2008-11-02, 23:17
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haringet
Taxi Driver!
Ooookej. Motivering? Själv tycker jag att den är svinbra.
Citera
2008-11-02, 23:17
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haringet
Taxi Driver!
Motivera tack!
Citera
2008-11-02, 23:18
Medlem
Bangar_intes avatar
Titanic. Extremt lång och tråkig film. Fast jag tror jag grät i slutet första gången jag såg den, men det har med min otroliga blödighet att göra..
Citera
2008-11-03, 00:25
Medlem
LtdRichards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Vill man ha action är ju die hard och crank jävligt bra enligt mig.

Antar att du frågar för att jag kritiserar starwars? Jag blir bara förbannad för att laserkanonera skjuter skott som går typ 1km i timmen medans det borde gå i ljusets hastighet.

startrek är bättre enligt mig.

Onej, Starwars är så bajs som det kan bli enligt mig, men att den sedan är, ja vad ska man säga, overklig, jösses hur hade Starwars sett ut om den följt alla till dags dato kända tekniker? Hade nog vart många gånger löjligare.

Men bara för att Clockwork och Space Odyssey inte följer 2000-talets fåniga mallar om massproducerade pengakossor betyder det inte att dom EGENTLIGEN är dryga.
Film kan vara så mycket mer än bara hets och förutsägbarhet.
Om de EGENTLIGEN är dryga borde de ju inte fått strålande betyg på IMDB, som ju faktiskt är folkets betyg.
Att du kanske tycker att de är dryga är ju en annan sak.
Senast redigerad av LtdRichard 2008-11-03 kl. 00:29.
Citera
2008-11-03, 00:42
Medlem
Vidfamnes avatar
Den tunna röda linjen, sjukligt dålig.
Fattar inte varför den fick så mycket priser.
Citera
2008-11-03, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LtdRichard
Onej, Starwars är så bajs som det kan bli enligt mig, men att den sedan är, ja vad ska man säga, overklig, jösses hur hade Starwars sett ut om den följt alla till dags dato kända tekniker? Hade nog vart många gånger löjligare.
Jag vill att de ska va mindre teknik i starwars. Men det hade nog varit löjligt iaf.

Citat:
Men bara för att Clockwork och Space Odyssey inte följer 2000-talets fåniga mallar om massproducerade pengakossor betyder det inte att dom EGENTLIGEN är dryga.
Film kan vara så mycket mer än bara hets och förutsägbarhet.
Om de EGENTLIGEN är dryga borde de ju inte fått strålande betyg på IMDB, som ju faktiskt är folkets betyg.
Att du kanske tycker att de är dryga är ju en annan sak.
Dom var säkert bra på sin tid men nu är iaf 2001 en rätt långtråkig film även fast den är snyggt gjort och rymdskeppen är rätt realistiska. Nu är den bara dryg och man ser den mest för att alla andra har sett den. Samma sak med clockwork orange, hade inte kollat igenom den om inte folk hade haft alex som avatar. Speciellt mycket våld är det ju inte i den heller.
Citera
2008-11-03, 01:29
Medlem
Spirited Away - den fick bara uppmärksamhet för den var japansk och alla blev helt "omg manga film omg kultur lol sushi". Skitfilm, hatar den.

Schindlers List - många kommer hata mig för att jag skriver att den är överskattad. Men det är den. Den är sjukt, sjukt torr och dålig. Den känns viserligen äkta, men den är seg och tråkigt. Den berörde mig inte på något sätt.

Star Wars - viserligen var de mysiga och roliga när man var runt 7 år gammal. Men att det fortfarande görs produkter på skiten och att det blivit så utvatnat och utsålt gör mig spyfärdig. Hata Star Wars...
Citera
2008-11-03, 01:51
Medlem
LtdRichards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Jag vill att de ska va mindre teknik i starwars. Men det hade nog varit löjligt iaf.

Dom var säkert bra på sin tid men nu är iaf 2001 en rätt långtråkig film även fast den är snyggt gjort och rymdskeppen är rätt realistiska. Nu är den bara dryg och man ser den mest för att alla andra har sett den. Samma sak med clockwork orange, hade inte kollat igenom den om inte folk hade haft alex som avatar. Speciellt mycket våld är det ju inte i den heller.

Så film måste vara realistiska för att ens vara bra?
Är det samma sak med målningar? Tavlor föreställande orealistiska saker är dåliga tavlor?
2001 och Clockwork är fortfarande mycket bra filmer enligt många.
Blir film per automatik dålig när den blir några år? Är det så med musik också? Blir också musik dålig ju äldre den blir?
Vad är en bra modern film då?
Citera
2008-11-03, 02:28
Medlem
jamesdeans avatar
Scarface. Filmen är ytlig, onödigt lång och tråkig.
Citera
2008-11-03, 03:12
Medlem
lääz_kellys avatar
Alla jävla American Pie-filmer. Så förutsägbara, värdelösa studentkomedier som var populära på 90-talet, och ändå fortsätter de mata ut dessa b-filmer en efter en.
Citera
2008-11-03, 03:35
Medlem
casdeffs avatar
Pearl Harbour !
Citera
2008-11-03, 03:48
Medlem
Lakroys avatar
Nu kommer säkert merparten av filmälskarna att säga emot men jag tyckte att Casablanca var något av det trisstaste absolut mest meningslösa som jag någonsin tittat på. Förväntningarna (som var enorma) på filmen gör nog att den toppar min lista, då den enligt mig inte roade mig eller skapade några slags känslor alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in