2012-02-02, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallsofSteel
Vegetarianer och veganer är fan inte kloka! På riktigt..

Säg att ni skulle få er vilja igenom och halva Sverige slutade äta kött. Vad leder det till? Överskott. Det blir överskott på djur som avlas för att människor och andra djur ska äta kött. Det resulterar i extremt långa och plågsamma slakttransporter till andra länder där djur blir behandlade som en påse skit. De blir plågade, stressade och misshandlade för att sedan bli skoningslöst mördade efter att ha stått på transport utan mat och vatten i flera dygn. Läs på lite om hur läget med slakt av hästar är i USA så kanske vegetarianer slutar med sina påhitt.

Sen kanske fler borde börja äta ekologiskt kött så man verkligen vet att djuren har haft det bra.
Jävla stolle.

Du kallar vegetarism för ett påhitt? Säg det till Einstein.
Citera
2012-02-02, 17:39
Medlem
Demigods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsofSteel
Vegetarianer och veganer är fan inte kloka! På riktigt..

Säg att ni skulle få er vilja igenom och halva Sverige slutade äta kött. Vad leder det till? Överskott. Det blir överskott på djur som avlas för att människor och andra djur ska äta kött. Det resulterar i extremt långa och plågsamma slakttransporter till andra länder där djur blir behandlade som en påse skit. De blir plågade, stressade och misshandlade för att sedan bli skoningslöst mördade efter att ha stått på transport utan mat och vatten i flera dygn. Läs på lite om hur läget med slakt av hästar är i USA så kanske vegetarianer slutar med sina påhitt.

Sen kanske fler borde börja äta ekologiskt kött så man verkligen vet att djuren har haft det bra.

Underbart resonemang varför vegetarianer och veganer inte är kloka. Tänker inte göra personliga påhopp och säga att du är en värdelös jävla skit, men jag tycker att människor SOM du är värdelösa jävla skitar.

Vad fan ska vi läsa på om? Jag är vegetarian för att jag inte vill att att något djur ska behöva dö för att jag tycker dom smakar gott. Så vad i helvete är det jag behöver läsa på om för att ändra min åsikt angående detta? Skiter blanka fan i ekologiskt kött med. Bra om de som inte resonerar som jag äter det istället för 49 kronors fläskfilen men annars ger jag inte mycket för det.
Citera
2012-02-02, 18:14
Medlem
BallsofSteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigod
Underbart resonemang varför vegetarianer och veganer inte är kloka. Tänker inte göra personliga påhopp och säga att du är en värdelös jävla skit, men jag tycker att människor SOM du är värdelösa jävla skitar.

Vad fan ska vi läsa på om? Jag är vegetarian för att jag inte vill att att något djur ska behöva dö för att jag tycker dom smakar gott. Så vad i helvete är det jag behöver läsa på om för att ändra min åsikt angående detta? Skiter blanka fan i ekologiskt kött med. Bra om de som inte resonerar som jag äter det istället för 49 kronors fläskfilen men annars ger jag inte mycket för det.

Just det här jag syftar på. Vad händer när människor inte äter kött? När det inte är kött i hundmat eller kattmat? Jo då skulle man behöva skjuta kossor, grisar, kycklingar, getter och alt möjligt just för att det är sån massproduktion på dem att de inte skulle rymmas ens en gång.

Det som händer är att djuren får det avsevärt mycket sämre. Ingen skulle kunna hålla efter dem för att de är för många, de skulle inte få nog med mat eller vatten, inte ens gräs skulle det finnas nog för att fö dem. Det skulle sluta i att folk helt enkelt började släpps djuren i de fria där de skulle svälta ihjäl, frysa ihjäl, bli uppätna eller förolyckas på annat sätt. De är beroende av människor!
Citera
2012-02-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Är nog det mest patetiska jag vet. Hyckleri som fan.
Hur tänker du nu?
Citat:
Ditt försvarstal. Jag ger er en chans att yttra er.

Varför kallar du dig djurvän när du äter kadaver? Är du medveten om att allt kött som du äter varit ett levande friskt djur med känslor precis som dina gulliga husedjur?
Menar du att det är tack vara dig som jag och andra kan yttra oss? Det var ju väldigt generöst. Du borde fundera över ditt JAG ett tag, jag får en känsla att du överskattar dig själv och din betydelse här i världen.
Senast redigerad av Han där borta 2012-02-02 kl. 18:32.
Citera
2012-02-02, 18:38
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Jag tror inte att olja gör bäst där den ligger. Det är oljan vi har att tacka för när det gäller det nutida samhället och välfärden. Den kommer dessutom att ta slut nångång men under tiden kommer plaster att utvecklas. Djurhållning har funnits länge men utvecklingen där verkar rent ut sagt skit. Ta bara mjölkbönder t.ex. Fy fan vilka skitliv de producerar. Jag sörjer inte direkt för att de får svårt att få det gå ihop. Jasså, fängelse hör inte ihop med det svenska jordbruket? Djuren får gå som de vill, antar jag? De kanske får sin röst hörda när det är dags för slakt också? Låter som du lever i en serietidning.

Ja, oljan har bidragit till mångt och mycket vad det gäller vår utveckling men den har ju knappast bidragit till naturens egen välfärd. Oljan kommer definitivt ta slut och det gör den förmodligen under vår livstid.

Vad det gäller djurhållning så hoppas jag du har koll på den och inte bara häver ur dig saker du inte vet eller saker du fått höra eller sett på propagandafilm. Det finns absolut usel djurhållning och det finns absolut bra djurhållning. Om du tror att den inte utvecklas tror du helt fel, hur många mjölkproducenter har du besökt? Är frigående/lösdrift fängelse? Eller syftar du på uppbundet boskap på båspall? Serietidning...

Citat:
Vi - som i du och jag får jag hålla med om att det kommer användas av människan. Avvecklingen har dock redan börjat. Vi har ersättningen.

Plast alltså? Menar du att världen producerar mindre kött/hud nu än innan?

Citat:
Jag har svarat på de frågor jag fått av dig som jag tycker är värda att svara på, möjligen har jag missat nån men det känns lite ovärt att läsa genom alla dina inlägg för vad du tycker är viktiga frågor behöver inte vara såna som jag värderar på samma sätt.

Det viktiga för mig är inte vad som är viktigt för dig utan problemet är ju som jag redan nämnt att du tycker att vi gör fel men du gör rätt, man är t.ex. hycklare när man inte begagnar självdöda djur, varför gör inte du det men din katt, varför gräver du ner den? Det var bara ett exempel. Jag å andra sidan tycker inte att du gör fel i att inte äta kött eller att du gräver ner din katt. Det är helt okej för mig och har du dessutom ett bra skäl så är det ännu bättre. Det är bara en principsak för att du inte begriper bättre helt enkelt, du häver ur dig saker som är helt ologiska ur din ståndpunt. Dessutom tror jag inte du har en aning om vad du pratar om, eller jag vet att du inte har det i vissa lägen. T.ex. plast är mer naturligt än djurhudar...
Citera
2012-02-02, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Hur tänker du nu?

Menar du att det är tack vara dig som jag och andra kan yttra oss? Det var ju väldigt generöst. Du borde fundera över ditt JAG ett tag, jag får en känsla att du överskattar dig själv och din betydelse här i världen.
Om du hade läst tråden så har jag redan sagt att jag gärna överskattar min betydelse, precis som de flesta andra. Tänker hellre på andra djurs jag faktiskt men när tråden startades så var jag onykter, varför du nu vill ha reda på det.

Provocerande trådstart var troligen det som skulle krävas för att få så många att läsa tråden och jag har inga större problem med att fortsätta kalla andra för hycklare.

Så nu kan vi diskutera dig och ditt köttätande. Vad har du för patetisk anledning till äta kött?
Citera
2012-02-02, 18:51
Medlem
Citat:
Kött är mord. Man blundar inte för mord på sina vänner. Äter man dessutom upp dem så borde man väl fan fatta att man inte är djurvän?

...
Helt fel. Kött är inte mord. kött är en muskel.

Men du kanske kör veggo mantrat som går ut på att slakt är mord. Då skall jag säga dig att så är inte fallet. Jag kan förstå att en liten själ som för första gången hör det där kan få en aha upplevelse. Kommer du ihåg att jag sa "liten själ"? Nå väl.

När du är ute och spatserar i världen så krossar du småkryp med din eländiga kropp, kallar du det för dråp? Vad gör du i sådana fall åt saken, anmäler dig till polisen? Jag tror inte det. Du vet att man kan inte hitta på egna lagar och tro att samfundet skall leva efter det, vilket du gör då du har lyft upp slakt till att vara mord.
Låt se om din tes fungerar. Jag bestämmer att om man startar korkade trådar på FB så blir man tvungen att hoppa från en hög bro.

Nå. Hoppat än?
Attans, jag antar att det inte fungerar (tyvärr). Tror du att din lag fungerar? Kött = mord. Jag rättar dig då du inte ens kan formulera dig. Slakt = mord. Intressant om du skulle tro det, för om du gör det så har jag en diagnos på lut åt dig.
Citera
2012-02-02, 18:53
Medlem
Citat:
Om du hade läst tråden så har jag redan sagt att jag gärna överskattar min betydelse, precis som de flesta andra. Tänker hellre på andra djurs jag faktiskt men när tråden startades så var jag onykter, varför du nu vill ha reda på det.

Provocerande trådstart var troligen det som skulle krävas för att få så många att läsa tråden och jag har inga större problem med att fortsätta kalla andra för hycklare.

Så nu kan vi diskutera dig och ditt köttätande. Vad har du för patetisk anledning till äta kött?
Det där var ditt första inlägg. Menar du att man måste läsa allt som du tänkas kunna skriva för att fatta vad du menar?

I sådana fall. Meddela oss när du är klar.
Citera
2012-02-03, 18:34
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Fisk är inte så jävla gott faktiskt. Tyckte bättre om mjölk och ost.

Låter bra att du har såna planer. Jag undrar dock hur lyckade de är när du samtidigt säger att du fortsätter för att det är gott. Känner nämligen igen argumentet från missbrukare.. Själv bestämde jag mig på en dag och har inte stött på några särskilda problem förutom kanske att jag saknar smaken av mjölk och ost. Finns säkerligen hormoner i det som ska göra det svårt att sluta med så det är inte konstigt. Men att avstå frestelsen är en prövning i sig och troligtvis positivt att träna sig i.

Tjockisar äter kött, end of story.

Jag är smal och har en skyhög ämnes omsättning jag trycker lätt i mig 3-4k kalorier om dagen och har ett bmi på 19 trots att jag inte tränar. När jag tränar ja då ligger jag kvar där i princip. Jag har varit rädd för att jag ska bli pinnsmal om jag blir vegetarian. Men jag har upptäckt att det spelar fan ingen roll hur mycket jag äter eller "hur lite" (äter väl som normala då) jag förblir kvar på min vikt.

Ja? Du vet att skära ner med 90-95% förstår du inte hur jävla mycket det är från innan?!?!? Jag tycker det seriöst är gott som fan, jag kan unna mig några gånger per år. Jag är nämligen en kebab-fantast utan dess like.

Jag tänker inte sluta, i den boende situation jag befinner mig i blir det bara jobbigt. Kalla mig lat för det är jag fan gällande den här punkten. Satsar hellre krut på att få cannabis och droger avkrminaliserade då det kommer ge ett extremt mycket mer miljö-främjande effekt än att sluta käka kött. Jag tänker inte gå in på varför, men det är så. Kriget mot droger samt dess illigala status har katastrofala effekter på miljön. Sen att vi inte använder hampa istället för fossila bränslen, göra papper av det istället för träd etc. tär som fan på vår miljö och urholkar vår planet.

över 22.000 produkter kan utvinnas av hampa, så ni moralisar behöver inte ens börja. Det inkluderar då: bränsle, papper (som är bättre än det gjort av träd), MAT, fibrer, plaster (mer hållbart än stål ) med mera.

Vill du ha mer info är det bara att googla eller slänga iväg ett PM så kan jag bistå med lite länkar
Citera
2012-02-03, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jag är smal och har en skyhög ämnes omsättning jag trycker lätt i mig 3-4k kalorier om dagen och har ett bmi på 19 trots att jag inte tränar. När jag tränar ja då ligger jag kvar där i princip. Jag har varit rädd för att jag ska bli pinnsmal om jag blir vegetarian. Men jag har upptäckt att det spelar fan ingen roll hur mycket jag äter eller "hur lite" (äter väl som normala då) jag förblir kvar på min vikt.

Ja? Du vet att skära ner med 90-95% förstår du inte hur jävla mycket det är från innan?!?!? Jag tycker det seriöst är gott som fan, jag kan unna mig några gånger per år. Jag är nämligen en kebab-fantast utan dess like.

Jag tänker inte sluta, i den boende situation jag befinner mig i blir det bara jobbigt. Kalla mig lat för det är jag fan gällande den här punkten. Satsar hellre krut på att få cannabis och droger avkrminaliserade då det kommer ge ett extremt mycket mer miljö-främjande effekt än att sluta käka kött. Jag tänker inte gå in på varför, men det är så. Kriget mot droger samt dess illigala status har katastrofala effekter på miljön. Sen att vi inte använder hampa istället för fossila bränslen, göra papper av det istället för träd etc. tär som fan på vår miljö och urholkar vår planet.

över 22.000 produkter kan utvinnas av hampa, så ni moralisar behöver inte ens börja. Det inkluderar då: bränsle, papper (som är bättre än det gjort av träd), MAT, fibrer, plaster (mer hållbart än stål ) med mera.

Vill du ha mer info är det bara att googla eller slänga iväg ett PM så kan jag bistå med lite länkar
Du behöver inte länka till cannabispropaganda. Jag har läst en hel del i mina rus osv. Var dock ett par sedan jag rökte sådant senast. Jag är ganska liberal i alla frågor faktiskt och även denna så det har ingen större skillnad i hur jag tänker. Förstår dock inte hur du kan säga att du inte orkar förklara dig utan bara säger att en legalisering skulle göra mer för miljön än att inte käka kött. Om du är sådan att du tänker så borde du ha mer argument imo. Sen finns det mycket som kan göras av exakt vad som helst. Ja, varför inte ta plast och jämför med. Då har du miljoner eller miljarder användningssätt bara just nu. I framtiden kommer det bli ännu mer. Och oljan kommer att ta slut. Vi vet dock inte när men vi kommer nästintill garanterat att använda den under hela denna tid så varför inte använda den på bästa sätt? Olja är en fantastisk energiresurs.

Att du skyller på din boendesituation kan jag förstå om du då menar att det snararer handlar ekonomi och att de som försörjer dig tänker mindre på sånt de handlar? Du har alla möjligheter för att påverka dessa människor. Jag kan sätta mer än min signatur på att legaliserintgen av de nuvarande klassade drogerna inte kommer förändras innan du förändrar din syn på dem/hur man använder dem. Du är troligen inte en dag över 25.
Senast redigerad av saggeliten 2012-02-03 kl. 21:20.
Citera
2012-02-03, 22:18
Medlem
Icecrypt08s avatar
Jag gillar att äta kött, jag gillar djur. Whats the big problem, jag försöker att inte äta för mycket kött ur miljövänlig synpunkt. Jag behöver inte slakta djuren och även om jag skulle göra det så har jag ändå inte några problem att äta djur och samtidigt tycka om dem.

Tror den stora majoriteten av människorna kan tycka om djur och äta djur utan att känna skuld eller dylikt för att de gör det.
Citera
2012-02-04, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Icecrypt08
Tror den stora majoriteten av människorna kan tycka om djur och äta djur utan att känna skuld eller dylikt för att de gör det.
Jo, det tror jag med. Man kan göra en massa om man är uppväxt med det. Och sen är människor väldigt irrationella. Det som är irrationellt kan med stor risk vara hyckleri.

Det underlättar dessutom om man slipper höra talas om det. Det är inte konstigt att många köttätare ställer sig i försvar så fort en vegetarian är i närheten. Min trådstart underlättar detta så slipper vi att låtsas om vad jag tycker om er. Men jag tror att det kan vara vettigt med andra rubriker som inbjuder till en mer allmän diskussion ibland. Jag får se vad det blir i framtiden.

Förresten vet vi inte om oljan är slut förrän människoarten slutat existera. Blev lite feltänkt där men huvudpoängen är att ju bättre vi blir på att återvinna desto längre kan vi använda olja och vi blir bättre på det hela tiden.
Senast redigerad av saggeliten 2012-02-04 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in