2013-01-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shady_lady
Den där tycker jag är lite jobbig faktiskt; men jag har ett tips! Ett bra rim på engelska: leftie loosie, rightie thightie Den mumlar jag för mig själv varje gång, funkar toppen

Leftie, Loosie rimmar ju dock inte såå bra..

Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Fast det är ju helt värdelöst. Mäter man ovanför eller under muttern? För höger ovanför blir ju vänster nedanför.

Jag håller med, det är därför man inte använder termer som vänster/höger eftersom det skapar denna förvirring (som vissa andra inte verkar förstå).

Motsols är alltid motsols och medsols är alltid medsols.

Till er som inte fattar: Sluta säga att man ska skruva skruvar åt höger eller vänster! Använd med eller motsols istället för att slippa förvirring!
Citera
2013-01-04, 18:22
Medlem
[quote=Ettan^]
Nummer två: Det heter inte "ta självmord"! Man begår självmord, eller tar livet av sig.

Det är väl egentligen ingen kunskapslucka. Är väl bara en tidsfråga tills det anses mer okej att säga ta istället för begå på samma sätt som väldigt många tar beslut istället för att fatta dem Men visst själv tycker jag också det låter extremt fult att säga "ta självmord"
Citera
2013-01-04, 19:11
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady_lady
Men vad du får det att låta svårt???? Ska du tex skruva i en skruv, då roterar du helt enkelt mejseln åt höger(rightie) om du ska skruva fast den. Ska du skruva UR en skruv, ja då roterar du mejseln åt vänster(leftie loosie). Ska du skruva i eller av en mutter gäller samma regel där.

Vad har du för ramsa till vänstergängade prylar då? De lossar om du drar åt höger
Citera
2013-01-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Jo, men Hawaii var en egen monarki när Obama föddes, alltså föddes han inte i USA...

Enligt wikipedia så upphörde monarkin på hawaii 1895 (http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Hawaii) Hur gammal tror du Obama är?
Citera
2013-01-14, 09:57
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faltung
Enligt wikipedia så upphörde monarkin på hawaii 1895 (http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Hawaii) Hur gammal tror du Obama är?

Du har så rätt så, av någon anledning blandar folk ihop detta med att hawaii blev en stat i USA. Men det skedde också innan Obama fötts, han är född 61 och hawaii blev stat 59.

Han är född i USA så det finns inga konstigheter där inte.
Citera
2013-01-14, 11:20
Medlem
The Beach boys avatar
Länge visste jag inte att heterosexuella var såna som gillade det motsatta könet utan trodde att man antingen var normal eller homosexuell.
Citera
2013-01-14, 11:55
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Nummer tre: Hur man uttalar entrecôte egentligen. Själv kör jag på "antrekåå", men jag har då och då hört att vissa stör sig på detta rejält och att det egentligen ska heta "entrekott". Ännu en sån där sak där det inte går att enas om ett rätt eller fel.

Jag har fått lära mig (av en fransman) att det egentligen ska uttalas "antrekåt". Dock tror jag att många svenskar omedvetet eller medvetet har lite svårt att uttala det på rätt sätt eftersom det då lätt associeras till något helt annat än mat
Citera
2013-01-14, 17:46
Medlem
mytologis avatar
[quote=LittlePervert]

Sen trodde jag alldeles för länge att det hette blygläppar
[quote]

Vad heter det då?
Citera
2013-01-14, 17:55
Medlem
Anklagares avatar
[quote=mytologi][quote=LittlePervert]

Sen trodde jag alldeles för länge att det hette blygläppar
Citat:

Vad heter det då?

Blygdläppar.
Citera
2013-01-14, 17:57
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Skillnaden mellan en infektion och en inflammation, detta trots att gick omvårdnadsprogrammet och har arbetat som undersköterska
Citera
2013-01-14, 18:08
Medlem
Slowbros avatar
Fick reda på vad tjejer menade när de sa "nyårsblåsa". Trodde tidigare att man refererade till att man blir kissnödig på nyårsafton för att man dricker så mycket. Uttrycket "svider om till nyårsblåsan" trodde jag betydde att man höll sig från att kissa.
Citera
2013-01-14, 19:06
Medlem
När jag växte upp hade min mamma såna där spislock på alla plattor. När jag flyttade hemifrån skaffade jag också spislock efter några år. De var fina att titta på och dolde ju de fula plattorna. Precis som mamma alltid gjorde, tog jag bort allihop när jag skulle laga mat. På så vis slapp jag ju få fettstänk på dem.

En gång efter många år satt en vän vid köksbordet och såg hur jag tog bort alla spislock innan jag tog fram stekpannan. Han tittade förundrat och frågade: -Men varför tar du bort allihop?

-Annars vore jag väl dum? svarade jag. -Jag vill inte skita ner dem förstås!

Han nickade, satt tyst en stund innan han svarade: -Jamen det är väl det som är vitsen med såna där? Det är väl lättare att sätta in dem i diskmaskinen efteråt än att du ska stå och skrubba alla plattorna för hand?

Jag stod bara och stirrade på honom en lång stund och kände mig sällsynt korkad. Så långt hade jag aldrig tänkt. Och vid det laget hade min kära mor gått bort så jag kunde inte skälla på henne heller för att hon lärt mig att göra nåt så bakvänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in