ber om ursäkt för sena svar. har mycket att göra nu när jag just flyttat.
Men ska beskriva lite kort.
Var i stugan ca 3 -4 månader iår. längre en förra året och det vart betydligt mycket mer gjort den här gången. har hunnit börja renovera trapp och altan. (skogsaltan) några plank och bräder så man kan sitta bekvämt på sin ljugar bänk.
grävt ner fundament för kallkällan så man ska kunna hämta vatten smidigare.
Det är en upplevelse. och självklart får den som vill komma å hälsa på nästa sommar. men det får jag väldigt mycket PM om folk som vill komma så det går ju inte att ta med alla :P
Jag håller på att skriva en liten bok . elle snarare novell om mina vistelser och hur man egentligen kan leva smidigast i stugan om något skulle hända om man blir arbetslös o hemlös och tvingas hamna på gatan. eller kärnkraftsolycka sker så är det bra att ha en stuga att kunna vända sig till som varken har några lån eller kostnader på sig.
har till och med fyllt upp allt från mat och konserver till kläder och fiskeutrustning så det ska finnas minst en sak av varje så man klarar en längre period och alla årstider.
Men några saker som alltid tycks störa mig är att jag ännu inte lyckats få till någon bra jordkällare så jag kan lagra mat en längre tid.
och att jag behöver bygga klart bastun snart det hade jag gärna behövt lite hjälp med så ska någon följa med mig upp nästa sommar får personen mer en gärna vara händig och kunna snickra och komma med bra lösningar.
Hur som helst kommer fortsätta mer sen.
har ni frågor så ställ dom gärna så ska jag svara när jag kan.
är otroligt tacksam att så många är så intresserade och själva vill ta del av en sådan här sak och det rekomenderar jag starkt det är otroligt skönt för kropp och själ att komma iväg från stressen och leva för sig själv och försöka klara sig på självhushåll så gott det går. det gör nog varje människa gott att åtminstonde försöka.