2012-01-24, 11:28
Medlem
FrankWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Men hallå, det är ju registrerat i kassasystemet de varor som det är rea på, du kan inte bara klistra på en 50 % lapp på prislappen.

Man kan ju alltid försöka, jag har varit inne på H&M många gånger och köpt kläder som det var 50% REA på.
Väl i kassan så scanna dom den vanliga prislappen och sedan så bara halvera dom priset direkt i kassan.

Ett enkelt sätt att få lite billigare kläder

OBS! Jag har inte testat att göra det med att byta REA lappen själv, jag har bara observerat att dom brukar i dom flesta fall halvera priset manuellt, alltså att då REA varan inte ligger registrerad i deras system.

Sen om dom nu skulle märka att det inte stämmer med att G-String trosan du skulle köpa har 50% REA på, då kan man ju göra som någon nämnde tidigare, att man hävdar att den faktiskt redan satt på prislappen när du tog plagget.
Citera
2012-01-24, 11:32
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eight08
Om man byter prislappar på reavaror på H&M..... Ja då är man fan en luffare alltså.

Exakt, HM är ju typ den billigaste klädkedjan ändå.
Citera
2012-01-24, 11:53
Medlem
Jag har 50% REA-klisterlappar som jag brukar klistra på vissa produkter. Dock inte när det gäller kläder.
Citera
2012-01-24, 12:01
Medlem
ett kadavers avatar
Är det inte typ samma straff på snatteri och bedrägligt beteende?
Citera
2012-01-24, 12:14
Medlem
juliusvernes avatar
Snatteri har dagsböter i straffskalan.

Bedrägligt beteende har fängelse i straffskalan.

Försök till bedrägligt beteende är inte straffsanktionerat.
Citera
2012-01-24, 12:52
Medlem
SiSeniors avatar
Det är mer standard än undantag och byta ut prislappen för mig. Undviker däremot reavaror och produkterna får gärna vara så lika som möjligt.
Citera
2012-01-24, 12:52
Medlem
fyras avatar
Var och handlade på Claes Ohlsson. Där var det någon idiot som försökt det där med att byta prislappar. Han fick samma behandling dom ger snattare, det vill säga att dom tillkallar vakt och håller honom på plats till polisen kommer. Tror det är ett ganska vanligt brott så kassörer får nog lära sig att ha bra minne när det gäller priser.
Citera
2012-01-24, 12:55
Bannlyst
Jag har gjort det et par gånger när jag var yngre... Kanske tio år sen gick det att göra på NK i diverse affärer.
Jag var ganska liten i tonåren (15-16) så kunde köpa stora storlekar på NK kids tror jag. Där kunde jagbyta på diverse quiksilver skjortor och sånt har jag för mig...

Snodde även en rulle med såna röda 50% lappar som finns i matvaruaffärerna och klistrade på diverse varor. Kassörskan hade inte en aning... =)

Tror det var på en Åre resa eller Sälen resa..
Citera
2012-01-24, 13:04
Medlem
vodkasvullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Men hallå, det är ju registrerat i kassasystemet de varor som det är rea på, du kan inte bara klistra på en 50 % lapp på prislappen.

Nej, det är inte registrerat i kassan. Endast på vissa kosmetikvaror. Att man dock har mage att göra så när HM redan är så pass billigt som det är, ja, det är bara sjukt... WT räcker inte till för att beskriva dessa fattiglappar. HM får väl dock skylla sig själva, ett dåligt system samt en stor mängd varor på REA brukar väl inte direkt bidra till en fin kundkrets, snarare samhällets bottenskrap.
Citera
2012-01-24, 13:48
Medlem
Roxanas avatar
Vi som jobbar i butiker har bra koll på vad som är på rean och vad som fått prislappen utbytt, är felhängt osv. Vi har även hjälp av både fysiska listor och markeringar i kassasystemet.

Sen är det patetiskt att byta prislappar inne i butiker som H&M, Gina Tricot, BikBok osv , som redan är så pass billiga.
Citera
2012-01-24, 13:53
Medlem
nyckelnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Var och handlade på Claes Ohlsson. Där var det någon idiot som försökt det där med att byta prislappar. Han fick samma behandling dom ger snattare, det vill säga att dom tillkallar vakt och håller honom på plats till polisen kommer. Tror det är ett ganska vanligt brott så kassörer får nog lära sig att ha bra minne när det gäller priser.

Han borde tänkt igenom sin dumma plan lite bättre.

Jag vet att de på Clas Ohlson har ett vattentätt system som styrs centralt. Varje artikel har sin egna streckod och artikelnummer vilket gör att kassörskan inte kan göra fel. Priset kommer upp automatiskt i kassan. Det är orimligt att tro att en som jobbar på CO har koll på de tusen och åter tusen artiklar de har i sitt system. Inte för att du sa det, just sayin'.
Citera
2012-01-24, 14:09
Medlem
Sebastianos avatar
Om du någonsin så mycket som praktiserat som i en butik skulle du insett att de gamla rävarna i butiken kommer ha koll på vad som kom med förra kollektionen, vad som kom med den nya, och vilken av dessa kollektioner som reas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in