2005-01-27, 16:00
Medlem
crassys avatar
Vissa är nykterister, andra super och åter andra knarkar. Varför är folk som super/knarkar "patetiska individer"? Vi gör det vi tycker är kul. Jag säger ju inte att du är patetisk för att du inte dricker (hade kanske sagt det i högstadiet dock =) ). Själv super/knarkar jag för att jag tycker att mitt liv är relativt enformigt, vilket gör mig uttråkad...
Citera
2005-01-27, 16:04
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
För att dämpa psykisk smärta

Där slog du huvudet på spiken nyblad
Citera
2005-01-27, 16:08
Medlem
drakflickans avatar
varför må bra när man kan må bättre
Citera
2005-01-27, 16:14
Moderator
tobess avatar
För att glömma
För att ha roligt
För att lätta på trycket
För att uppleva något annorlunda
För att lära känna sig själv
För att lära känna andra
För att det är roligt

Välj ett alternativ, eller alla tillsammans..

Varför skulle man egentligen vara tvungen att ha någon större anledning.. Vad har du för anledning att inte bruka nånting då?
Citera
2005-01-27, 16:15
Medlem
organiss avatar
jag har alltid vart facinerad av droger och hur dom påverkar än.
vissa droger gillar man inte men andra droger gillar man ruset på och därför knarkar man? .
men det där att dömma alla som tar droger me att vara patetiska individer tycker jag inte va särskillt vettigt sagt av dig
Citera
2005-01-27, 16:19
Medlem
Som någon före mig sa: röka gör en dum, o sänker ens humornivå, så det blir lättare att flabba åt saker som inte e roliga....o det är ju roligt i sig

E: Du älskar allt o alla, borde i alla fall testas en gång.
Som mest två gånger per år, enligt mig.

Amf: Pigg glad och alert, o kan snacka skit i timmar om saker man annars inte skulle yttra sig om...skumt, men roligt. Dock använder jag det VÄLDIGT sällan, det ger mig äckelkänslor att bara säga ordet....amfetamin....blää...

Hallucinogena preparat: Du går in i en helt ny värld, med massa roliga saker att upptäcka, på gott och ont. En lärorik upplevelse.
Använder jag också Väldigt sällan. Både på grund av tillgången, och att Jag inte vill fucka min hjärna mer än vad den redan är.

Alkohol, säger väl sig självt.
Märkligt att man tillåter sig själv dricka varje helg, när man vet bieffekterna.
Citera
2005-01-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
För att dämpa psykisk smärta, antar att du tar en alvedon när du har ont i huvudet?
Nej, oftast inte. Jag försöker hålla mig ifrån alla droger. Men jag förstår din poäng, även om jag tycker det är ett synnerligen dumt sätt att dämpa psykisk smärta. Att ta bort symptomen förbättrar ju ingenting.
Citera
2005-01-27, 16:48
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Nej, oftast inte. Jag försöker hålla mig ifrån alla droger. Men jag förstår din poäng, även om jag tycker det är ett synnerligen dumt sätt att dämpa psykisk smärta. Att ta bort symptomen förbättrar ju ingenting.

Klart det hjälper en jävla massa o ta bort symptomen, det är ju just därför man tar droger-för o förbättra sitt mående
Citera
2005-01-27, 16:50
Medlem
Det är väl som att ta på sig någon annans kläder för en stund. Man berusar sig för att slippa eller förstärka sig själv. Att uppleva saker som man i vanliga fall inte upplever pga. t.ex. att man är blyg. Vissa upplever det som att vara med i en teater, fast i verkliga livet. Man är helt enkelt någon annan, för oftas tycker man att man inte så jä-la intressant.
Citera
2005-01-27, 17:03
Medlem
MorrissonEs avatar
om du inte själv dricker eller hålelr på med droger så kna jag förstå att du inte fattar varför man gör det, en människa som inte har några problem, är konstant glad och social och har orligt med andra har ingen nytta av droger och alkohol, men en sådan människa är inte jag så jag antar att det är därför jag tar droger.
Citera
2005-01-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE
om du inte själv dricker eller hålelr på med droger så kna jag förstå att du inte fattar varför man gör det, en människa som inte har några problem, är konstant glad och social och har orligt med andra har ingen nytta av droger och alkohol, men en sådan människa är inte jag så jag antar att det är därför jag tar droger.
Jag har mina problem, jag är absolut int konstant glad och social, men det ser jag inte som någon ursäkt. Om man måste använda droger för att klara av vardagen så har jag ju rätt ändå - då är man bra patetisk.

Porrpojke: om du fick cancer, skulle du då försöka ta bort den, eller skulle du ta smärtstillande och vänta? Det är ju precis samma sak om man har andra problem. Att bara döva symptomen hjälper ju inte mot det verkliga problemet.
Citera
2005-01-27, 17:26
Medlem
Porrpojkes avatar
Om jag fick cancer skulle jag självklart döva bort problemet till en början iallafall

Anledningen till att jag använder droger är för att jag har psykiska besvär som gör att jag isolerar mig o det i sig är jobbigt o då lättar det upp med lite godis, har haft samtal med psykologer i snart 8 års tid o inte faan hjälper det, mina besvär började redan i 12-13års åldern-nu vet du det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in