2014-11-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Troligtvis rätt överprissatta. Inte heller särskilt troligt att OJ skulle vara mycket större än Incotex i låren. Vidare är det vidrigt dumt med färdigsydda slag på byxorna.

Hittade en måttguide på en annan rak modell från OJ och de var mindre i låren än Incotex, så jag avbröt ordern. Tack för din kommentar! Det uppskattas.
Citera
2014-11-27, 00:52
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampuseriksson
Hittade en måttguide på en annan rak modell från OJ och de var mindre i låren än Incotex, så jag avbröt ordern. Tack för din kommentar! Det uppskattas.

Ingen fara. Klassiska byxor med hög midja, ok tyger med väl tilltagen bredd är svårt att hitta. Tweed Country Sports skulle jag säga har Sveriges bästa utbud. Inte ens där är byxorna särskilt vida, dock.
Citera
2014-11-29, 15:44
Medlem
Vad tycker herrarna här om Hermés bälten? Är lite kluven gällande dom.
Citera
2014-12-01, 03:46
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:

Vad ska du med det till?
Citera
2014-12-01, 14:49
Medlem
Citat:

Antar att du menar bälten med ett H på som detta: http://www.upscalehype.com/wp-conten...ver_buckle.jpg

Jag är av uppfattningen att bälten inte ska dra uppmärksamhet till sig, och att man ska undvika kläder med synliga märken. Av dessa två skäl är jag negativt inställd till sådana bälten.
Citera
2014-12-01, 15:09
Medlem
mastejags avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Wayto
Antar att du menar bälten med ett H på som detta: http://www.upscalehype.com/wp-conten...ver_buckle.jpg

Jag är av uppfattningen att bälten inte ska dra uppmärksamhet till sig, och att man ska undvika kläder med synliga märken. Av dessa två skäl är jag negativt inställd till sådana bälten.

Uj vilket horeri att springa runt med ett sånt, i nivå med mongram väskorna från LV...
Citera
2014-12-02, 09:28
Medlem
Pörrs avatar
Flyttat inlägg om slipsknutar hit: (FB) Tråden om klassiska slipsar (allmän diskussion om slipsar) (Sammanslagen tråd /Mod)

/Moderator
Citera
2014-12-08, 22:14
Medlem
Köpte en ullkavaj via distans, och den vart ju skrynklig när jag plocka upp den ur paketet.

Har alltid köpt i butik förut..

Kan man stryka en kavaj?
Citera
2014-12-08, 22:38
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Köpte en ullkavaj via distans, och den vart ju skrynklig när jag plocka upp den ur paketet.

Kan man stryka en kavaj?

Prova att först ånga kavajen i badrummet och sedan vädra den. Sedan skulle jag (eller kemtvätten) pressa kavajen.
Citera
2014-12-08, 22:55
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie

Kan man stryka en kavaj?

Nej använd inte strykjärn på din kavaj.
Citera
2014-12-10, 14:30
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Prova att först ånga kavajen i badrummet och sedan vädra den. Sedan skulle jag (eller kemtvätten) pressa kavajen.

Nej nej nej, ingen ånga i någon dusch!
Citera
2014-12-10, 14:35
Medlem
Ska jag vara glad eller ledsen här?

Har i princip droppat från large till medium nu.

Dvs HELA garderoben måste kastas (?) o bytas ut, men jag tror att medium kommer att passa mig mycket bättre t.ex. ärmlängd osv.

Så mycket för den långsiktigheten haha. Undrar vem här inne som spenderat mest saker på onödiga kläder som man sen aldrig använde speciellt mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in