2014-11-24, 12:13
Medlem
touchdownboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plimpton
Är den två- eller treknäppt?
Två Knäppt!
Citera
2014-11-24, 17:30
Medlem
Någon som har koll på var man kan skaffa "kragbreddare"; alltså typ gummiband som man sätter i knapphålet på skjortkragen för att göra den bredare i omfång? Har några skjortor vars kragar krympt precis tillräckligt att det blir obekvämt med översta knappen knäppt och jag har inte tid att köpa nya eller fixa till knapparna manuellt i dagsläget.
Citera
2014-11-24, 20:29
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Någon som har koll på var man kan skaffa "kragbreddare"; alltså typ gummiband som man sätter i knapphålet på skjortkragen för att göra den bredare i omfång? Har några skjortor vars kragar krympt precis tillräckligt att det blir obekvämt med översta knappen knäppt och jag har inte tid att köpa nya eller fixa till knapparna manuellt i dagsläget.

Flytta en knapp gör du på fem minuter. Att ränna runt och leta efter kragbreddare tar antagligen mer tid.
Citera
2014-11-24, 21:21
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchdownboy
Har fått hem en kavaj i tweed som sitter mycket bra på kroppen. Men det ena slaget liksom böjer sig lite och ligger inte lika slätt på kroppen som det andra slaget.

http://i.imgur.com/S6CfYId.jpg
http://i.imgur.com/TLJUeg4.jpg
Som ni ser på bilderna så blir det som ett mellanrum mellan bröstet och slaget.Lite av anledningen att det böjer sig lite kan vara att jag har en näsduk, men det böjer sig fortfarande lite utan näsduk. Min första tanke är att kavajen är för tight men tycker inte den sitter för tight, det andra slaget ligger mycket fint mot kroppen. Blir det såhär med tweed för att det är ett tjockt material? Eller någon som vet felet eller om det ens är något fel?

Den passar inte. Din bröstkorg är för liten. Brukten/bråckten skall ligga diktan mot bröstkorgen. Har inget med tweed att göra.
Citera
2014-11-24, 21:32
Medlem
touchdownboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Den passar inte. Din bröstkorg är för liten. Brukten/bråckten skall ligga diktan mot bröstkorgen. Har inget med tweed att göra.
Jasså okej! Går det att fixa till hos en skräddare? För den sitter bra annars på kroppen.
Citera
2014-11-24, 21:41
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Jasså okej! Går det att fixa till hos en skräddare? För den sitter bra annars på kroppen.

Ja/Nej. Beror på hur den är sydd. Oavsett så är det mycket jobb.
Citera
2014-11-24, 21:48
Medlem
touchdownboys avatar
Citat:
Ja/Nej. Beror på hur den är sydd. Oavsett så är det mycket jobb.
Okej tack så mycket för hjälpen. Kavajen är en cavaliere mtm, får gå tillbaka till butiken och fråga vad som kan göras med den, för enligt mig ska den sitta perfekt nu när det är en mtm. Förmodligen är det väl deras fel, tagit fel mått kanske?
Citera
2014-11-24, 21:57
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Okej tack så mycket för hjälpen. Kavajen är en cavaliere mtm, får gå tillbaka till butiken och fråga vad som kan göras med den, för enligt mig ska den sitta perfekt nu när det är en mtm. Förmodligen är det väl deras fel, tagit fel mått kanske?

Men hjettat, en måttsydd kavaj är sydd efter endimensionella mått, och jag antar att det inte är några provningar inblandade? Och du förväntar dig perfekt passform???

Ponera följande, tre personer kommer in för måttagning, en har klent bröst men en puckel, en har bodybuildarbroiler pecs men smal rygg och den tredje är bara jämnstor. Alla har samma bröstvidd. Kommer ett plagg sytt efter den bröstvidden passa alla tre?
Citera
2014-11-24, 23:26
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Men hjettat, en måttsydd kavaj är sydd efter endimensionella mått, och jag antar att det inte är några provningar inblandade? Och du förväntar dig perfekt passform???

Ponera följande, tre personer kommer in för måttagning, en har klent bröst men en puckel, en har bodybuildarbroiler pecs men smal rygg och den tredje är bara jämnstor. Alla har samma bröstvidd. Kommer ett plagg sytt efter den bröstvidden passa alla tre?
Ja/Nej. Beror på hur den är sydd.
Citera
2014-11-24, 23:32
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Ja/Nej. Beror på hur den är sydd.

Rätt svar är nej. Och det beror på tillskärning snarare än sömnad.
Citera
2014-11-26, 22:37
Medlem
Vad tycker ni om dessa?

http://www.linnegatan2.se/oscar-jaco...430-c-165.aspx

Beställde ett par incotex tidigare men de var alldeles för små över låren. Hoppas på OJ nu.
Citera
2014-11-26, 22:49
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampuseriksson
Vad tycker ni om dessa?

http://www.linnegatan2.se/oscar-jaco...430-c-165.aspx

Beställde ett par incotex tidigare men de var alldeles för små över låren. Hoppas på OJ nu.

Troligtvis rätt överprissatta. Inte heller särskilt troligt att OJ skulle vara mycket större än Incotex i låren. Vidare är det vidrigt dumt med färdigsydda slag på byxorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in