst det? Expressen?
Citera
2005-01-28, 04:48
  #6
Medlem
Nope, Aftonbönen
Citera
2005-01-28, 04:49
  #7
Medlem
Jag kör om på insidan och sen kör jag in precis framför och blinkar höger. Lyckas ibland få dom till högerfilen då.

Taxibilarna kör jag om och sen lägger jag mig framför dom med något lägre fart. Lyckas bäst i mycket trafik då dom får svårare att byta fil. Dom vill ju inte gärna hoppa ur farthållaren.

Sen brukar jag ge igen på andra taxibilar som har bråttom. Jag kör om mycket låååååångsamt så att taxin bakom blir kvar.......bakom. Och tutar eller blinkar han så gasar jag på till nästa bil och börjar om.


Omogen? Jajamensan, men kul är det.
Citera
2005-01-28, 10:36
  #8
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Själv så kör jag om på insidan bara för att visa hur korkade dom är. Är nog enda trafikbrotten jag gör med flit men deras betende retar gallfeber på mig.
Samma här.
Citera
2005-01-28, 10:43
  #9
Moderator
Ruskigbusss avatar
Men vaddå - trefilig motorväg - klart man kör om på höger sida om mittfilskramaren är för långsam.

Händer så gott som varje gång jag kommer från Uppsala och skall köra av vid Kista. Jag lägger mej i högerfilen och gasar förbi den i mitten.

Det tror jag de flesta gör. (Finns t o m skyltar som säger typ "För trafiksäkerhetens skull - använd även höger körfält".)
Citera
2005-01-28, 10:45
  #10
Medlem
Hispers avatar
Folk är helt enkelt okunniga och lata. Lata pga att det "för jobbigt" att ligga i filen längst till höger och behöva ta hänsyn och agera utifrån de bilar som vill ut från påfarten.

Helt enkelt ett jävla oskick.
Citera
2005-01-29, 18:22
  #11
Medlem
d e bara att köra om å svänga snävt framför dem.. Roligt som fan när d är regnigt lr snöigt som fan..
Citera
2005-01-29, 22:40
  #12
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knulle
d e bara att köra om å svänga snävt framför dem.. Roligt som fan när d är regnigt lr snöigt som fan..


Nja även om du är dumma i skallen som ligger i mittfilen så tjänar det inget till att göra som du säger.
Kan ju resultera i en olycka och drabba nån mera än dom i bilen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback