2012-01-31, 02:53
Medlem
Verkar röra sig om en M*****a A***di - någon som kan bekräfta?
Citera
2012-01-31, 02:57
Medlem
Visst finns det fall där GM blivit friad trots att tjejen varit minderårig? Har för mig jag läste om något där killen varit 16 och tjejen 14. Men det här är ju bara vidrigt. Tar man hänsyn till mannens afghanska ursprung, då sånt här antagligen är fullt lagligt där?
Citera
2012-01-31, 03:26
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothicTragedy
Verkar röra sig om en M*****a A***di - någon som kan bekräfta?

Stämmer! Och han blev inte utvisad och inte satt i fängelse. FT har uppdaterat med info i artikeln nu.
Citera
2012-01-31, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0z
Stämmer! Och han blev inte utvisad och inte satt i fängelse. FT har uppdaterat med info i artikeln nu.

Finns det någon bild på fanskapet? Ser ingen i Friatiders artikel. Försökte googla utan framgång...
Citera
2012-01-31, 03:35
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothicTragedy
Finns det någon bild på fanskapet? Ser ingen i Friatiders artikel. Försökte googla utan framgång...

Hahaha, han är med som mönsterblatte i ett SVT-reportage som försöker bevisa att det är helt problemfritt att ta emot flyktingbarn.

http://svt.se/2.84885/1.1770460/inga...0460&lpos=bild

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Inte en enda gång sen hemmet öppnades för fem år sen, har grannar eller närboende klagat på flyktingbarnens närvaro

Därför ställer sig är i dag föreståndaren för ungdomshemmet i Karlskrona frågande till kommuninvånarnas negativa reaktioner efter att det blivit känt att ett boende för ensamkommande flyktingar ska öppnas i Vellinge.

Vad tror ni? I Vellinge kanske man inte vill ha sina döttrar berikade på samma sätt?
Citera
2012-01-31, 03:42
Medlem
Med risk för att hänga ut en oskyldig (finns ett par till med samma namn), men det här råkar inte vara Hr. GM?

http://sv-se.facebook.com/people/Mus...00000946253873

Han är åtminstone en afghan boende i Sverige och åldern verkar stämma.
Citera
2012-01-31, 03:49
Medlem
Kapitano-Hooks avatar
Jag har beställt domen och hoppas få den imorgon. Då lägger jag upp på vår blogg.
Citera
2012-01-31, 04:18
Bannlyst
I karlskrona är människorna snälla och hjälpsamma man får t o m hjälp här så att man kan få
tömma pungen i 12-åriga flickor.

Själv ser jag en mängd personer framför mig som borde dömas för medhjälp till våldtäkt av minderåriga samt ett skäggbarnshem som måste slå igen med omedelbar verkan och betala tillbaka alla pengar de fått av staten sen första våldtäkten.

Invandring borde ske av killar och män med kapade organ och bortskurna pungstenar -
då behöver vi inte könskvotera invandringen pga sexbrott i alla fall.
Citera
2012-01-31, 04:27
Medlem
Exempel på mediemörkningen av det här fallet: Den största lokaltidningen Barometern publicerade bara en minimal TT-notis om domen. I notisen nämns inte ens att detta har skett i Kalmar! Total blackout!

http://www.barometern.se/nyheter/TT_...83127911%29.gm

Om vi hade haft någon som helst journalistkår med minsta lilla gnutta självrespekt skulle den här storyn inte bara rullas ut i sin helhet, utan huvudena skulle rulla på de ansvariga på boendet!

Man kanske kan anta att även dessa senare hade "kulturella skäl" för sin passivitet, och att det är en bidragande orsak till att man har fått order uppifrån på tidningsredaktionerna om att frågan så att säga ska "skötas diskret".
Senast redigerad av GothicTragedy 2012-01-31 kl. 04:29.
Citera
2012-01-31, 05:15
Medlem
0zs avatar
I så fall tycker jag att FT och Kapten Krok ska efterforska vad de ansvariga på boendet heter och lägga upp dem på nätet.

Så gör ju tidningarna vid all annan form av misskötsel av liknande saker när det inte finns politiskt korrekta skäl att låta bli.
Citera
2012-01-31, 06:34
Medlem
Nido6s avatar
En ny iPhone verkar han haft råd med. Jag kanske är småaktig, men vem har betalat för den? Det motsvarar ju trots allt nästan den fulla skattesatsen för någon som tjänar 30k/månad... Var det någon form av belöning för hans klanderfria värdegrund?
Citera
2012-01-31, 06:52
Medlem
Aleh09s avatar
Flickan bor alltså på "Kalmars kommunala boende för ensamkommande flyktingbarn" men ändå är flickans mamma med och det är hon som försöker tala Mustafa tillrätta? Bara detta tycker jag är konstigt, mamman har fått reda på vad som försiggår och ändå låter dottern bo kvar?!

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.friatider.se/ensamkommande-hade-sex-med-mellanstadiebarn-pa-boende-med-personalens-medgivande
Mustafa, som också ska ha antastat en annan, 14-årig, flicka, döms nu till skyddstillsyn och ett kortare vårdprogram inom Kriminalvården. Han slipper fängelse och kommer inte heller att utvisas ur Sverige.

Döms han för våldtäkt mot barn och sen får han i princip bara skyddstillsyn? Han blir inte heller utvisad. Vad i helvete är det för fel på Sverige! Detta är ju för fan i mig sinnessjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in