2012-02-05, 07:01
Medlem
Skit i vad andra tycker och tror. Vill du ta dig en jävel i din ensamhet och du tycker att det är helt ok så är det bra att köra på!

Skål!
Citera
2012-02-05, 08:16
Medlem
GrooveMerchants avatar
Jag tar gärna en sillmacka och en öl som kvällsmat i min ensamhet, ibland blir det en eller två snapsar till. Klart att man kan dricka snaps fast man äter ensam.
Citera
2012-02-05, 08:23
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
Jag tar gärna en sillmacka och en öl som kvällsmat i min ensamhet, ibland blir det en eller två snapsar till. Klart att man kan dricka snaps fast man äter ensam.

Precis, samma med att ta ett litet glas med god whisky på kvællen eller nær som spelar væl ingen roll
Citera
2012-02-05, 12:39
Medlem
saggesalivs avatar
Har ingenting emot att dricka ensam, kan dricka vad som helst bara jag njuter av det.
Så en snaps kan jag mycket väl ta i min ensamhet.
Citera
2012-02-05, 18:25
Medlem
ArmeCykels avatar
Tycker inte det är patetiskt att dricka snaps eller alkohol överhuvudtaget ensam. Vill man dricka ensam så borde man få göra det utan att bli betraktad som patetisk, det är nog rätt många som gör det faktiskt.
Citera
2012-02-06, 01:26
Medlem
Jag har ett snapsglas hängande runt halsen. Ett halsaband.
Citera
2012-02-13, 20:35
Medlem
haresEars avatar
Allt handlar väl om varför man dricker snapsen ensam. Du har ju all rätt att tycka det är patetiskt, däremot visar det lite vad du är för person.

Jag älskar iskall vodka, om min sambo mot förmodan inte är hemma, är jag har gjort någon inlagd sill så vill jag ta en iskall snaps till det.

Att man sedan sitter och super/snapsar i all sin ensamhet vet jag inte om det är patetiskt. Antingen kan man ha problem dvs alkoholist, eller så gillar man bara att ta en snaps.

Patetiskt är det att inte låta människor göra som de själva vill.
Citera
2012-02-13, 20:53
Medlem
Pelikan17s avatar
Riktiga m'a'n dricker i sin ensamhet. K'o'r p'a'.
Citera
2012-11-04, 03:11
Medlem
Jake88s avatar
Händer väldigt sällan. Få gångerna har varit när jag inte kan sova men brukar oftast ha nått o blanda med eller ta nått annat. Iannat fall endast när någon ringt och vill ha med en på fest/krog och man inte druckit nått och klockan är 22. Då kan det hända att jag tar ett par snapps innan jag går. Dricker hälst vin/öl/whiskey.

Snapps tycker jag inte är gott och dricker det knappt ens när det är fest. Har spytt av det alldeles för mycket för att uppskatta något som jäger, mintu osv. Möjligen fernet eller nått inte sött kan gå ner någon enstaka gång.

Att ta en öl eller nått annat vin,whiskey,grogg tycker jag inte är nått konstigt att göra själv dock. Brukar jag göra ibland när jag ska se på film/serier eller spela nått kul spel.
Senast redigerad av Jake88 2012-11-04 kl. 03:14. Anledning: fler saker
Citera
2012-11-04, 11:37
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake88
Snapps tycker jag inte är gott och dricker det knappt ens när det är fest. Har spytt av det alldeles för mycket för att uppskatta något som jäger, mintu osv. Möjligen fernet eller nått inte sött kan gå ner någon enstaka gång.
SNaps är ju inte "jäger, minttu, fernet" etc. Snaps är OP, Hallands, Bäska etc.
Citera
2012-11-04, 14:24
Medlem
Jake88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
SNaps är ju inte "jäger, minttu, fernet" etc. Snaps är OP, Hallands, Bäska etc.

Vad är det då `?
Citera
2012-11-04, 18:56
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake88
Vad är det då `?
Det du räknade upp är s.k. godisshots. Snaps är någonting man dricker till julbordet, under midsommar och under andra middagar. Skulle du hälla upp Jäger under en sittning skulle alla andra kolla snett på dig, då det är OP etc. som dricks då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in