2012-01-31, 17:57
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeeee
Det där stämmer ju inte riktigt, inte överaskningssex han utfört även om hans handlingar är rätt vidriga.

Nej det var inte meningen att det skulle vara så heller utan det var snarare en dåligt formulerad mening.
Citera
2012-01-31, 17:58
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0z
Detta är helt jävla arabiskt sjukt! Vad heter aset? Är han med på stoppa-pedofilerna.se?
Varför är detta så extra arabsikt sjukt, reagerar du så på all ömsesidig sex?
Citera
2012-01-31, 18:08
Bannlyst
Tyff Datakille:

Du talar om enköping och fotbollsnegern brima koroma.

http://www.info14.com/2005-02-20-bri...ig_flicka.html

När det gäller enköping sks ordförande är det ett bra exempel på hur invandring kan gå fel och samtidigt rätt.

Rätt när det gäller naive ordförande pappan och fel fel fel när det gäller minderåriga ordförandedottern som alltid blir påmind om att hon blivit negerbesprutad.
Citera
2012-01-31, 18:58
Medlem
är några av de smutsiga outade?
Citera
2012-01-31, 19:18
Medlem
Kapitano-Hooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konung-Tengil
är några av de smutsiga outade?

Domen finns här: http://swedenconfidential.wordpress....n-ingrep-inte/

Mustafa Ahmadi ska utge skadestånd till Sekretess A med sjuttiofemtusen (75 000) kr också....
Citera
2012-01-31, 19:54
Medlem
Uppskattar att du ofta delger rättvisande information samt ger oss en klarsynt bild av hur denna industri fungerar.
Dock tycker jag du är lite defensiv, flat och pragmatisk. Att du blivit avtrubbad av den verklighet du ibland ser.
Dessa boenden har ju inte i första hand ansvar för att dessa unga män ska ha det bra utan den främsta skyldigheten är mot samhället.

Och att hålla på att ringa föräldrar eller sätta upp massa interna regler som inte efterföljs är ett helt sjukt sätt att se på saken.

Det måste ju råda nolltolerans mot alla typer av grova brott? Om man ens misstänker våldtäkt mot barn så polisanmäler man det väl det direkt och låter polisen hantera det? Man säger väl inte till eller ringer föräldrar? Helt sjukt i så fall och ett bevis på att denna miljardindustri är otroligt äcklig.

I det här fallet tycker jag att personalen på boendet samt cheferna på företaget som äger boendet bör polisanmälas.

Jag kan bara ana vad som finns under ytan på denna industri som aldrig kommer fram när inte ens långvariga våldtäkter på barn anses vara alvarliga problem. Ett sånt här boende borde väl redan vara stängt enbart av den här händelsen?

Vilken myndighet har tillsynsansvar för dessa boenden? Är det HVB-hem som står under tillsyn av länsstyrelsen? Eller är det helt okontrollerad verksamhet?

Och dessa "gode män", är det också en bluffverksamhet? Där nån/några har massa såna uppdrag utan tillsyn?

Det sorgliga är ju att om industrin inte klarar att reglera sin egen hantering så måste myndigheterna eller i sista hand vi privatpersoner göra det. Och jag har bättre saker att göra på min fritid......
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-01-31 kl. 20:06.
Citera
2012-01-31, 19:56
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akziom
Tyff Datakille:

Du talar om enköping och fotbollsnegern brima koroma.

http://www.info14.com/2005-02-20-bri...ig_flicka.html

När det gäller enköping sks ordförande är det ett bra exempel på hur invandring kan gå fel och samtidigt rätt.

Rätt när det gäller naive ordförande pappan och fel fel fel när det gäller minderåriga ordförandedottern som alltid blir påmind om att hon blivit negerbesprutad.

Från din länk:
Numera spelar Koroma i Kalmar FF.

Ja, det var nåt med Kalmar.
Citera
2012-01-31, 20:04
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Du är medveten om att man får straffrabatt upp till 21 års ålder i Sverige?

Jo då, jag är medveten om straffrabatten. Men med tanke på att hon var 12 när det började? Beror inte straffrabatten på hur allvarligt det hela är? Som sagt, om hon varit 14½ så visst. Men 12.

Sen så framgick det inte tydligt för mig att GM (på pappret) var 17 när det började. Jag tänkte mig att han lika gärna kunde vara 18. Det är lite pikant det, för att ju tidigare han började med övergreppen desto bättre för honom - med andra ord: ju flera enskilda övergrepp, desto lägre straff. Låt säga att han börjat med dem precis på 18-årsdagen, då hade det varit högre straff just för att han hunnit begå färre övergrepp.

Man kan säga att han straffas enbart för övergrepp #1. På resten är straffet ingenting, i princip. Kanske några hundringar av skadeståndet som han själv aldrig kommer betala.

Ska det vara så här i Sverige?
Citera
2012-01-31, 20:11
Medlem
Vad fan är det som händer på dessa flyktingförläggningar eller vad man kallar det? Sköts dom av invalida sönderavlade schimpanser eller vad är det frågan om?
Finns det nån som inte fått uppmärksamhet?
Citera
2012-01-31, 20:15
Medlem
Kan någon svara mig, varför skickas inte sådana här ensam kommande hem direkt vid brott.
Jag är själv invandrare och ställer mig väldigt start till att börja med utvisning av alla kriminella och folk i allmänhet som inte vill integrera sig.

Vad har man o göra här i Sverige eller i vilket land som helst utan att kunna det mest basic som förväntas av en.
Citera
2012-01-31, 20:32
Medlem
Två anledningar till det milda straffet är ju antagligen:

1) Hans ålder

2) Att dom uppenbart har haft någon form av relation, antingen det eller så är tjejen så dum så det borde vara straffbart 12 åring elller inte. Man går inte tillbaka till ett ställe där man blir våldtagen gång på gång, specielt inte som det inte ens rörde sig om någon äcklig farsa eller nått som hon bodde med(då kan jag förstå det mer)

Visst är han ett äckel som sexar en 12 åring men tycker fortfarande inte det ska kallas våldtäkt när det så uppenbart handlar om ömsesidigt frivilligt sex. Sexuellt utnytjande eller något kanske.
Citera
2012-01-31, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumo7
Han ska även ha hota med att lägga ut bilder på flickan om hon inte hade sex med honom.

Okey, om det stämmer så håller jag med om att det var vidrigt beteende. Men det är alltså snarare pga. det som detta kan räknas som våldtäkt enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in