2012-02-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sporttipsarn
Riktigt schysst program

Du borde även lägga in bomben om det är möjligt

Ska faktiskt kika på den möjligheten
Citera
2012-02-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankyD.
Här kommer jag in och sågar ditt system totalt, men men, hur som helst.

Då det endast är 65% utdelning på stryktipset så kan du aldrig spela på detta sättet i längden. Ska du vinna på stryktipset måste du strecka mot svenska folket om din värdering är annorlunda.

Detta system tar ö.h.t inte hänsyn till svenska folkets värdering av matcherna och är således helt värdelös.

T.ex.:

Din robot spikar Man U då de har 60% chans att vinna mot Swansea. Om 95% av Svenska folket har streckat Man U är det en helt felaktig spik. Du borde du istället spela på Swansea eller ett X för att få en chans till högre återbetalning (och det är ju det vi alla vill, eller hur).

Svenska spel är inte en välgörenhetsorganisation som kastar ut pengar, du vinner pengar som andra spelare har satsat.

Då kanske du tänker såhär nu: Men då skapar jag även ett algoritm för detta.

Då säger jag såhär: Helt onödigt.

Varför?

Det finns folk som arbetat med algoritmer, statistik i åratal på spelmarknaden och är mycket mer avancerade i sina beräkningar än dig. För att se hur deras värdering ligger, ta en titt på närmsta oddsbörs (betfair t.ex) och jämför sedan dessa oddsen mot svenska folkets värdering.

Även vanliga spelbolag som Bet365 o.s.v gör värderingar och du kan även göra om deras odds till procentform. Deras värderingar är väldigt precisa och mycket bättre än en algoritm som går på de senaste spelade matchernas statistik.

Håller på att försöka få tag på svenska folkets nuvarande streckning via XML eller liknande. Så fort jag får tag på det ska jag skapa olika grundinställningar som tar även detta med i beräkningen och letar efter understreckade resultat och viktar emot dessa. Så fot jag får tag i dem på ett smidigt och snabbt sätt. Så håll ut. Tills vidare får du leta upp detta själv och använda verktyget för att skapa själva raderna
Citera
2012-02-18, 01:08
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hambern
Håller på att försöka få tag på svenska folkets nuvarande streckning via XML eller liknande. Så fort jag får tag på det ska jag skapa olika grundinställningar som tar även detta med i beräkningen och letar efter understreckade resultat och viktar emot dessa. Så fot jag får tag i dem på ett smidigt och snabbt sätt. Så håll ut. Tills vidare får du leta upp detta själv och använda verktyget för att skapa själva raderna

Jag tycker du ska ha cred för den tid du lägger ner!
Kikade på vad roboten tyckte idag när jag började bygga systemet inför imorgon.
Jag följde inte den slaviskt utan använde den som ännu ett ställe där jag kunde bilda en uppfattning.
Tyckte det var en intressant parameter hur den matematiska uppfattningen av matcherna var.
Citera
2012-02-18, 09:30
Medlem
a2b2s avatar
När man använder tipsroboten, vad är värdena för "Markeringsgräns"? Och vad står siffrorna för som för in där? Skriver man 30 så 1 hel och 8 halv men om man skriver 35 så är det 4 halvgarderingar..?
Citera
2012-02-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a2b2
När man använder tipsroboten, vad är värdena för "Markeringsgräns"? Och vad står siffrorna för som för in där? Skriver man 30 så 1 hel och 8 halv men om man skriver 35 så är det 4 halvgarderingar..?

Sannolikheten anges i procent. Står det t.ex: 50-30-20 så bedömer Tipsroboten att det är 50% sannolikhet på en 1:a, 30% på kryss och 20% på 2:a. Så är det på alla matcherna. När du ställer in markeringsgränsen sätter du helt enkelt en tröskel.

Sätter du den till 30 så sätter du markeringströskeln till 30%. Då kommer alla resultat som har högre sannolikhet än 30% att markeras. Svårare än så är det inte.

Men vill du testa att tippa efter Tipsroboten, så som den är tänkt att användas, så använd då istället systemet för reducerade rader som också finns på sidan. Då viktas dina rader automatiskt efter sannolikheten. På den sidan kan du också kika på hur oddsättarna på Bet at Home bedömer matcherna.
Citera
2012-02-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Jag tycker du ska ha cred för den tid du lägger ner!
Kikade på vad roboten tyckte idag när jag började bygga systemet inför imorgon.
Jag följde inte den slaviskt utan använde den som ännu ett ställe där jag kunde bilda en uppfattning.
Tyckte det var en intressant parameter hur den matematiska uppfattningen av matcherna var.

Tackar tackar för credet

Och jag tycker att du använder sidan på HELT rätt sätt. Tipsroboten är ju på inga sätt ett facit, utan, precis som du använder det, ytterligare ett input bland många andra. Testat systemet för att skapa egna rader än? Tycker nästan det är det som är Tipsrobot.se's största förtjänst.
Citera
2012-02-23, 22:49
Medlem
Jag har lite problem nu när jag ska föra över mina enkla rader till svenska spel. När jag ska ladda upp det så står det "felaktigt pris i vadet" Vad beror det på?
Citera
2012-02-23, 23:53
Medlem
Nu hann jag inte ändra i mitt inlägg men när jag spelar med tipsrobot på enkla rader så får jag enbart 12 av 13 matcher till min txtfil. Någon annan som har problem?
Citera
2012-02-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipanen
Jag har lite problem nu när jag ska föra över mina enkla rader till svenska spel. När jag ska ladda upp det så står det "felaktigt pris i vadet" Vad beror det på?

Kan du mejla textfilen till: kontakt(a)tipsrobot.se så kan jag kika på filen. Har aldrig upplevt det själv
Citera
2012-02-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipanen
Nu hann jag inte ändra i mitt inlägg men när jag spelar med tipsrobot på enkla rader så får jag enbart 12 av 13 matcher till min txtfil. Någon annan som har problem?

Du har bannemig rätt. Sorry... Ska genast fixa
Citera
2012-02-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hambern
Du har bannemig rätt. Sorry... Ska genast fixa

Nu är det fixat. Vilket slarv från min sida. Har skapat en speciell "klass" för att hantera egna rader. Och då glömde jag ett "="-tecken när den ska spotta ur sig raderna. Nu är det åtgärdat. Tackar massor för att du hittade detta i god tid inför Stryktipset i helgen. Nu ska allt fungera som det ska.
Citera
2012-02-29, 18:37
Medlem
Hallå! Vill ha min smidiga textfil! Ordna landskamperna bums!

Skämt åsido, tänkte på en annan sak. Har du funderat på att ordna med enklare reduceringar? Tänkte min/max 1 X 2 t ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in