Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-25, 15:53
  #13
Medlem
annanmedlems avatar
Jag vet inte hur det är med andra som kanske har samma intresse. Typ Berkshire Hataway och Lundbergföretagen.

Aktieinvests sida levererar ingen information tillbaka ... Känns ju lockande .. ;D, men de har ju en portfölj som heter "Dyrgripar" med, vet inte hur det är med bolagen i den.
__________________
Senast redigerad av annanmedlem 2012-01-25 kl. 15:55.
Citera
2012-01-25, 16:20
  #14
Medlem
Christopher.s avatar
Om jag var i dina skor så skulle jag ringa runt bland bankerna och spela ut dom mot varandra. 5-6% ränta borde inte vara omöjligt att få med så stora belopp.
Citera
2012-01-25, 16:27
  #15
Medlem
Rutendos avatar
Starta ett företag och anställ:

1. En matematiker
2. En programmerare
3. Säg åt matematikern att han ska använda sina kunskaper för att få fram modeller att handla enligt, säg åt programmeraren att programmera program som gör det matematikern räknar fram.
4. Profit!
Citera
2012-01-25, 16:30
  #16
Medlem
Christopher.s avatar
Helt ärligt så skulle jag kolla på andra alternativ än aktiemarknaden. Med 15 miljoner så borde du kunna låna 85 miljoner ytterliga och köpa ett par fastigheter i någon storstad och hyra ut.
Citera
2012-01-25, 17:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Helt ärligt så skulle jag kolla på andra alternativ än aktiemarknaden. Med 15 miljoner så borde du kunna låna 85 miljoner ytterliga och köpa ett par fastigheter i någon storstad och hyra ut.

Jag antar att du är medveten om räntan på 85 miljoner?

Men annars, tack för tipset om andra sätt att investera pengar!
Citera
2012-01-25, 18:20
  #18
Medlem
MLHs avatar
30-70% på ett räntekonto, beroende på vilken risk du vill ha. Resten köper du aktier för i omgångar. Aktier jag själv har är, Handelsbanken, Hufvudstaden, H&M, Peab, Ratos, Enquest, Avanza Bank. Vet ärligt inte så många andra bolag som jag själv skulle vilja ha men Betsson, Volvo, Tele2 och Fortum kan vara värda att kolla på också.
Citera
2012-01-25, 19:18
  #19
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazt
Jag antar att du är medveten om räntan på 85 miljoner?

Men annars, tack för tipset om andra sätt att investera pengar!
Tanken är väl antagligen att hyrorna skall vara högre än räntan ..
Citera
2012-01-25, 21:10
  #20
Medlem
Etirdets avatar
Apple är ju också ett företag som stigit mycket på lång sikt, den kanske du ska satsa på utöver McDonalds.
Citera
2012-01-25, 21:14
  #21
Medlem
Guld 3 mille
Företagsobligationer 3,5 mille
Låst sparränta 3,5 mille
Högutdelande stabila aktier 5 mille

Citera
2012-01-25, 21:16
  #22
Medlem
Jag hade tittat på OMX30 och utgått från att sätta 200k i varje bolag, för att sen gå in och göra vissa korrigeringar till och från bolag som jag tror mer eller mindre på. Då får du en bra riskspridning, likt en fond, fast utan förvaltningsavgifter.

Därefter görs en viss spridning på råvarumarknaden, olja, guld och silver. De pengarna som blir över sätter du i säkra placeringar så som premieobligationer, bundna placeringar osv.
Citera
2012-01-25, 21:27
  #23
Medlem
Statspapper? inte grekiska förslagsvis, om du inte vill gambla
Citera
2012-01-25, 21:54
  #24
Medlem
Jag hade tittat på OMX30 och utgått från att sätta 200k i varje bolag, för att sen gå in och göra vissa korrigeringar till och från bolag som jag tror mer eller mindre på. Då får du en bra riskspridning, likt en fond, fast utan förvaltningsavgifter.

Därefter görs en viss spridning på råvarumarknaden, olja, guld och silver. De pengarna som blir över sätter du i säkra placeringar så som premieobligationer, bundna placeringar osv.


Eller avanza zero kanske?



AAA obligationer kanske?

Behöver du inte pengarna alls så köp aktier för avkastningen, 5% på 15m är ju ändå 75000, rätt och att sätta in 750k per år på stabila aktier. Inflationen äter ju upp på dina 15m, men det vägs ju upp i längden utav dina innehav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback