Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-02, 00:47
  #1
Medlem
Nu är det så att jag fyller 20 runt hörnet och har varit arbetslös sen december. Under hösten jobbade jag 2 ggr i veckan som tidningsbärare och studera. Utav detta fick jag in ca 5000/månad och hade utgifter på 2000/månad i form av hyra hos föräldrarna. Jag har/hade också en del pengar i fonder + ett konto för sparade resepengar.

Jag ska vara ärlig och säga att dessa har jag nästan spenderat upp vilket tynger mig en aning, eftersom jag inte har rest någonstans ännu.

Nu under våren/sommaren ska jag inte studera, men letar arbete utan någon framgång so far. Pengarna på kontot börjar sina p.g.a hyra och snask/snabbmats inhandlande. Bortsett från allt utom hyran så kommer inte mina pengar räcka länge om jag inte får ett jobb.

Jag har läst att socialen antagligen inte kommer bevilja mig bidrag i och med att jag har lite pengar undanlagda. Det kommer kännas otroligt ångerfullt om jag spenderar det sista av dessa pengar för att betala för mig, för att de släktingar som har gett mig dessa pengar gärna vill se att jag använder dem till det de det var avsedda för.

Känns väldigt ledsamt att sitta i denna sitsen.
Citera
2012-02-02, 00:57
  #2
Medlem
Flash-bashs avatar
Känner en person som är 21år bostadslös och har skulder på över 160.000kr, hoppas du mår bättre nu.
Citera
2012-02-02, 01:06
  #3
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-bash
Känner en person som är 21år bostadslös och har skulder på över 160.000kr, hoppas du mår bättre nu.
Och skadeglädjen är den enda sanna glädjen, eller hur?

Men det ligger någonting i det. Folk i andra länder har det värre. De som studerar i USA, etc har ofta många hundra tusen, om inte upp till en miljon eller mer (beroende på skola, London School of Economic tar t.ex. ungefär 200 000 per läsår, eller termin, minns inte...) i lån för att täcka sina utgifter för skola/boende.
Citera
2012-02-02, 02:20
  #4
Medlem
paradgimskiftes avatar
Jävla gnällfitta.

Vad exakt är din fråga?

Du är alltså lite ledsen över att DU slösat bort pengarna din släktingar gärna ser går till en resa. Du har varit arbetslös i EN (!) månad, HAR pengar kvar, och gnäller. PÅ VAD DÅ?

Dela ut tidningar igen då? Eller res upp pengarna, kom hem, och gråt hos soc DÅ.

(känns även som trollvarning här. annars idiotvarning)
Citera
2012-02-02, 11:25
  #5
Medlem
Jag säger detsamma, GNÄLL! Sluta vara så puckad att du slösar dem på skit, spara istället och se till att skaffa dig ett jobb.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback