Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Djur känslor,bevisa gärna vill ha en källa,vissa djur kanske men inte dom som är populärast som mat som kor
Finns djur och det finns djur,en ko ska man äta,dom blir inte så bra husdjur och dom har inga användningsområden förutom mat till oss.allt har sin plats,en hund kan du lära massor med saker och vi kan använda till så mycket mer,och därför har en hund en högre ställning än vad en ko har
Jag gillar djur men visst fan äter jag kött
Hm, intressant, om man inte tänker på det för länge.
En ko har inget "användningsområde" mer än att bli uppäten och mjölkad? Det kan ju bero på att man man faktiskt inte har försökt att göra något mer med djuret. Om vi bortser från att man använde oxar inom lantbruk förr, (säkert även förekommande idag, men inget jag har personlig erfarenhet av).
Hundar började som vilddjur, som sedan har tränats upp och avlats genom otalet generationer. Vem säger att man inte kan göra likande med nötkreatur, bara för att man nu aldrig gjorde det?
För övrigt är jag stolt köttätare och tycker att folk som gnäller över att man äter katter och hundar i visa länder är ganska patetiska. Kött som kött.
Och ja, jag skulle äta människa om jag kunde. Varför låta något dött gå till spillo?
Och att inte djur som nötkreatur skulle ha känslor, det är bara så dumt så jag inte ens vet vad jag ska säga. Antar att det är svårt att argumentera för saker som är såpass självklara.
Edit: Är ingen direkt djur vän i det stora, men har inget emot dem direkt heller. Men känner inte att jag kan vända mig till det ämne som tråden egentligen ska behandla. Så hela mitt inlägg bör nog ses som "Off Topic".