2012-02-05, 02:21
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
"Alla har vi olika pålägg på våra mackor, så länge det smakar gott så är det bara att äta".
TrumanBurbank 2012

Skulle lägga det där i signaturen dock är den full för tillfället

OnT: Klart man ska få avnjuta sig en kall öl/snaps om man nu inte ska köra eller har något ansvar, alla har rätt att njuta.
Senast redigerad av TheGamer 2012-02-05 kl. 02:26.
Citera
2012-02-05, 02:29
Medlem
Algebras avatar
I mitt tycke ska man skilja på snapps och shot. En shot är div alkohol i ett litet glas som man sveper för fyllans skull och att det kan vara en social grej att göra det med flera.

En snaps är enligt mig kryddat brännvin och då dessa kan hålla en hög kvalite så kan man findricka det som whisky eller cognac. Dvs att man avnjuter det i små sippar för den goda smakens skull.

Men sen finns det gånger då man verkligen bara behöver ett järn. Dumpad, frugan otrogen, fått kicken osv. Då kan man dricka ensam hur man vill utan att det är patetiskt (så länge det inte blir flera gånger av samma anledning).
Citera
2012-02-05, 02:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fledmix
Kom precis hem och då har bror min tömt två vinflaskor och några burkar öl. Vet att han varit ensam hela kvällen och nu sov han. Ska jag vara orolig?
Ja, det ska du. Du ska oroa dig så att du får kramp i magen då din bror gjort något helt oförlåtligt; han har brutit mot normen. Nu måste du agera om inte hela din brors liv ska gå till spillo. Han står bokstavligen på randen till döden redan ikväll. Du måste omedelbart få in honom på torken och därefter få honom att förstå att livet består av en rak väg där all avvikelse åt ena eller andra hållet är synd, patetiskt och sjukligt.

Citera
2012-02-05, 02:48
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Ja, det ska du. Du ska oroa dig så att du får kramp i magen då din bror gjort något helt oförlåtligt; han har brutit mot normen. Nu måste du agera om inte hela din brors liv ska gå till spillo. Han står bokstavligen på randen till döden redan ikväll. Du måste omedelbart få in honom på torken och därefter få honom att förstå att livet består av en rak väg där all avvikelse åt ena eller andra hållet är synd, patetiskt och sjukligt.

Det är du som är idiot.
Att oroa sig för en brors välbefinnande är inte på något sätt idiotiskt.

Om oroligheten är befogad eller ej en annan fråga.
Citera
2012-02-05, 03:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Det är du som är idiot.
Att oroa sig för en brors välbefinnande är inte på något sätt idiotiskt.

Om oroligheten är befogad eller ej en annan fråga.
Så det är alltså bara bra att man börjar oroa sig för att ens bror dragit några pilsner en lördagskväll och nu har gått och lagt sig? Du tycker inte att det är att måla fan på väggen en aning att börja oroa sig för att någon smakar starkt på helgen? Jag antar nämligen att det var där skon klämde hos Fledmix, att bror druckit alkohol ensam och sen inte fortsatt ut på lokal utan valt att stanna hemma med sina öl. Det är nämligen inte "normalt", det avviker från det tillvägagångssätt folk i gemen har när det gäller alkoholförtäring under helgkvällar och då anser alltså både du och Fledmix att det är läge att börja slå larm och ligga sömnlös? Idiot x2, tydligen...
Citera
2012-02-05, 03:39
Medlem
flexschemas avatar
Finns redan en liknande tråd: https://www.flashback.org/t1767859
Citera
2012-02-05, 03:43
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexschema
Finns redan en liknande tråd: https://www.flashback.org/t1767859

Nu kanske du inte är läskunnig, men jag syftar inte på alkohol i sig utan enbart på snaps. Är lite skillnad.
Citera
2012-02-05, 04:15
Medlem
Nån öl kan jag väll dricka ibland i min ensamhet men dom gångerna jag shottat hemma själv är när jag väntar på folk eller snart ska gå ut.

Men tycker inte det är något märkligt eller patetiskt att shotta själv
Citera
2012-02-05, 04:38
Medlem
Fledmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Så det är alltså bara bra att man börjar oroa sig för att ens bror dragit några pilsner en lördagskväll och nu har gått och lagt sig? Du tycker inte att det är att måla fan på väggen en aning att börja oroa sig för att någon smakar starkt på helgen? Jag antar nämligen att det var där skon klämde hos Fledmix, att bror druckit alkohol ensam och sen inte fortsatt ut på lokal utan valt att stanna hemma med sina öl. Det är nämligen inte "normalt", det avviker från det tillvägagångssätt folk i gemen har när det gäller alkoholförtäring under helgkvällar och då anser alltså både du och Fledmix att det är läge att börja slå larm och ligga sömnlös? Idiot x2, tydligen...
Min bror dricker väldigt sällan alkohol och något sånt här är absolut inte något som är likt honom. Hittade dessutom tyska piller han käkat så jag tror jag borde vara orolig. Han mådde dock ok när jag kollade.
Citera
2012-02-05, 04:43
Medlem
Mullrets avatar
Dricka brännvin ensam = alkis beteende.. Mina 5 cents
Citera
2012-02-05, 04:55
Bannlyst
Håller med dig TS, sprit smakar endast "gott" om man sitter några och skålar tillsammans, medans bärs är gott/trevligt att dricka vare sig man är ensam eller inte.
Citera
2012-02-05, 04:59
Medlem
flexschemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Nu kanske du inte är läskunnig, men jag syftar inte på alkohol i sig utan enbart på snaps. Är lite skillnad.

Okej, för att hålla till ämnet: snaps dricker man till julbordet och andra sociala tillställningar, som nämnt i första inlägget.
/thread
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in