2012-01-31, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Flickan bor alltså på "Kalmars kommunala boende för ensamkommande flyktingbarn" men ändå är flickans mamma med och det är hon som försöker tala Mustafa tillrätta? Bara detta tycker jag är konstigt, mamman har fått reda på vad som försiggår och ändå låter dottern bo kvar?!

Döms han för våldtäkt mot barn och sen får han i princip bara skyddstillsyn? Han blir inte heller utvisad. Vad i helvete är det för fel på Sverige! Detta är ju för fan i mig sinnessjukt.

Helsnurrigt och helskruvat!

Och INGEN rapporter följer upp.
Citera
2012-01-31, 07:29
Medlem
Kan någon skicka personuppgifter via pm?
Citera
2012-01-31, 07:39
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLLTurk
Kan någon skicka personuppgifter via pm?

Skickade handlingar från Kalmar tingsrätt (B 3481-11).
Citera
2012-01-31, 07:42
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Flickan bor alltså på "Kalmars kommunala boende för ensamkommande flyktingbarn" men ändå är flickans mamma med och det är hon som försöker tala Mustafa tillrätta? Bara detta tycker jag är konstigt, mamman har fått reda på vad som försiggår och ändå låter dottern bo kvar?!

Vad jag inte hänger med på är hur flickan kan vara ensamkommande och få besök av sin mamma.
Jag måste ha missat någonting med hur sådant här fungerar. Ensamkommande är väl att barnen INTE har sina föräldrar i landet.
Citera
2012-01-31, 08:02
Medlem
http://c23.nu/2012/01/31/mustafa-ahm...att-b-3481-11/
Citera
2012-01-31, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Fy fan vilket jävla as. Hoppas han nackas av folkmassan i Kalmar, vilket han hade förtjänat. Måste vara det lägsta någon kan göra, att överhuvudtaget få för sig att hoppa på ett barn och våldta det. Hur fan tänker man?

Det där stämmer ju inte riktigt, inte överaskningssex han utfört även om hans handlingar är rätt vidriga.
Citera
2012-01-31, 08:34
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Vad jag inte hänger med på är hur flickan kan vara ensamkommande och få besök av sin mamma.
Jag måste ha missat någonting med hur sådant här fungerar. Ensamkommande är väl att barnen INTE har sina föräldrar i landet.
Du har missat informationen att flickan inte bodde på hemmet. Tydligen brukade hon hänga där. När det kröp fram vad som pågick talade mamman med killen och förklarade att om det fortsatte skulle hon anmäla honom. Alltså kan han inte säga att han inte visste.

Om jag har förstått det rätt så beslutades det i samråd med personalen att hon bara skulle få hänga där dagtid. Tydligen hjälpte inte det.
Citera
2012-01-31, 08:41
Bannlyst
Hur vet vi att SkäggBarnet bara var 18 - han kan lika gärna ha varit 25 år gammal
Citera
2012-01-31, 09:08
Medlem
0zs avatar
Nu har jag domen. Var lägger man upp sånt här anonymt?
Citera
2012-01-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0z
Nu har jag domen. Var lägger man upp sånt här anonymt?

skicka den till avpixlat, de lägger säkert upp den så går det att länka till dem.
Citera
2012-01-31, 09:48
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Frågan är varför han inte dömdes till fängelse.

Thoralf Alfsson, vars blogg det länkas till i startinlägget, skriver ganska mycket om fallet, men nämner inte anledningen. Innan anledningen har redovisats är det svårare att ha en klar åsikt.
Kan gärningsmannens ålder spelat in? Om han är 18 år i nuläget, borde han varit underårig då brottet skedde. Osäker men underåriga döms väl inte till fängelse?

Edit: Han verkar varit ~16 år när det inträffade.
Senast redigerad av Fina Gubben 2012-01-31 kl. 09:53.
Citera
2012-01-31, 09:56
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Kan gärningsmannens ålder spelat in? Om han är 18 år i nuläget, borde han varit underårig då brottet skedde. Osäker men underåriga döms väl inte till fängelse?

Edit: Han verkar varit ~16 år när det inträffade.
Han är född 1993. Brotten begicks 2011.
2011 borde han alltså ha fyllt 18.

Visst kan det vara så att åldern har spelat roll när påföljden har bestämts. Vi får väl se om domen kommer upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in