Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Fisk är inte så jävla gott faktiskt. Tyckte bättre om mjölk och ost.
Låter bra att du har såna planer. Jag undrar dock hur lyckade de är när du samtidigt säger att du fortsätter för att det är gott. Känner nämligen igen argumentet från missbrukare.. Själv bestämde jag mig på en dag och har inte stött på några särskilda problem förutom kanske att jag saknar smaken av mjölk och ost. Finns säkerligen hormoner i det som ska göra det svårt att sluta med så det är inte konstigt. Men att avstå frestelsen är en prövning i sig och troligtvis positivt att träna sig i.
Tjockisar äter kött, end of story.

Jag är smal och har en skyhög ämnes omsättning jag trycker lätt i mig 3-4k kalorier om dagen och har ett bmi på 19 trots att jag inte tränar. När jag tränar ja då ligger jag kvar där i princip. Jag har varit rädd för att jag ska bli pinnsmal om jag blir vegetarian. Men jag har upptäckt att det spelar fan ingen roll hur mycket jag äter eller "hur lite" (äter väl som normala då) jag förblir kvar på min vikt.
Ja? Du vet att skära ner med 90-95% förstår du inte hur jävla mycket det är från innan?!?!? Jag tycker det seriöst är gott som fan, jag kan unna mig några gånger per år. Jag är nämligen en kebab-fantast utan dess like.
Jag tänker inte sluta, i den boende situation jag befinner mig i blir det bara jobbigt. Kalla mig lat för det är jag fan gällande den här punkten. Satsar hellre krut på att få cannabis och droger avkrminaliserade då det kommer ge ett
extremt mycket mer miljö-främjande effekt än att sluta käka kött. Jag tänker inte gå in på varför, men det är så. Kriget mot droger samt dess illigala status har katastrofala effekter på miljön. Sen att vi inte använder hampa istället för fossila bränslen, göra papper av det istället för träd etc. tär som fan på vår miljö och urholkar vår planet.
över 22.000 produkter kan utvinnas av hampa, så ni moralisar behöver inte ens börja. Det inkluderar då: bränsle, papper (som är bättre än det gjort av träd), MAT, fibrer, plaster (mer hållbart än stål

) med mera.
Vill du ha mer info är det bara att googla eller slänga iväg ett PM så kan jag bistå med lite länkar