Citat:
Ursprungligen postat av FrankyD.
Här kommer jag in och sågar ditt system totalt, men men, hur som helst.
Då det endast är 65% utdelning på stryktipset så kan du aldrig spela på detta sättet i längden. Ska du vinna på stryktipset måste du strecka mot svenska folket om din värdering är annorlunda.
Detta system tar ö.h.t inte hänsyn till svenska folkets värdering av matcherna och är således helt värdelös.
T.ex.:
Din robot spikar Man U då de har 60% chans att vinna mot Swansea. Om 95% av Svenska folket har streckat Man U är det en helt felaktig spik. Du borde du istället spela på Swansea eller ett X för att få en chans till högre återbetalning (och det är ju det vi alla vill, eller hur).
Svenska spel är inte en välgörenhetsorganisation som kastar ut pengar, du vinner pengar som andra spelare har satsat.
Då kanske du tänker såhär nu: Men då skapar jag även ett algoritm för detta.
Då säger jag såhär: Helt onödigt.
Varför?
Det finns folk som arbetat med algoritmer, statistik i åratal på spelmarknaden och är mycket mer avancerade i sina beräkningar än dig. För att se hur deras värdering ligger, ta en titt på närmsta oddsbörs (betfair t.ex) och jämför sedan dessa oddsen mot svenska folkets värdering.
Även vanliga spelbolag som Bet365 o.s.v gör värderingar och du kan även göra om deras odds till procentform. Deras värderingar är väldigt precisa och mycket bättre än en algoritm som går på de senaste spelade matchernas statistik.
Du har en jättebra poäng! Håller helt med dig. Att hela tiden spela enligt det förväntade, vilket nästan alla gör, kommer inte att ge någon bra återbetalning. Att bara spela på favoriter är ett utmärkt sätt att förlora, och när man väl vinner så är det så lite pengar att det knappt var värt det ändå.
Därför kan man såklart inte helt lita på en algoritm. Poängen är ju att algoritmen ska ge en fingervisning man sedan kan ta hänsyn till när man spelar. Ser man att 90% har streckat Man U medan tipsrobot.se "bara" visar 65% är Man U klart överstreckade och man bör överväga att satsa på X eller kanske till och med på en Swansea-seger. Det är så jag rekommenderar att man använder tipsrobot.se
Men vill man ändå för skojs skull följa hur det går för tipsrobot.se kan man kika på denna sida imorgon. Men lägg märke till att det är en hel del kupp-matcher vilket förvirrar algoritmen en hel del, men för skojs skull:
http://liverattning.se/1x2/2012-01-2...=Visa+systemet