2005-03-30, 14:04
Medlem
äppelkakas avatar
Inte för att det spelar någon större roll, men hur kan ni veta att misshandeln inte har något med anabola att göra? Är det en myt att man kan bli aggressiv av dom?
Citera
2005-03-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmd
Ha Ha Ha..

Ni är så kallade Idioter.

Va fan har hans dopingkarriär med hans misshandel att göra?
Jävla fjolla, det var 7år sedan han misshandlade gubben!!! 7år sedan!!
Hans misshandel har inte något med anabola att göra du har fått det
dära på fel sida av skallen så sluta kom med några mer idiotiska kommentarer.

Jag är inte för våldsbrott, det var jävligt tragiskt det som hände gubben.
Men att aftonhoran ska kalla honom för "Våldsman" är ju bara löjligt när det hände för 7år sedan, alla har vi väl gjort någon slags misshandel (syftar inte på er finniga studenter som sitter hära och åker på käftsmäll varannan helg av någon 15åring) när vi var mindre och det är sånt som händer.

Det jag vill säga är att det som hände var för 7år sedan och det ska han inte behöva lida för nu även fast det kanske var lite väl grov misshandel.

Det han får lida för nu, eller anledningen till att produktionen plockade ut honom ur huset, är - efter vad jag förstår - att han inte berättat om detta trots att produktionsteamet alltid frågar potentiella deltagare om de återfinns i straffregistret. Att någon begått brott har inte alls betytt att de automatiskt varit diskvalificerade att delta i BB. Under BB2 så fanns en kille vid namn Jacob (minns inte efternamnet) med och han hade avtjänat fängelsestraff för narkotikabrott.

Sen kanske det faktum att han ollade Elitas kudde också spelade roll? Fast det är bara ren spekulation från min sida.
Citera
2005-03-30, 14:19
Medlem
äppelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villimey
Det han får lida för nu, eller anledningen till att produktionen plockade ut honom ur huset, är - efter vad jag förstår - att han inte berättat om detta trots att produktionsteamet alltid frågar potentiella deltagare om de återfinns i straffregistret. Att någon begått brott har inte alls betytt att de automatiskt varit diskvalificerade att delta i BB. Under BB2 så fanns en kille vid namn Jacob (minns inte efternamnet) med och han hade avtjänat fängelsestraff för narkotikabrott.

Sen kanske det faktum att han ollade Elitas kudde också spelade roll? Fast det är bara ren spekulation från min sida.
Jag tror det är för att de ser honom som en säkerhetsrisk, men de vill inte erkänna att de utsatt resten av deltagarna för fara, därför skyller de på att han ljög.

EDIT: Det kanske låter löjligt att säga att han är en säkerhetsrisk, men känslor förstoras ju upp där inne säger de ju, och jag tror inte man vill ta några risker. Det skulle va en ganska fin katastrof om han lyckades förlama någon där inne.
Citera
2005-03-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Jag tror det är för att de ser honom som en säkerhetsrisk, men de vill inte erkänna att de utsatt resten av deltagarna för fara, därför skyller de på att han ljög.

Du menar för att han är kroppsligt större än de andra då? För en del av de andra är inte precis psykiskt stabila heller och flera av dem har pratat om att de varit i slagsmål ute i sitt vanliga liv.

Nåja, vem vet hur de resonerar - det jag ville säga med mitt tidigare inlägg är att även personer som begått brott har kunnat fungera som deltagare i Big Brother, så infallsvinkeln att han får lida för något han redan har sonat, blev för mig felaktig.

Men som sagt, vem vet.
Citera
2005-03-30, 14:26
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Missbrukat ? Har han legat på behandlingshem, eller ? Det är ju viss skillnad mellan att utgöra en potientiell dödsfara för sin omgivning samt att partydroga ibland (som nog alla i huset gör utom Elita).

Klas har själv berättat i huset att han varit nere i knarkträsket. Viss skillnad motför att partydroga va?
Citera
2005-03-30, 14:51
Medlem
Krayziebones avatar
wtf han var cool juh, verka dessutom vara lugn som fan men men, had ehoppats han knullat me lilla elita hade sett bra ut haha....
nån som vet om en ny komemr in?
Citera
2005-03-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enslavement
Vet ni ens vad anabola(dopingpreparat) innebär????
ja.

Citat:
Tror ni man blir 40 kg muskler tungare över en natt
menar du tyngre? nej.

Citat:
och blir aggresiv och slår ner folk???
risken ökar för det, ja.

Citat:
Visst han gjorde en jäligt dålig grej men anabola har inget med det att göra.
nej då. troligtvis inte alls va? anabola som man blir så lugn och harmonisk av....antar att du känner killen personligen då du starkt dementerar kopplingen mellan anabola och hans grova våldsbrott.
Citera
2005-03-30, 16:48
Bannlyst
Citat:
Vet ni ens vad anabola(dopingpreparat) innebär????
Tror ni man blir 40 kg muskler tungare över en natt och blir aggresiv och slår ner folk??? nänänä!

Visst han gjorde en jäligt dålig grej men anabola har inget med det att göra.

Haha, från vilken planet kommer du? Har egna erfarenheter tillsammans med kompisars, och alla intygar att man blir mer aggresiv (plus alla undersökningar). Sedan att de flesta inte blir monster, men jag slutade för att risken blev så mkt större för att en "olycka" skulle hända. Utan anabola hade Mike sett ut som den andre norrmannen som tränar seriöst.

Trodde inte det fanns folk längre som hade dem åsikterna du har, du tror väl dessutom att Michael Jackson inte är pedofil?
Citera
2005-03-30, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gg
nej då. troligtvis inte alls va? anabola som man blir så lugn och harmonisk av....antar att du känner killen personligen då du starkt dementerar kopplingen mellan anabola och hans grova våldsbrott.

din dumme du har inte provat dopa dig? många blir lugna och harmoniska så du verkar inte ha så bra verklighetsuppfattning, folk kan tydligen packa på dig skit hur mycket som helst och äter bara upp det

jag låter alla andra läsa detta:

Vet vi hur misshandel gick till? Förmodar att ingen här inne var på plats och såg om det var oprovoserat. Det kan det räcka med en olycklig träff för att man ska råka riktigt illa ut, vilket verkar vara fallet också. Stod bara om ett slag och gubben bröt nacken, låter som en satans otur i min bok. Nitar man någon så kan personen ramla av en smäll och slå i skallen och bli förlamad - bara för att han blev förlamad innebär inte per automatik att man stått och stampat och hoppat jämfota på honom.

Att han bara betalat in 1000spänn innebär inte att gubben inte fått någon ersättning, hade han försäkring så fick han väl pengarna därifrån, om inte annat så har förmodligen Norge likt Sverige någon form av brottsofferfond som alla dömda måste betala till och som sedan anvämder pengarna till hjälpa att betala ut ersättning till sådana som inte har försäkring eller råkar ut för någon som inte har några medel att betala med. Att han bara betalat in 1000spänn innebär bara att han förmodligen inte vill betala av sina kronofogdeskulder som han gissningsvis fick när gubbens försäkringsbolag skickade vidare skulden dit...

Kom igen, det var 7år sedan och enligt lagen har han sonat sitt brott. Det är en olycklig misshandel vi snackar om, inte mord eller pedofili.
Citera
2005-03-30, 17:39
Medlem
Citat:
din dumme du har inte provat dopa dig? många blir lugna och harmoniska så du verkar inte ha så bra verklighetsuppfattning, folk kan tydligen packa på dig skit hur mycket som helst och äter bara upp det

jag låter alla andra läsa detta:

Vet vi hur misshandel gick till? Förmodar att ingen här inne var på plats och såg om det var oprovoserat. Det kan det räcka med en olycklig träff för att man ska råka riktigt illa ut, vilket verkar vara fallet också. Stod bara om ett slag och gubben bröt nacken, låter som en satans otur i min bok. Nitar man någon så kan personen ramla av en smäll och slå i skallen och bli förlamad - bara för att han blev förlamad innebär inte per automatik att man stått och stampat och hoppat jämfota på honom.

Att han bara betalat in 1000spänn innebär inte att gubben inte fått någon ersättning, hade han försäkring så fick han väl pengarna därifrån, om inte annat så har förmodligen Norge likt Sverige någon form av brottsofferfond som alla dömda måste betala till och som sedan anvämder pengarna till hjälpa att betala ut ersättning till sådana som inte har försäkring eller råkar ut för någon som inte har några medel att betala med. Att han bara betalat in 1000spänn innebär bara att han förmodligen inte vill betala av sina kronofogdeskulder som han gissningsvis fick när gubbens försäkringsbolag skickade vidare skulden dit...

Kom igen, det var 7år sedan och enligt lagen har han sonat sitt brott. Det är en olycklig misshandel vi snackar om, inte mord eller pedofili.

Nej, ingen av oss på här var på plats och bevittnade misshandeln, var du det eller?

Såsom du rabblar på kan man ju tro att du är killens advokat för fan.

Det är inte så att du knaprar själv lite och vill försvara honom, han har ju trots allt jävligt fina proportioner!
Citera
2005-03-30, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Det är inte så att du knaprar själv lite och vill försvara honom, han har ju trots allt jävligt fina proportioner!

Nej, men att skylla på doping är helt fel eftersom vi inte har någon aning om vad som hände, tror du media vet något om det? dom skriver bara rubriker så sånna som ni dumma ska bli nyfikna

Det hände för 7år sedan, det var olyckligt.. han har suttit 1,5år för det.
Jakob i förra bb hade suttit i fängelse för narkotika m.m
Klas i årets bb har drogat på kokain bland annat..
Citera
2005-03-30, 18:07
Medlem
Citat:
Nej, men att skylla på doping är helt fel eftersom vi inte har någon aning om vad som hände, tror du media vet något om det? dom skriver bara rubriker så sånna som ni dumma ska bli nyfikna

Det hände för 7år sedan, det var olyckligt.. han har suttit 1,5år för det.
Jakob i förra bb hade suttit i fängelse för narkotika m.m
Klas i årets bb har drogat på kokain bland annat..

Sen när skriver AB något som är helt sanningsenligt? Jag vet nog hur det ligger till med den saken.

Det jag är mest nyfiken på är varför du försvarar honom som om det vore din egen bror, typ. Varför?

Att sen jämföra olika brott.. så funkar det inte.

Jag tycker inte att en rökt cigarett skall straffas med livstids förlamning, tycker du?

Man kan ju inte måla ut förövaren som offer, han e ju fan inte den som blev förlamad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in