2022-02-20, 00:30
Medlem
206,16 USD -39% i år.

"Buy when there's blood in the streets, even if the blood is your own."

Baron Rothschild

Ska bli intressant att se vad aktien står i om fem till tio år.
Senast redigerad av Arkina 2022-02-20 kl. 00:35.
Citera
2022-05-24, 18:06
Avstängd
Slaktas idag. Ned nästan 9 %.
Citera
2022-09-21, 22:27
Medlem
Vad tror fb ? Nere lågt nu...

Men Facebook är det en fluga som kommer försvinna tro?
Citera
2022-09-24, 19:17
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Tror inte ens facebook kommer finnas kvar om 10 år, alla älskar facebook men hatar det samtidigt.

Någon ny sida kommer skapas och ta över. Det är den generella uppfattningen jag har om internet.

Vi kan konstatera att du hade fel
Citera
2022-10-27, 20:10
Medlem
Pughs avatar
Fy fan vilken slakt. Rött med blod över hela väggarna. Vart kan vi se META om ett år från nu tror ni?
Citera
2022-10-27, 20:41
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Fy fan vilken slakt. Rött med blod över hela väggarna. Vart kan vi se META om ett år från nu tror ni?

Jag tror på långsamt sjunkande lönsamhet under många år. Användarna kommer dö ut samtidigt som den yngre generationen mest verkar använda TikTok, tills nästa grej kommer och tar över dvs. Med reservation för att jag inte förstått grejen med Metaverse som är under uppbyggnad, men det verkar jag inte ensam om.
Citera
2022-10-30, 10:47
Medlem
KJosefs avatar
Bra bizniz och lågt värderat men det spelar ingen roll när pengarna plöjs in i en potentiell katastrof som Metaverse.
Citera
2022-10-30, 22:06
Medlem
Swan65s avatar
Krig är nu förklarat på allvar mellan Apple och egentligen resten av tech giganterna. Allt började med att Apple introducerade en ny policy vad gäller reklam som innebär att reklammakarna inte kan följa personliga referenser på iOS plattformar. Låter som en bagatell men nu efter Q3 är det glasklart att Apple gjorde något genialt i vintras. Jag hatar Apple sedan dom sänkte Nokia för 15år sen och jag hatar dom egentligen bara ännu mera nu med deras framgång. Men eleganta manövrar måste ändå belysas.
Citera
2022-10-30, 22:33
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Bra bizniz och lågt värderat men det spelar ingen roll när pengarna plöjs in i en potentiell katastrof som Metaverse.

Räknar du om senaste periodens vinst till helår blir det p/e 15. Tar man hänsyn till att vinsten är i en sjunkande trend kommer värderingen inte vara så speciellt låg snart, om inte aktiekursen följer med mot botten.
Citera
2022-11-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
+60 % sedan du skrev, vad är din poäng?

Facebook är en sedelpress med jättefina intjäningssiffror. Vårt bolag har lagt ca 300 000 på ads där och det är helt överlägset Google ads. Vi får helt enkelt mer kunder när vi annonserar på Facebook än Google, vad det beror på vet jag inte.

Intäkter på 40 miljarder dollar, upp 35% jämfört med 2020 och hela bolaget är värderat till 625 miljarder dollar. Det är riktigt fint. Varför folk blir skrämda när ett bolag går ner 40% förstår jag inte, risken har ju sjunkit. Vi är ju nere på maj 2020-nivåer. Är det läskigt?

Jag kliver in här, på $224. Tidshorisont 3-5 år.

Nu är vi nere på 2015-nivåer. Fortfarande lika säker?
Citera
2022-11-06, 19:09
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Krig är nu förklarat på allvar mellan Apple och egentligen resten av tech giganterna. Allt började med att Apple introducerade en ny policy vad gäller reklam som innebär att reklammakarna inte kan följa personliga referenser på iOS plattformar. Låter som en bagatell men nu efter Q3 är det glasklart att Apple gjorde något genialt i vintras. Jag hatar Apple sedan dom sänkte Nokia för 15år sen och jag hatar dom egentligen bara ännu mera nu med deras framgång. Men eleganta manövrar måste ändå belysas.

Det var inte Apple som sänkte Nokia utan det var Microsoft.
Citera
2022-11-06, 20:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det var inte Apple som sänkte Nokia utan det var Microsoft.

Nej det va iPhone naturligtvis. Jorma et company bara satt och trodde att det där med appar va något som skulle blåsa över.. självgodhet och misslyckande i att läsa förändringens vindar slutade i ett episkt fiasko tyvärr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in