Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-27, 22:40
  #1
Medlem
Sputniqs avatar
Ska till Frankrike och åka skidor med några kompisar nu över sportlovet. Jag är dock inte 18 ännu och skulle gärna vilja ta mig in på diverse barer. Har hört att dom är slappa med att kolla leg där nere, men skulle alltid vara skönt att vara på den säkra sidan.

Vi är 6 pers som åker, varav bara 2 har fixat leg. Vi andra 4 har inte möjlighet att alla få fram falskleg, så jag undrar om man har en papperskopia av sitt pass (som man lite smidigt har redigerat) kommer att fungera?

Om man t.ex. tappar bort sitt pass så är det bra att ha en passkopia, för då ska det tydligen gå lätt att lösa så att man får ett nytt pass. Alltså vore det inte konstigt om man faktiskt har med sig en kopia, om någon nu tänker så. Tänkte att man kan säga något som; "Jag gillar inte att ta med mig passet när jag går ut, men jag har en kopia bla bla bla...", och på så sett ta sig in.

Tror ni detta kan fungera, eller är jag väldigt blåögd?
Citera
2012-01-27, 22:43
  #2
Medlem
En kopia är aldrig giltigt som ID.
Citera
2012-01-27, 22:49
  #3
Medlem
EvilGuys avatar
På två veckor borde din bank kunna utfärda ett ID-kort åt dig som du kan ta med dig ut. Jag har inte koll på om bankernas ID-kort officiellt är giltigt som identifikation utomlands men du lär komma in på 18-årsställen om du är 18 med ett sådant.
Citera
2012-01-27, 22:51
  #4
Medlem
Sputniqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
En kopia är aldrig giltigt som ID.

Var kanske dumt formulerad fråga. Hur som helst, kan denna kopia fungera som ID-handling när jag vill in på någon bar? Beror väl egentligen på hur påläst vakten är om vad som gäller och vad som inte..?

Citat:
Ursprungligen postat av EvilGuy
På två veckor borde din bank kunna utfärda ett ID-kort åt dig som du kan ta med dig ut. Jag har inte koll på om bankernas ID-kort officiellt är giltigt som identifikation utomlands men du lär komma in på 18-årsställen om du är 18 med ett sådant.

Jag är som sagt inte 18, kommer bankerna verkligen att utfärda ett ID-kort där det står att jag är det bara för att jag säger det?
__________________
Senast redigerad av Sputniq 2012-01-27 kl. 22:55.
Citera
2012-01-27, 22:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sputniq
Jag är dock inte 18 ännu [...] Tror ni detta kan fungera, eller är jag väldigt blåögd?
Citat:
Ursprungligen postat av Sputniq
Jag är som sagt inte 18, kommer bankerna verkligen att utfärda ett ID-kort där det står att jag är det bara för att jag säger det?
  • Det är 18 års åldergräns på flashback.
  • En kopia av ett pass är aldrig en giltig ID handling.
  • Självklart kommer de inte att göra det!
  • Du är ganska så blåögd!
Citera
2012-01-27, 22:56
  #6
Medlem
En papperskopia är lika mycket värt som att du säger att du är 18 utan att ha ID som kan bevisa det.
Citera
2012-01-27, 23:03
  #7
Medlem
Sputniqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sw337
  • Det är 18 års åldergräns på flashback.
  • En kopia av ett pass är aldrig en giltig ID handling.
  • Självklart kommer de inte att göra det!
  • Du är ganska så blåögd!


Citat:
Ursprungligen postat av Slurig
En papperskopia är lika mycket värt som att du säger att du är 18 utan att ha ID som kan bevisa det.

Aj fan, var väl egentligen det jag förväntade mig. Det var i alla fall värt ett försök Får helt enkelt hoppas på att dom inte leggar.
Citera
2012-01-28, 00:11
  #8
Medlem
Dessutom är det olagligt i de flesta åtminstonde EU länder att göra fotostat kopior på IDhandlingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback