2012-01-24, 07:54
Medlem
Eight08s avatar
Om man byter prislappar på reavaror på H&M..... Ja då är man fan en luffare alltså.
Citera
2012-01-24, 09:29
Medlem
Är ju lätt värt att försöka. Säger de att det inte är rea på plagget är det ju bara att hävda att den röda lappen verkligen satt där när jag plockade på mig det.
Citera
2012-01-24, 09:44
Medlem
-charliesheens avatar
i värsta fall kan man ju låtsas som att det är någon annan som bytt prislappen
Citera
2012-01-24, 09:57
Medlem
El-Presedentes avatar
Jobbade under en tid på en riktigt stor H&M-butik, på avdelningen jag jobbade på var det en 2-3 stycken med chefen inräknad som hade benkoll på vilka varor som var nedsatta och hur mycket dom var nedsatta. Hur fan dom hade koll på det undgår mig men det hade dom psykoskärringarna lik förbannat.
Citera
2012-01-24, 10:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorrok
Fastän man nu skulle bli påkommen kan man hävda att klisterlappen ursprungligen satt där när man fann varan? Risken finns dock att man fastnat på övervakningskameran, vilket leder till en följdfråga: vad är straffet om man nu blir tagen?

i provrummet ? får de ha det där ?
Citera
2012-01-24, 10:27
Medlem
EvilGuys avatar
Ska man bluffa på detta viset så ska man nog göra det på rätt plagg för att det inte ska märkas. Jag är rätt övertygad om att de allra flesta som jobbar i en klädbutik har koll på vilka artiklar i sortimentet som är nyinkomna och de skulle aldrig reas ut så tidigt. Är det sen en rutinerad kassör/-ska så tror jag denna har rätt bra koll på rea-varor, det är ju inte precis så att H&M har en miljon olika artiklar utan snarare ett hundratal eller kanske tusental.

Personligen känner jag att det är väl tattigt att märka om ett par byxor för 249:- på H&M.. vad är ni för människor?
Citera
2012-01-24, 10:28
Medlem
PfizerPGN150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGuy
vad är ni för människor?

Flashbackers
Citera
2012-01-24, 10:51
Medlem
Det blir ju bedrägeri. Och dessutom, precis som en föregående postare sagt, så brukar personalen ha rätt bra koll på vad saker kostar och vilka som är på rea. Även i stora butiker. Inte precis värt det...
Citera
2012-01-24, 10:54
Medlem
frantictocks avatar
Allt handlar om hur bra säkerhetsrutiner de har, givetvis. Men att byta prislapp funkar nog i vissa lägen.
Citera
2012-01-24, 10:55
Medlem
Werner Herzogs avatar
Ett lättare sätt: Stoppa plagget i din väska och gå ut är butiken så slipper du betala en krona.

Funkar i stora som små kedjor!!!!
Citera
2012-01-24, 11:13
Medlem
HallonHasses avatar
Kanske inte direkt samma sak men var med om en rea incident förra året..
Var och handlade på JC tror jag det var, de hade då 50% på allt UTOM jeans och jackor, hade en summa som jag tänkt handla för och när jag plockat varor för den summan bar det iväg till kassan. I kassan däremot så lyckades kassörskan att dra av 50% på jackan och på jeansen jag handlat trots att dessa enligt den överdrivna skyltningen EJ var på rea ( procenten drogs manuellt bort i kassan) noterbart var även att det samtidigt som hon knappade in varorna stod en annan kille på sidan om och hjälpte henne..
Vart ju hyfsat glad när man insåg deras misstag och gick därifrån med en extra slant i fickan
Kanske lite lågt att inte påpeka misstaget som hon gjorde men tyckte att det var dags för mig att ha lite flyt för en gångs skull

Dock brukar jag vara den typen som påpekar när kassören räknar tokigt och man får alldeles för mycket växel i den lokala matbutiken.
Citera
2012-01-24, 11:27
Medlem
Har själv testat detta flertalet gånger, har alltid fungerat utan problem. Har gjort det både på just H&M men även Carlings där det handlade om dyrare plagg. Hade någon konfronterat mig hade jag bara hävdat att den röda lappen satt där när jag fann plagget, är det ett misstag har jag tyvärr inte råd att betala..Men som sagt alltid gått bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in