2002-11-08, 03:56
Medlem
Jazkers avatar
Det blåser hårt kring gamle snuten Kjelle H:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...98&a=74486
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...98&a=74823

Enligt DN så har han i princip mutats av Falck Security för att köpa deras tjänster. Det luktar illa...
Citera
2002-11-08, 14:17
Medlem
Rubbermans avatar
Ännu en helylleikon som går i graven med byxorna nere!

Min tes lyder således: Är man alltför helylle har man oftast inte rent mjöl i påsen. Jämför gärna med Ingemar Perstad.
Citera
2002-11-09, 10:33
Medlem
Citat:
Är man alltför helylle har man oftast inte rent mjöl i påsen.
Alldeles riktigt:
Citat:
Skandalen kring den sparkade SL-chefen växer. Det visar sig nu att chefen som bland annat haft ansvar för säkerhetsfrågor själv suttit i fängelse för brott han begick när han var polis.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1069&a=40934
Citera
2002-11-09, 16:30
Medlem
sparkad Sl-chef

Nu har vi ju bara fått höra en sida av saken och allt som skrivs i tidningarna är ju inte sant...
Citera
2002-11-09, 18:23
Medlem
Jazkers avatar
Re: sparkad Sl-chef

Citat:
Ursprungligen postat av Trollet1
Nu har vi ju bara fått höra en sida av saken och allt som skrivs i tidningarna är ju inte sant...

Eftersom du tydligen är så insatt, kanske du kan upplysa oss om var osanningen ligger i detta?
Citera
2002-11-10, 14:33
Medlem
ok..visst. Kjelle har inte tagit emot några mutor..så enkelt är det. Och han vill uttala sig, rentvå sig själv men hans advokat har sagt nej. Inte än..
Citera
2002-11-10, 16:01
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
ok..visst. Kjelle har inte tagit emot några mutor..så enkelt är det. Och han vill uttala sig, rentvå sig själv men hans advokat har sagt nej. Inte än..

Så det är du som är Kjelle eller hans advokat? Det har förekommit mer fiffel kring SL-bevakningen än vad du kanske vill erkänna eller ens komma ihåg, så jag förstår att du är orolig.
Citera
2002-11-10, 18:56
Medlem
Har jag sagt att jag är det? nej..du behöver inte tro på mig om du inte vill, sanningen kommer och komma fram till slut. Dessutom om du tror på allt som tidningarna skriver nu för tiden så är du rätt naiv och då tycker jag synd om dig. Men en fråga. Om han nu har gjort allt som sagts, hur kommer det sig då att alla chefer på Sl står på hans sida, ja förutom en....?
Citera
2002-11-10, 19:29
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Dessutom om du tror på allt som tidningarna skriver nu för tiden så är du rätt naiv och då tycker jag synd om dig. Men en fråga. Om han nu har gjort allt som sagts, hur kommer det sig då att alla chefer på Sl står på hans sida, ja förutom en....?

Jag tror inte, jag vet. Att alla utom en står på hans sida beror på okunskap eller viljan att inte se oegentligheter.
Citera
2002-11-18, 01:33
Medlem
Kan inte göra n¨ågot annat än skratta hjärtligt. Den som kastar första stenen osv... Det som däremot gör mig otroligt besviken är att vi inte har en objektiv journalistik i sverige. Detta har bara setts i små notiser i kvällspressen och i nyheterna har det inte ens omnämts. Tilläggas bör väl att denna person är en av de större krigshetsarna. Och tack vare honom så har SL höjt sina omkostnader när det gäller klotter och skadegörelse med ca 10% i veckan om man ska tro allt som media rapporterar. Ett tag var Kjelle i TV och press ett par ggr i veckan och berättade hur illa det var med klottrare och att det var en inkörsport till kriminalitet och narkotikamissbruk......... jaja.

Och nu är det en liten notis. Objektivt eller folkhems-opinions-bildande?
Och den nyheten på Svt om att han blivit sparkad från snuten, den är mycket gammal och det är väldigt många som kännt till väldigt länge. Men för SL var den helt ny.... Jaja.
Citera
2002-11-18, 02:20
Medlem
Pieter Rishnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popa
Kan inte göra n¨ågot annat än skratta hjärtligt. Den som kastar första stenen osv... Det som däremot gör mig otroligt besviken är att vi inte har en objektiv journalistik i sverige. Detta har bara setts i små notiser i kvällspressen och i nyheterna har det inte ens omnämts.

Det kan bero på att viktiga fakta saknas i ärendet, vilket gör rapporteringen svår. För övrigt har det omnämnts i bl a DN, Aftonbladet, i Radio Stockholms Stockholmsnytt (ett skapligt stort inslag) samt i SVT:s sändningar. Och mer kommer nog så småningom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in