2012-02-05, 01:51
Medlem
burfogels avatar
Att ta en kall härlig öl eller ett glas vin framför en fotbollsmatch på TV eller ett schysst spel på datorn är det väl ingen som tycker är märkligt. Eller fredagsgroggen framför något bra TV-program. Men just snaps känns som ett social dryck, något man gör i grupp som en social grej. Det känns lite konstigt att ta fram ett snapsglas och dricka en snaps ensam.

Vad säger ni andra? Dricker ni snaps själva?
Citera
2012-02-05, 01:53
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Det är då man häver i sig spriten.
Citera
2012-02-05, 01:53
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Att ta en kall härlig öl eller ett glas vin framför en fotbollsmatch på TV eller ett schysst spel på datorn är det väl ingen som tycker är märkligt. Eller fredagsgroggen framför något bra TV-program. Men just snaps känns som ett social dryck, något man gör i grupp som en social grej. Det känns lite konstigt att ta fram ett snapsglas och dricka en snaps ensam.

Jag förtär alltid alkohol ensam.
snaps. brännvin. hembrännt. whiskey cognac och öl är det enda jag dricker och det dricker jag alltid ensam.. det värsta jag vet är att supa ute bland folk eller på fester. (ja jag är lite udda)
så kör på du bara.. inget konstigt med att dricka snaps ensam inte
Citera
2012-02-05, 01:55
Medlem
RutSvenssons avatar
När man var ung var ju hela drickandet en grej man gjorde med polare. Det var ju knappast för att det var gott.
Så länge man njuter av det kan man dricka var som helst.
Citera
2012-02-05, 01:58
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

jo det kan jag göra
kan kännas festligt
fast bara ngn gång per år

jägermeister känns mindre snapsaktigt då snaps förknippas mer med fester med sill eller surströmming
o surströmming äter man kanske inte själv även om många skulle önska det
Citera
2012-02-05, 02:06
Medlem
Spelar roll om det är snaps eller en kall öl, alkohol som alkohol. Och självklart är det tillåtet att inta precis när man känner för det, förutom på jobb och under graviditet möjligtvis. Så är du hemma själv och inte har en bebis i magen är det bara att snapsa på i lugn och ro.
Citera
2012-02-05, 02:08
Medlem
Fledmixs avatar
Kom precis hem och då har bror min tömt två vinflaskor och några burkar öl. Vet att han varit ensam hela kvällen och nu sov han. Ska jag vara orolig?
Citera
Medlem
Razputins avatar
Alltså ja det viktiga är väl att du njuter av det, att dricka själv för fyllan är en annan sak liksom...

Men klart, det känns ju lite mer udda att dra några tequila shots själv än att knäcka en öl, kanske pga effekten?
Citera
Medlem
Sittkissares avatar
Folk gör många konstiga saker när de är ensamma. Att ta sig ett glas snaps eller två ligger inte särskilt högt på den konstighetsskalan. Drick på, ingen annan än du vet ju om det ändå så skitsamma vad folk tycker.
Citera
Medlem
Hampsishs avatar
Citat:

Finns väl inget konstigt att dricka ensam. Har druckit vodka och hembrännt på en vardag när man ska jobba dagen efter. Så länge man kan sköta sitt alkohol intag så!
Citera
2012-02-05, 02:11
Medlem
burfogels avatar
Tack för era svar!

Jag syftar inte på alkohol i sig, utan enbart snaps. En öl, lite vin eller en grogg eller Jägermeister kan jag lätt dricka själv, men en snaps känns lite... märkligt att förtära på egen hand.
Citera
2012-02-05, 02:18
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Tack för era svar!

Jag syftar inte på alkohol i sig, utan enbart snaps. En öl, lite vin eller en grogg eller Jägermeister kan jag lätt dricka själv, men en snaps känns lite... märkligt att förtära på egen hand.

Det enda "märkliga" är väl att snaps ofta förtärs i sociala sammanhang när man äter mat.

Alltså inget märkligt alls.

"Alla har vi olika pålägg på våra mackor, så länge det smakar gott så är det bara att äta".
TrumanBurbank 2012
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in