2015-01-22, 20:10
Medlem
Jannebigplays avatar
Vilka färger skulle ni säga passar absolut inte till:

1. Mörkblå chinos
2. Röda chinos

Jag har noll koll på vad som skär sig Är sugen på nya skjortor nämligen.
Citera
2015-01-22, 20:15
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Vilka färger skulle ni säga passar absolut inte till:

1. Mörkblå chinos
2. Röda chinos

Jag har noll koll på vad som skär sig Är sugen på nya skjortor nämligen.

Köp ljusblå skjortor, i princip allt som behövs i skjortväg.
Citera
2015-01-22, 21:52
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Köp ljusblå skjortor, i princip allt som behövs i skjortväg.

Jo, det och vita skjortor har jag redan Är sugen på lite nytt. Brukar endast ha skjorta och chinos på jobbet, ej kavaj. Är lite sugen på laxfärgad och limegrön, samt lite rutiga skjortor.
Citera
2015-01-23, 10:38
Medlem
mastejags avatar
några tankar kring bredd på slips, ser att vissa finns att välja mellan 8 cm och 9 cm. vad förespråkar folket här? ser det väl "klassiskt" ut att bära 9 cm för dagens "något" modernare kavajer utan att för den skulle ha Tiger style?
Citera
2015-01-25, 11:34
Medlem
Jag funderar att slå till på dessa byxor, funderar dock över måtten. Bär vanligtvis 50 på Tiger-byxor, som jag syr in lite i midjan.

Alltså, om dessa nu inte skulle passa, går det att åtgärda lätt hos skräddaren? Tråkigt att behöva returnera till UK nämligen.
Citera
2015-01-25, 11:38
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dustof
Jag funderar att slå till på dessa byxor, funderar dock över måtten. Bär vanligtvis 50 på Tiger-byxor, som jag syr in lite i midjan.

Alltså, om dessa nu inte skulle passa, går det att åtgärda lätt hos skräddaren? Tråkigt att behöva returnera till UK nämligen.

Mät dig själv och konvertera till tum? Malford skriver ju många mått
http://www.convertworld.com/sv/langd/Tum.html
Citera
2015-01-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
några tankar kring bredd på slips, ser att vissa finns att välja mellan 8 cm och 9 cm. vad förespråkar folket här? ser det väl "klassiskt" ut att bära 9 cm för dagens "något" modernare kavajer utan att för den skulle ha Tiger style?

Det beror väl lite på hur slagvidden på kavajen ser ut. Bredare slag kan lättare balansera en bredare slips tycker jag.
Citera
2015-01-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Mät dig själv och konvertera till tum? Malford skriver ju många mått
http://www.convertworld.com/sv/langd/Tum.html

Problemet är "actual waist 35inch", vet inte vad det innebär riktigt. Är det inte 34" byxor mao?

Kör ju som sagt 50 på Tiger, det motsvarar 34". Behöver sy in 2" då min midja är 32". 34 till 32 är ju nästan på gräsen för mycket (?), därför blir jag osäker när de anger "35 inch".

Vet inte hur mycket skräddaren kan sy utan att det ser dumt ut.

48 (32") är alldeles för tight över lår och vader.

Tack på förhand! :-)
Citera
2015-01-25, 15:50
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Problemet är "actual waist 35inch", vet inte vad det innebär riktigt. Är det inte 34" byxor mao?

Kör ju som sagt 50 på Tiger, det motsvarar 34". Behöver sy in 2" då min midja är 32". 34 till 32 är ju nästan på gräsen för mycket (?), därför blir jag osäker när de anger "35 inch".

Vet inte hur mycket skräddaren kan sy utan att det ser dumt ut.

48 (32") är alldeles för tight över lår och vader.

Tack på förhand! :-)

Prova mät dina kläder så kan du ju se hur nära det kommer, kanske tiger har 35 i sin waist också.
Citera
2015-01-25, 15:59
Medlem
Citat:

Byxor som säljs som storlek 34 är i princip alltid större än 34 i midjan. De som säljer byxorna du länkar till har varit snälla och angett hur mycket större just dessa byxor är, de anger att de är 35. Att de är 35 betyder med dagens normer att de är normala 34or.
Citera
2015-01-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Prova mät dina kläder så kan du ju se hur nära det kommer, kanske tiger har 35 i sin waist också.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylar143
Byxor som säljs som storlek 34 är i princip alltid större än 34 i midjan. De som säljer byxorna du länkar till har varit snälla och angett hur mycket större just dessa byxor är, de anger att de är 35. Att de är 35 betyder med dagens normer att de är normala 34or.

Blev osäker då de finns ett par liknande byxor i annan färg, från samma tillverkare, som har "actual size 34" på 34-byxor.

Ska nog inte ha någon betydelse om de ändå sys om, men är som sagt osäker gällande hur mycket skräddaren kan sy om.

Tack för era svar!
Citera
2015-01-28, 20:18
Medlem
LikeAGloves avatar
Finns det någon korrekt term för den här färgen på kostymer i klassiska, eller för den delen progressiva, kretsar? Blågrå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in