Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-28, 23:15
  #1
Medlem
Hej!

En fråga..

Rent juridiskt..

Om man t ex kan ta sig till en ankomst tax free på en flygplats.. (Har tillträde..)
Utan att komma ifrån utlandet.. Då får man ju egentligen inte köpa sprit. o ta in i landet.. (Gå med det genom tullen..)

Men om man köper en flaska mintuu.. o klämmer det mesta där.. Och sedan kastar flaskan o går ut genom tullen.. Är det rent juridiskt ok!?
Citera
2012-01-28, 23:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkyy
Hej!

En fråga..

Rent juridiskt..

Om man t ex kan ta sig till en ankomst tax free på en flygplats.. (Har tillträde..)
Utan att komma ifrån utlandet.. Då får man ju egentligen inte köpa sprit. o ta in i landet.. (Gå med det genom tullen..)

Men om man köper en flaska mintuu.. o klämmer det mesta där.. Och sedan kastar flaskan o går ut genom tullen.. Är det rent juridiskt ok!?


Du borde inte ens få köpa alkoholen utan och visa boarding pass.
Citera
2012-01-28, 23:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Du borde inte ens få köpa alkoholen utan och visa boarding pass.

Det har du rätt i!

Men om man fixar ett.

Alltså vad jag undrar är.. Bryter man mot lagen när man köper flaskan inne i taxfreen och dricker den.. Eller först när man går igenom tullen med den..
Citera
2012-01-28, 23:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkyy
Det har du rätt i!

Men om man fixar ett.

Alltså vad jag undrar är.. Bryter man mot lagen när man köper flaskan inne i taxfreen och dricker den.. Eller först när man går igenom tullen med den..


Det jag är defitivt säker på är att du inte får dricka alkohol på det sätte tpå flygplatser, så där bryter du emot en lag.
Citera
2012-01-29, 10:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkyy
Om man t ex kan ta sig till en ankomst tax free på en flygplats.. (Har tillträde..)

Vad har taxen med det hela att göra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback