2012-09-16, 15:08
Medlem
molmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poissa
jodå bilder togs några! inte så många dock.
kommer berätta mer sen när jag kommer hem.

Lust att lägga upp bilderna?
Citera
2012-10-02, 11:17
Medlem
Ja, kom igen. Upp med lite bilder!
Citera
2012-11-05, 17:15
Medlem
Poissas avatar
Jag vet att många har väntat på att få se bilder på stugan.
har varit lite skeptisk till det då jag inte velat röja stugans position riktigt.
men tänkte ändå vara lite schysst och lägga upp lite bilder på stugan och dess omgivning så ni får se hur jag har det där uppe dessutom har jag lovat och håller alltid ett löfte.

Bilder kommer inom kort.
Citera
2012-11-05, 17:34
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poissa
Jag vet att många har väntat på att få se bilder på stugan.
har varit lite skeptisk till det då jag inte velat röja stugans position riktigt.
men tänkte ändå vara lite schysst och lägga upp lite bilder på stugan och dess omgivning så ni får se hur jag har det där uppe dessutom har jag lovat och håller alltid ett löfte.

Bilder kommer inom kort.

Beskär/blurra delar av bilder där man ser något som kan identifiera platsen.
Stugans interiör är också intressant att se.
Citera
2012-11-05, 17:35
Medlem
Poissas avatar
Okej! Dåså försöker jag med att lägga upp lite bilder, ska finnas på denna länk.
ni får säga till om det inte funkar.

http://imageshack.us/photo/my-images...606163709.jpg/
Citera
2012-11-05, 17:44
Medlem
Poissas avatar
Första bilden är stugan

Lite slitet skick behöver måla om plåttaket men har hållt sig förvånansvärt bra sen den byggdes i mitten på 70 talet. men den ligger i skogen så det ska vara lite skogs skick på stugan

andra bilder.

utedass och vedförråd mest finns knappt något i för byggnaden då det egentligen är tänkt att bli bastu där så småningom. stenmuren omringar en bit sandmark där det har odlats potatis en gång i tiden men som det finns projekt att börja odla på riktigt.

tredje bilden. interiör, bäddsoffan köksbord.

fjärde bilden. behvöer inte säga så mycket annat än att det finns fin gädda i sjön.

femte bilden. midnattsol genom dom stora gamla fönsterna som är tagna från en gammal järnvägsstation byggnad för att ge maximalt med ljus in i stugan.

sjätte bilden. mitt projekt i sommras att renovera verandan med gammalt snöskärms virke.
vart även en ljugar bänk.

sjunde bilden. mitt andra projekt. att bygga en rökugn. funkade hyffsat trots att jag bara teglat men utan murbruk. till vänster bakom är eldhärden.

åttonde bilden. gammal grusväg till stugan. underbar miljö

nionde bilden. kockums vedspis. sota ur den i sommras så nu värmer den på bra i stugan.

tionde bilden. behöver inte säga mycket annat än veden

kommentera gärna vad ni tycker.
Citera
2012-11-05, 17:48
Medlem
DelGriffiths avatar
Ser väldigt anonymt ut, på ett bra sätt!
Citera
2012-11-05, 18:10
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Ser väldigt anonymt ut, på ett bra sätt!

Härligt att höra
Citera
2012-11-05, 21:05
Medlem
Härligt

Får du hugga veden hur du vill där?
Citera
2012-11-05, 21:44
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Härligt

Får du hugga veden hur du vill där?

Har några 100hektar skog och jaktmarker så skogen hugger jag hur jag vill och när jag vill
Dock måste jag passa mig så jag inte avverkar för nära bäcken eftersom det är en biotop.
Citera
2012-11-05, 21:53
Medlem
Underbart, tänk om man ändå hade ärvt skog. Har du någon koll på ifall man köper en tomt på 6000 kvm, ifall man får hugga ner träden som finns på den tomten hur man vill eller om det är någon lag som säger emot?

Planerar du att åka dit nästa år med?
Citera
2012-11-05, 22:01
Medlem
Poissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Underbart, tänk om man ändå hade ärvt skog. Har du någon koll på ifall man köper en tomt på 6000 kvm, ifall man får hugga ner träden som finns på den tomten hur man vill eller om det är någon lag som säger emot?

Planerar du att åka dit nästa år med?

Jo det är riktig frihet det
har tyvärr ingen koll på det dock. men antar väl att om tomten är din och träden står på din tomt har du rätt att hugga ner så länge dom inte är skyddade av någon anledning, eller stör någon.

Givetvis åker dit varje sommar lär nog bli en tredje tråd om det. tror jag kommer börja åka dit på våren nu med faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in