2013-01-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shady_lady
Men vad du får det att låta svårt???? Ska du tex skruva i en skruv, då roterar du helt enkelt mejseln åt höger(rightie) om du ska skruva fast den. Ska du skruva UR en skruv, ja då roterar du mejseln åt vänster(leftie loosie). Ska du skruva i eller av en mutter gäller samma regel där.

Tänk dig en skruv uppifrån.

----->
o
<-----

Skruvar du såhär kommer skruven gå in, men det kan tolkas både som höger och vänster.

Beror på om du tänker vänster ovanför eller under skruven.
Citera
2013-01-03, 22:35
Medlem
pernil90s avatar
Fick för några månader sedan uppenbarelsen att olivolja är gjord på oliver. Har lyckats undvika att någongång tänka på vad det är gjort av, så nu vet man det också.

Och att salpetersyra inte heter saltpetersyra
Citera
2013-01-03, 22:43
Medlem
En bekant trodde att Adolf Hitler hette Heil Hitler.
Citera
2013-01-04, 00:14
Bannlyst
sökte i tråden och förvånades litet att ingen nämnde detta, men jag tänker säga det nu för det är så OTROLIGT många som har fel på denna

USA BESTÅR AV 50 STATER, INTE 52

så där
Citera
2013-01-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith
sökte i tråden och förvånades litet att ingen nämnde detta, men jag tänker säga det nu för det är så OTROLIGT många som har fel på denna

så där

Haha tänkte precis skriva den. Jag körde TP med familjen då den frågan kom. Svarade "såklart" 52 men det va fel! Blev asförbannad att de säljer ett spel med felaktiga svar och hela familjen höll med så jag fick rätt ändå
Citera
2013-01-04, 00:48
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady_lady
Men vad du får det att låta svårt???? Ska du tex skruva i en skruv, då roterar du helt enkelt mejseln åt höger(rightie) om du ska skruva fast den. Ska du skruva UR en skruv, ja då roterar du mejseln åt vänster(leftie loosie). Ska du skruva i eller av en mutter gäller samma regel där.

höger och vänster fungerar inte när man pratar rotationsriktning så här. Det är moturs/medurs eller motsols/medsols som gäller
Citera
2013-01-04, 00:49
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickman17
Tänk dig en skruv uppifrån.

----->
o
<-----

Skruvar du såhär kommer skruven gå in, men det kan tolkas både som höger och vänster.

Beror på om du tänker vänster ovanför eller under skruven.

Precis.. Du beskrev det bättre än jag kunde
Citera
2013-01-04, 01:16
Medlem
Ableachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith

så där

Kanske ändras inom en snar framtid http://en.wikipedia.org/wiki/51st_state
Citera
2013-01-04, 01:23
Medlem
Snackade med en polare en sen kväll och vi kom in på ämnet bröllop.

Polare: "Först har man väl silverbröllop.....sedan guldbröllop och sedan.....latinobröllop?"

Jag tror jag aldrig skrattat så mycket, sitter och fnissar lite för mig själv när jag skriver dethär.
Jag fick en sån fin bild i huvudet.
Citera
2013-01-04, 03:14
Medlem
Nicke1234s avatar
Valrossar är vita när dom kommer upp ur iskallt vatten. Men det går snabbt över och dom blir bruna igen när dom kommer upp på land och lägger sig i solen.
Citera
2013-01-04, 06:37
Medlem
Bajsnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitzz
När jag var liten (innan jag kunde skriva) trodde jag att allt som uttalades med v uttalades med b. till exempel. banilj, besuvio, bägg. Men banilj och besuvio höll kvar lngt efter att jag hade lärt mig att v fanns. Var man kanske en liten spanjack innerst inne?
Jääävlar vad jag känner igen mig! Jag lärde mig att sluta säga faborit, bulkan, banilj etc för knappt ett år sedan
100% svensk också.
För att hoppa på ämnet, och för att ursäkta den otroligt sena citeringen, så trodde mitt ex att Kapstaden låg i Sverige.
Citera
2013-01-04, 09:36
Medlem
SocialMisfits avatar
Jag var vuxen sedan ett antal år tillbaka när jag fick reda på att Sydafrika var ett land och inte en världsdel. Det var en märklig känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in