2005-01-27, 14:56
Medlem
Ja, just det. Jag har aldrig förstått det där, och tycker att droganvändare oftast är riktigt patetiska individer. Men varför använder ni droger? Enlighten me.
Citera
2005-01-27, 14:58
Medlem
Det är kul.
Citera
2005-01-27, 15:00
Medlem
Jag tycker att du är patetiskt.

Varför ska jag inte använda droger? Det ger mig enbart positiva effekter.
Citera
2005-01-27, 15:05
Medlem
zewmahs avatar
Jag knarkar för att våga klottra på spårvagnar och sno färgen jag klottrar upp.. Eller så vart det för att det får mig att må bra.

Droganvändare är en särart som påminner om hårdrockare: lite töntiga, patetiska och oftast otvättade - eller bara helt vanliga människor.
Citera
2005-01-27, 15:06
Medlem
icys avatar
Själv knarkar jag inte, men många använder ju knark ungefär som med sprit. I så fall så skall man också ställa frågan varför folk super. Är rätt övertygad om att svaret är detsamma. Sedan finns det förstås de som blir pundare, och det är väl ungefär som med alkolister, inte bra alls.
Citera
2005-01-27, 15:07
Medlem
wpctds avatar
LSDd/meskalin/svamp - för att få en upplevelse för livet

Amfetamin - för att förgylla tillvaron lite för stunden, bli lite piggare o socialare, skulle anta att det är ungefär samma anledningar som du dricker alkohol inget livsförändrande. Helt enkelt för att ha en lite roligare kväll.

Hasch - Också för att ha det lite roligare. Man blir lite dummare dvs dåliga komedier blir lite roligare och lättare att leva sig in i skräckfilmer annars tar ju hjärnar "spjärn" och man blir inte rädd av skräckfilmer längre.
Citera
2005-01-27, 15:08
Medlem
WSEs avatar
Traumatisk barndom
Citera
2005-01-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Själv knarkar jag inte, men många använder ju knark ungefär som med sprit. I så fall så skall man också ställa frågan varför folk super. Är rätt övertygad om att svaret är detsamma. Sedan finns det förstås de som blir pundare, och det är väl ungefär som med alkolister, inte bra alls.
Jag har ju inte sagt att jag ser på alkohol på något annat sätt, eller hur? Men för att få svar även från de som använder andra droger så tyckte jag att det var mer logiskt att ställs frågan här, och inte i alkoholforumet.
Citera
2005-01-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wpctd
Amfetamin - för att förgylla tillvaron lite för stunden, bli lite piggare o socialare, skulle anta att det är ungefär samma anledningar som du dricker alkohol inget livsförändrande. Helt enkelt för att ha en lite roligare kväll.
Här förutsätter du att jag dricker alkohol när jag vill ha "en lite roligare kväll", vilket är mycket, mycket långt från sanningen. Jag förstår inte vitsen med alkohol i berusningssyfte heller.
Citera
2005-01-27, 15:16
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jag har ju inte sagt att jag ser på alkohol på något annat sätt, eller hur? Men för att få svar även från de som använder andra droger så tyckte jag att det var mer logiskt att ställs frågan här, och inte i alkoholforumet.

Ok. Men det är väl olika för olika personer antager jag. Tror jämförelsen med sprit är rätt bra, eftersom det samma anledningar man har för att supa som för att knarka. Folk gör det väl för att de tycker det är roligare att bara berusad än nykter, eller glömma verkligheten för att nämna några anledningar.
Citera
2005-01-27, 15:22
Medlem
wpctds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Här förutsätter du att jag dricker alkohol när jag vill ha "en lite roligare kväll", vilket är mycket, mycket långt från sanningen. Jag förstår inte vitsen med alkohol i berusningssyfte heller.

Jag trodde du var Caine_Gothenburg och drog mig till minnes en gammal tråd från FB träffen där du postade onykter har jag för mig. Så jag ansåg mig kunna referera till dina alkoholvanor. Jag kan ha fel på någon av ovanstående punkter.

edit: hittade tråden:
Citat:
Caines groggar rockar röven av säffle.

Men det kanske var en engångsföreteelse eller så kanske du inte är Caine_Gothenburg isåfall ber jag om ursäkt
Citera
2005-01-27, 15:49
Medlem
nyblads avatar
För att dämpa psykisk smärta, antar att du tar en alvedon när du har ont i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in