2005-01-27, 18:27
Medlem
Psykomans avatar
Höpp-höpp för helvete, nu glömmer ni något viktigt här.. Alkohol är en drog, likaså Tobak och Koffein!

Eller du kanske inte nyttjar någon av dessa av dessa, Caine777?

Du kanske menar N-a-r-k-o-t-i-k-a?
Citera
2005-01-27, 20:25
Bannlyst
jo du caine!
alla söker ju efter olika kickar här i livet, vissa hoppar fallskärm vilket jag tycker skulle vara lika idiotiskt!
visst är det synd om dom som går ner sig, men de flesta som använder droger är ju inte direkt tunga missbrukare!
en del människor är ju bara dumma och okunniga och fattar ingenting om dom som använder droger, typ det där är idioter eller sjuka individer!
Dessa människor är oftast inte särskillt världsvana och bor ofta i små hålor med stora fördomar!
Bättre då att leva och utforska, men allt skall ju vara med måtta vill säga!
MVH J
Citera
2005-01-27, 20:31
Medlem
Amfetamin - för att kunna tänka igenom smärtsamma tankar rationellt, istället för att förtränga och aldrig nysta upp.

Att jämföra med en som har cancer och istället för bot tar smärtstillande är väl lite dumt... En del psykiska problem är helt enkelt för stora för att kunna reda ut. Droger kan köpa tid, anser jag.

Edit: Glömde skriva att jag faktiskt slutat nu efter ett par års "miss"brukande. Hade jag inte gått igenom de åren, och genom droger känt att det faktiskt går att må bra, så vet jag inte om jag hade gett upp för längesen. Hellre droger än konstant psykisk smärta. Trådskaparen kan kalla mig patetisk om han vill, jag vet bättre vem jag är.
Citera
2005-01-27, 20:44
Medlem
1 för att klara av panikångest, depresssion, tvångstankar, anfall, demoner o jobbiga minnen ect.

2 för att må bättre (vilket är ungefär samma sak)

3 för att få sova (vilket också leder till at man slipper sina problem, om man inte drömmer en mardröm det vill säga)

4 för att jag tycker det är askul att se andra stirra på en som om man druckit för mycket (vilket man har) YOU CAN'T KILL ME YOU MOTHERFUCKERS!!

jag kan inte hjälpa att du inte vet hur man har kul..
Citera
2005-01-27, 20:49
Medlem
sveningmars avatar
det verkar jävligt dumt att hoppa på alla som pundar.. när du inte kan komma med något vättigt själv.. okej du undrade varför folk pundade.. men börja inte kalla fork patetiska och massa skit när du inte ens pundar själlv..

patetiska jävla nolla!!
Citera
2005-01-27, 21:12
Medlem
organiss avatar
Caine777.. om det där me att du inte tycker att det synnerligen dumt att lindra psykisk smärta me droger, kan du då svara på vad du gör när du vill lindra din psykiska smärta.

Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Att ta bort symptomen förbättrar ju ingenting.
vid det här säger jag bara "öheoloo?"
Citera
2005-01-27, 22:02
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Jag har mina problem, jag är absolut int konstant glad och social, men det ser jag inte som någon ursäkt. Om man måste använda droger för att klara av vardagen så har jag ju rätt ändå - då är man bra patetisk.

Säger itne att det är en ursäckt, det är en Anledning.
Det verkar som om att du inte har några problem alls, elelr inga svåra iallafall, eftersom du inte förstår varför man vill lindra dem, elelr varöfr man hellre är glad och social än att vara deprimerad och liknande. Att hoppa på folk som inte klarar sig bra i livet o kalla dem patetiska leder ingenvart, läs sveningmars inlägg
Citera
2005-01-27, 22:23
Bannlyst
Jadu Caine.. Anledningen är att man kan genom drogerna kan tillfredställa dig och ge dig kickar som slår det mesta som man kan uppleva utan droger. Med det inte sagt att livets enda glädjeämnen är dessa kickar eller att det inte finns flera andra typer av icke drogrelaterade kickar - men jag är av den åsikten att allting som man njuter och mår bra av, det finns det ingen anledning att INTE unna sig!
Om man inte nöjer sig med annat än det bästa inom andra områden (mat.. kläder) så varför inte även låta det omfatta droger?

Själv har jag aldrig fått ut mycket av alkohol enbart, men andra droger ger mig mer. Mer komplicerat än så är det inte: man vill må maximalt bra, så ofta som möjligt. Till det finns många verktyg. Om någon vill moralisera över detta, och själv gå miste om det, är det deras problem

Det handlar inte om att man "inte kan klara sig" utan, det handlar om att man vill njuta så mycket som möjligt. Det finns ju andra saker man använder för att framkalla njutning förutom droger: musik, film, litteratur, sex.. Kanske är det också eskapism? Det är det säkert. Men härligt. Allt som gör dig stark gör dig gott
Citera
2005-01-27, 22:37
Medlem
flowss avatar
Caine, jag är glad över att just du har postat ett inlägg som sådant. Och jag hoppas innerligen du är intresserad av ett svar. Jag söker en dialog.

Många, bland andra jag, brukar droger på grund av upplevelsen. Det finns många som åker berg- och dalbana för adrenalinets skull - det är en jävla upplevelse.

Tar du en drog är det också en upplevelse - du tänker på ett "annat" sätt (ser saker tydligare kan man säga) och du njuter (maximal avkoppling). Självklart är det skillnad på drog och drog. Men förstår du poängen?
Citera
2005-01-27, 22:40
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Droger, för mig, ger mig chansen att kunna slappna av och uppskatta småsakerna i livet. Kör jag på för länge i nyktert tillstånd så kvittar det om solen skiner, allt blir ändå kolsvart för mig. Kanske borde redogöra att den biten med det kolsvarta fanns där innan drogerna.
Citera
2005-01-27, 22:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ja, just det. Jag har aldrig förstått det där, och tycker att droganvändare oftast är riktigt patetiska individer. Men varför använder ni droger? Enlighten me.
Varför skulle jag INTE använda droger?? Det ger mig varken hälsomässiga, ekonomiska, sociala eller juridiska problem, så jag ser faktist ingen orsak att inte knarka...
Citera
2005-01-27, 22:51
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Missbruk av droger är egentligen lika illa som missbruk av verkligheten, går du igenom hela ditt liv nykter så är det ett lika stort missbruk av livet som att knarka bort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in