2014-04-09, 14:11
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.Caine
Jag tycker det är det bästa inhemska vi har just nu. Iallafall när det kommer till kostymer.
Väldigt Italien inspirerat, Mkt halvfodrat, lätt och mjuk axel, smal och något kortare i rygglängd.

Edmund eller E-serien som är ny är riktigt trevlig. Smal och fin balans samt med ordentlig bredd på slagen. Sen kör de Vitale Barberis som bas tyg.

Bra mkt trevligare än Tiger och allt annat skit.

Det övriga från Sartorial ser spännande ut också, Trevliga leisure skjortor med bra passform och utan BN.
Det du skrev gav mig en negativare bild än jag hade.
Citera
2014-04-09, 14:38
Medlem
Michael.Caines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Det du skrev gav mig en negativare bild än jag hade.

Haha,trist.

Finns självfallet mkt trevligare kostymer än Sartorial L .
Men tycker det är bra mkt snyggare än Tigers Nedvin eller Norden-modell om man vill åt lite smalare inhemska kostymer.

Ser hellre att unga som inte vill lägga en större slant på kostymer kör en Edmund,framför skosnöre slagen.

Men smaken är som baken.
Citera
2014-04-09, 16:35
Medlem
CarlGutts avatar
Hej!

Jag undrar var man kan få tag på ett par schyssta klassiska vita byxor? Har letat runt lite på internet och affärer men inte hittat något.
Citera
2014-04-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGutt
Hej!

Jag undrar var man kan få tag på ett par schyssta klassiska vita byxor? Har letat runt lite på internet och affärer men inte hittat något.

Har för mig att Tweed Country Sport skulle få in (krit)vita byxor nu till våren. Hör efter med dem!
Citera
2014-04-09, 22:11
Medlem
Michael.Caines avatar
Är det någon som har provat Saman Amels slipsar?
Citera
2014-04-12, 17:55
Medlem
Entartetes avatar
Vem av er var det som hade beiga brouges och var i brunnsparken i går på eftermiddagen? Alldeles för klanderfri klädsel för att inte vara en av er.
Citera
2014-04-14, 11:28
Medlem
Röda jeans, hur bär man dem till ett litet mer leasure häng?

Blå/Vit skjorta + brunt tunt bälte och några snygga skor?
Citera
2014-04-14, 12:12
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmeja101
Röda jeans, hur bär man dem till ett litet mer leasure häng?

Blå/Vit skjorta + brunt tunt bälte och några snygga skor?

Med risk att få övriga mot mig eller framstå som högfärdig men skippa röda byxor, helt. Klassisk stil handlar om enkelhet och röda byxor är enligt mig inte speciellt subtilt (även om det såklart är objektivt)
Citera
2014-04-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Med risk att få övriga mot mig eller framstå som högfärdig men skippa röda byxor, helt. Klassisk stil handlar om enkelhet och röda byxor är enligt mig inte speciellt subtilt (även om det såklart är objektivt)

Tack för svaret. Var inte riktigt säker på dem heller men en kompis sa att jag borde ta mig en titt på ett par röda byxor.

Tror jag kör på några snygga chinos istället!
Citera
2014-04-16, 10:23
Medlem
Vingummis avatar
Någon som vet var man kan köpa en så kallad "Wonder Button" i Sverige? En slags knappförlängare till skjortan som gömmer sig under slipsen. Jag vet att det är idiotiskt att förlänga på det här viset, problemet är att jag styrketränar vilket betyder att jag fetare respektive smalare under vissa tider på året. Detta leder till att jag har två-tre skjortor som blir lite väl smala i halsen.

Några tips?
Citera
2014-04-16, 10:40
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vingummi
Någon som vet var man kan köpa en så kallad "Wonder Button" i Sverige? En slags knappförlängare till skjortan som gömmer sig under slipsen. Jag vet att det är idiotiskt att förlänga på det här viset, problemet är att jag styrketränar vilket betyder att jag fetare respektive smalare under vissa tider på året. Detta leder till att jag har två-tre skjortor som blir lite väl smala i halsen.

Några tips?
Jag skulle vilja påstå att en sådan måste vara enkel att tillverka själv, med mycket lågt krav på syskicklighet.
Citera
2014-04-16, 10:54
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove

Underbar Freudian slip med 'objektivt' där! Jag håller nog med om att just subtilitet inte är det första man associerar med röda byxor. Tyckte dock att jag lyckades ganska bra med min outfit när jag vilade lite på bilen utanför sommarstället härom sistens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in