Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-01, 15:59
  #1
Avstängd
har varit förkyld i några dagar blev frisk idag ungefär. jag längtar tills jag kan börja komma ut och träna hårt men frågan är : kan jag träna även fast jag är typ friskt nu och har fortfarande ont i min hals lite ?

(lite fuckat att göra en tråd om detta tycker ni men min adhd gör så jag inte kan bestämma mig)
Citera
2012-02-01, 16:03
  #2
Avstängd
4BD1s avatar
Nej du kommer att dö.
Citera
2012-02-01, 16:06
  #3
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Nej för i helvete, du kommer inte bara dö som han ovan skrev, ditt spöke kommer ställa till med elände för alla du älskar, inklusive dina ofödda barn!
Citera
2012-02-01, 16:07
  #4
Avstängd
4BD1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Nej för i helvete, du kommer inte bara dö som han ovan skrev, ditt spöke kommer ställa till med elände för alla du älskar, inklusive dina ofödda barn!

har du nån källa på det?

Shit.. folk vet inte vad dem snackar om här på fb..
Citera
2012-02-01, 16:09
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
TS. Det finns två risker med att träna idag (eftersom du inte är helt frisk).
Det första är att du kan få ett återfall in i sjukdomen. Förkylningen kan få återfall och du blir sjuk några extra dag.
Det andra är att det är farligt att träna med halsont. Vissa bakterier som kan finns i kroppen vid halsont är bakterier som kan orsaka hjärtmuskelinflammation under ansträngning.

Så mitt tips är att du vilar några/någon dag till.

Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Nej du kommer att dö.

Ja det kan han i värsta fall göra.
Citera
2012-02-01, 16:09
  #6
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
har du nån källa på det?

Shit.. folk vet inte vad dem snackar om här på fb..

Du har själv inte så bra koll hörredu.
Citera
2012-02-01, 16:11
  #7
Avstängd
4BD1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du har själv inte så bra koll hörredu.

Och det baserar du på?

att jag drev lite med boomshiggabang?
Citera
2012-02-01, 16:13
  #8
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Och det baserar du på?

att jag drev lite med boomshiggabang?

Ditt första inlägg i tråden. Avsaknaden av smilysar gör ironin svår (om du nu skulle skämta).
Citera
2012-02-01, 16:15
  #9
Avstängd
4BD1s avatar
För att vara seriös TS.

Gå o träna med dig, känner du dig frisk och är lite halvkrasslig så kan det fungera.
Kom ihåg att kroppen är ens bästa doktor, och att fråga på flashback ska va något som är i sista utväg.
Eftersom ingen här är kunnig just om din status och vare sig du kan träna eller inte.

Mår du sämre under passet, vik av. Så länge du verkligen inte känner av passet och förkylningen visar framfötterna igen så är det nog lugnt.

Det där med hjärtmuskelinflammationjiddret gället fall då du verkligen fått dem bakterierna som orsakar det, och att du tränar riktigt sjuk.
Annars så är det common sense att förkylningar oftast orsakas av virus.

Lycka till!


Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ditt första inlägg i tråden. Avsaknaden av smilysar gör ironin svår (om du nu skulle skämta).
Men smileys är för kids. Håller inte på med sånt längre..
Citera
2012-02-01, 16:22
  #10
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Det där med hjärtmuskelinflammationjiddret gället fall då du verkligen fått dem bakterierna som orsakar det, och att du tränar riktigt sjuk.
Annars så är det common sense att förkylningar oftast orsakas av virus.

Vad snackar du om? Du måste inte alls vara riktigt sjuk. Det räcker att ha varit riktigt sjuk. Har han fortfarande lite ont i halsen finns alltså bakterierna kvar i kroppen.
Citera
2012-02-01, 16:23
  #11
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeeah123
har varit förkyld i några dagar blev frisk idag ungefär. jag längtar tills jag kan börja komma ut och träna hårt men frågan är : kan jag träna även fast jag är typ friskt nu och har fortfarande ont i min hals lite ?

(lite fuckat att göra en tråd om detta tycker ni men min adhd gör så jag inte kan bestämma mig)
Nej du ska så länge du har ont i halsen så ska du inte träna. Kan sluta illa.
Citera
2012-02-01, 16:27
  #12
Avstängd
4BD1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad snackar du om? Du måste inte alls vara riktigt sjuk. Det räcker att ha varit riktigt sjuk. Har han fortfarande lite ont i halsen finns alltså bakterierna kvar i kroppen.

Först och främst, hur är du så säker på att det är en bakteriell förkylning? Kan lika gärna vara en vanlig förkylning, dvs. orsakad av virus.
Om ts gick på antibiotika skulle jag nog avråda från att träna, men om personen är lite rasslig i halsen och känner sig bra för att träna förstår jag verkligen inte varför han/hon inte skulle göra det.

Det handlar mer om att man själv känner sig frisk, omöjligt att bestämma över internet.
T.ex. du skulle inte säga till någon som just hoppat av en pennicilinkur att börja träna bara för denne "känner sig frisk". Kan mycket väl vara en stor chans att bakterierna är kvar i kroppen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback