Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Hur bor du på vintrarna?
Inte särskilt exklusivt faktiskt utan i lägenhet eller hus hos mor eller far föräldrarna.
som läget är nu under vintern bor jag i lägenhet hos min bor och håller på med jägarexamen samt lastbilskort till våren. efter det är klart far jag upp under sommaren tills jag inte kan vara där längre sen far jag tillbaks söderut igen och antingen söker något jobb och börjar jobba igen.
men nu är det utbildningar som driver, främst jägarexamen som jag verkligen behöver ta.
vet att jag inte kan leva såhär allt för länge, men jag är bara 2* + år gammal än så det funkar tillfälligt,
i framtiden lär jag inte kunna vara lika ofta i stugan och göra som jag gjort hittils, men förhoppningsvis har jag då fast jobb och som en av mina andra drömmar även ett litet torp eller en gård att bo i eller till och med bosätter mig i stugan på heltid och jobbar heltid.
Men får se hur det blir då, för närvarande satsar jag på att utbilda mig och besparingarna täcker denna sommars levnad i stugan 2013.
får se hur det blir allt eftersom
min dröm är ju att kunna leva självständigt helst bo i stugan helt och hållet och kunna leva på självförsörjning men är en stor bit att gå för att klara det, tills dess behöver jag både spara mer pengar och ha jobbet ett tag. men när jag blir äldre kommer jag med all sannolikhet försöka leva så helt.