Neandertalarna var en annan (under)art, ingen annan ras. Rasrenhet och raser har inget med saken att göra, således är negrer inte mer "rasrena" än oss. Däremot bidrar det nog lite till att definiera den vita rasen och särskilja oss ifrån negrer.
Däremot är negrer mer
artrena än oss.
Människa= art.
Neandertalare = en annan (under)art till samma släkte.
Vit= en ras till arten människa.
Neger = en ras till arten människa.
Citat:
Ursprungligen postat av Anthe90
Medan mellan-befolkningens variation finns, är det antingen för liten, vilket är en kvantitativ variation, eller det är inte rätt kvalitativa typen av variation - det går inte markera historiska subklasser av mänskligheten.
Det går visst att markera subklasser av mänskligheten, du ljuger. Jag har
själv testat mig genetiskt och jag hamnade föga förvånande bland andra vita människor och inte nog med det även bland andra vita nordeuropéer. För liten...jo tjena...
http://imageshack.us/photo/my-images/12/diagrambildvarlden.jpg/
Den gröna symbolen är jag, en helt vanlig svensk.
Citat:
ras är ett riktig kulturellt, politiskt och ekonomiska koncept i samhället, men det är inte ett biologiskt koncept, och som tyvärr är vad många felaktigt anser vara essensen av ras hos människor - genetiska skillnader.
Ras är ett faktiskt biologiskt begrepp, genetiska tester av människor där de klustrar i tydliga rasgrupper bevisar att raser existerar. Ta bilden ovan som ett enkelt exempel.
Citat:
Det finns inget ännu som en riktigt distinkt uppdelning av mänskligheten.
Jo och jag har just motbevisat dig.