Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-21, 20:38
  #901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrefan
Trodde länge att det är 52 delstater i USA, för varför ska man misstro sina lärare?

Det blir det om knäppisdemokraterna får sin vilja igenom (Washington D.C. och Puerto Rico).

Ingen mental lucka men... Jag kan inte ta ögondroppar. Har aldrig lärt mig detta (OK jag har inte försökt så många gånger). Istället för att droppa dem i ögat, vilket jag alltså inte kan, så häller jag vätskan på fingret varpå jag trycker fingret i ögat.
Citera
2022-03-22, 09:17
  #902
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppatorr
Det blir det om knäppisdemokraterna får sin vilja igenom (Washington D.C. och Puerto Rico).

Ingen mental lucka men... Jag kan inte ta ögondroppar. Har aldrig lärt mig detta (OK jag har inte försökt så många gånger). Istället för att droppa dem i ögat, vilket jag alltså inte kan, så häller jag vätskan på fingret varpå jag trycker fingret i ögat.

Droppa i sidan av ögat jag gör det på jobbet åt andra det är enklare, jag jobbar inom hemtjänsten inte på ett labb för testning på hemlösa ortodoxa judar utan körkort, ville bara tala om så ingen får fel uppfattning av mig
Citera
2022-03-22, 20:29
  #903
Medlem
L3nn4rts avatar
En vän till mig trodde att Promoe i Looptroop egentligen hette Prolapse. Han sa alltid Prolapse i stället för Promoe. Det roliga var att han inte heller visste vad prolapse är förnåt.
Citera
2022-08-06, 11:27
  #904
Avstängd
Att Magnus Ugglas låt Kung i baren inte heter Kung i baren utan egentligen heter Kung för en dag
Citera
2022-08-06, 11:36
  #905
Medlem
Igor-Mortiss avatar
Jag trodde länge att korgboll var samma sak som basket.
Citera
2022-08-06, 11:50
  #906
Medlem
LuluBrooksies avatar
Folk som är fullvuxna men tror att Månen lyser av sin egen kraft (what)

Vuxna människor som inte HAR EN ANING om vad nord, syd, öst och väst är, och aldrig läst en karta, och dessutom saknar allt intresse att lära sig det.

...Hur..?

Jag älskar att komma på etymologi själv. Ord man använder varje dag som man plötsligt inser historien av.
Citera
2022-08-10, 15:14
  #907
Medlem
Börjar tråden urarta?

Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
En vän till mig trodde att Promoe i Looptroop egentligen hette Prolapse. Han sa alltid Prolapse i stället för Promoe. Det roliga var att han inte heller visste vad prolapse är förnåt.

Ser mig som över genomsnittet allmänbildad och pratar engelska till husbehov men fick googla "prolapse".

Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Att Magnus Ugglas låt Kung i baren inte heter Kung i baren utan egentligen heter Kung för en dag

Oh, den skammens rodnad som måste sprida sig över kinderna på dem som blir ertappade med detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Igor-Mortis
Jag trodde länge att korgboll var samma sak som basket.

Åh, fan. Har jag trott fram till denna dag. Bör jag skämmas?
Citera
2022-08-11, 18:21
  #908
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Oh, den skammens rodnad som måste sprida sig över kinderna på dem som blir ertappade med detta.

Insåg det själv innan någon fick reda på det så vet inte om jag skäms direkt men jag stör mig som fan på det nu Det känns helt enkelt inte rätt. Sättet låten är byggd på är ju som att Kung i baren skulle vara titeln. Det är ju den raden alla citerar. Folk står knappast och skriker Kung för en dag på festen.
Citera
2022-08-12, 12:14
  #909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Insåg det själv innan någon fick reda på det så vet inte om jag skäms direkt men jag stör mig som fan på det nu Det känns helt enkelt inte rätt. Sättet låten är byggd på är ju som att Kung i baren skulle vara titeln. Det är ju den raden alla citerar. Folk står knappast och skriker Kung för en dag på festen.

Kanske inte ovanligt med just Uggla. Skulle man spela upp några av hans hits för folk skulle många nog dra till med titlar som inte stämmer. Typ...

Du är den vackraste jag mött (Astrologen)
Let's go ner på stan (Varning på stan)
Allting som jag vill kan jag göra (Vitting)
Åh, vilket drag (Balladen om 70-talets största rockband)
Spelemannen (Trubaduren)
Citera
2022-08-12, 22:32
  #910
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Kanske inte ovanligt med just Uggla. Skulle man spela upp några av hans hits för folk skulle många nog dra till med titlar som inte stämmer. Typ...

Du är den vackraste jag mött (Astrologen)
Let's go ner på stan (Varning på stan)
Allting som jag vill kan jag göra (Vitting)
Åh, vilket drag (Balladen om 70-talets största rockband)
Spelemannen (Trubaduren)

Ett av hans sätt att vara rebellisk kanske att sätta lösryckta titlar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback