2012-03-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Är du på riktigt eller?

1. Det finns ju hur många reduceringsprogram som helst!
2. Om du kör 13 helgardringar och ditt villkor, med att det inte ska vara tre eller fler lika tecken i rad, så har du fortfarande 1 204 716 möjliga kombinationer kvar. Vilket betyder att du hade gått minus 749 097 kronor på 13 rätt.

Det du har "kommit på" är ett bra sätt att reducera raderna men det är inget revolutionerande du lyckats hitta.

EDIT: Ditt tips är med i mitt test i den här tråden: https://www.flashback.org/t1818500

Läs lite ditt spån!!

Du har ca 1,5 miljoner rader från början..allt vi har snackat om här i tråden senaste dagarna för att bygga på detta fungerar och då har du ca 400.000 rader kvar när du har plockat bort samtliga rader med fler än 2 likadana tecken på rad...sätter du sedan högst 5 X och högst 5 2.or på det så hamnar du på det radantalet.

Det är därifrån vi inte riktigt vet hur man ska gå, men eftersom allt bygger på sannolikheter och man lätt kan hitta ALLA tidigare rader från 1998 och hitta ett mönster så är jag säker på att man får ner det.

Som sagt var fjanta sig mer tabeller,form eller jämföra lag behövs inte i dagens stryktips
Du kan sätta 13 rätt 20 tal gånger / år utan att veta om Liverpool är ett bowlingklot eller en fotbollsklubb i england.
Citera
2012-03-21, 16:23
Medlem
Verbal.Kints avatar
Är det 100 rader man ska spela minst för att det ska fungera som tänkt?
Citera
2012-04-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Är det 100 rader man ska spela minst för att det ska fungera som tänkt?

du kan egentligen spela så få rader du vill. Vill du testa för en billigare slant kan du testa att spela bara 20 rader också, men då minskar vinstchanserna givetvis. Men det funkar även med färre rader. Att 100 rader är inskrivna som "default" är för att fördelningen då i praktiken blir "procent" vilket jag tror att de flesta kan "hantera" rätt bra när det kommer till fördelning.
Citera
2012-04-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Tänkte också det, men för att kunna ladda ner text-filen och sen kunna ladda upp den till liverättning tex så behöver man fylla i alla matcher på kupongen

Att skapa en topptips-funktion är jätteenkelt. Enda problemet är att man inte ännu kan spela reducade system på Svenska spel på topptipset än. Så fort detta funkar är det inga problem att även införa det på Tipsrobot.se
Citera
2012-04-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
PW Tips III reducerar till 1 204 176 rader med det enda villkoret att ett tecken får förekomma maximalt 3 gånger i rad.

Lägger jag även till villkoret max 5 kryss totalt och max 5 tvåor (vilket i år bara förekommit 3 gånger) totalt blir radantalet 682 520. Fortfarande för högt.

Provar även att lägga på minst 5 ettor, verkar vara en rimlig nivå. Då hamnar vi på 454 332 rader.

Hur kan vi bygga vidare på det här? Med rimliga villkor.

Spännande diskussion. Skulle kunna använda dessa villkor på Tipsrobot.se som frivilliga alternativ. Även om fem ettor är oerhört lågt. Problemet är bara att alla sådana villkor utgår ifrån att det finns ett samband mellan just dessa matcher och att om nu fem lag kryssar så skulle sannolikheten för att även en sjätte match slutar med kryss minska till noll. I själva verket finns det så klart inga sådana samband eftersom varje match är helt unik och oberoende av de andra.

Att det ändå ser ut så bevisar bara att de flesta rader som tas fram slumpmässigt från dessa 1'500'000 olika kombinationsmöjligheterna har en blandad ordning. Om du slumpmässigt genererar rader med tipsrobot.se med en helt neutral viktning ska du se att nästan alla de raderna också, trots att de inte följer några religiösa föreställningar, uppfyller dina villkor. Helt enkelt eftersom det är stor sannolikhet att det blir så.

Möjligen kan det finnas ett motsatt samband. En omgång där det råder skitväder i England med svårspelade planer, ökar såklart möjligheten till 0-0-matcher, vilket borde ge motsatt effekt. Har då många matcher slutat med kryss så borde det också vara mer sannolikt att även några matcher till gör det, inte tvärtom som dina villkor skulle hävda.

Efter mycket tanke på detta tror jag att det smartast att man hanterar varje match individuellt utan några religiösa inslag som utgår ifrån att det skulle finnas en inbördes kosmisk samhörighet mellan just dessa tretton matcher, eller för den delen: ordningen Svenska spel valt att placera dem på kupongen. Alla sådana teorier är, precis som religion, bara ett sätt för våra mänskliga hjärnor att söka finna ordning i ett kaos.
Senast redigerad av Hambern 2012-04-14 kl. 11:28.
Citera
2012-04-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcool88
Satte förresten 3st 10or igår som jag genererade på tipsroboten, har legat i de regionerna varje gång jag använt den! Dessa pengar jag vann igår, satsas idag!
Kanonjobb är väl det minsta man kan säga om din robot!

Vann själv i onsdags, inga stora summor, men tänkte satsa dessa ikväll och hoppas på större utdelning, då jag nu kör en lite riskablare viktning. Lycka till.
Citera
2012-04-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riddick1987
Fan va nice och massa cred till dig som skapade tråden!
Jag har inte kollat in själva roboten än men jag har jobbat med att komma på något liknande ett par år nu men det är tidskrävande som fan och jag vill ha ner 10 stycken 1X2 och 3 säkra från 59.049 rader till runda slängar 1000-200. rader när det är färdigt och sedan skicka in det på enkelrader som är reducerade från dom dryga 59.000 raderna.

Jag har spanat på stryktipset och europatipset hur tecknen sitter och fördelning på antal 1.or,X eller 2.or på varje kupong under en lång lång tid, förra veckan hittade jag ett program som till att börja med tar bort alla rader som blir likadana av dom 59.000 sedan fylla på med att tex antal 1.or blir mellan 2-6 antal X mellan 2-5 och antal 2.or mellan 2-6. Det gjorde att jag tillslut fick ner det från dryga 59.000 rader till knappa 25.000 ungefär om jag minns rätt för tillfället.

Nästa steg i det hela är att få bort ALLA rader av dom 25.000 där samma tecken kommer fler än 3 ggr på raken eller 2 ggr på raken om man vill köra det så.

Efter allt slit hoppas jag att man kan ha ett vettigt system med bra sannolikhet räknat av tidigare kuponger där man har 3 säkra och 10 matcher med 1X2 för 1-2000:- och kör andelar med ett par polare.

För att få en bild av att det sällan blir fler än 3 likadana tecken på rad så har ni utdelningarna ,raderna och vilken vecka det är här nedanför..några exempel alltså :

Förre helgens Europatips : 11/3 - 2012

1
X
1

1
2
x

x
x
1

2
2
1
1

Slutsats :

6 Ettor, 4 X och 3 stycken 2.or.
MAX 3 likadana tecken på rad. (stryk alla rader med 4 likadana tecken på rad)

Utdelning på 13 rätt : 278.215 kr
12 rätt : 5.516 kr
11 rätt : 189 kr
10 rätt : 45 kr

Då har man ändå 3 klockrena storfavoriter som vinner och kunde spikas, Barcelona,Man united och Milan. Ändå är utdelningen 278.000 :- på 13 rätt.

Detta sitter otroligt ofta med HÖG utdelning om ni ser efter själva både på stryktipset och europatipset.

Ska testa att reducera ner det ännu mera och återkomma med resultatet.

Förstår hur du tänker. Problemet är bara att lagen och matcherna inte påverkas av hur de står placerade på Svenska spels kupong. Lägg inte ner några fler timmar på det där. Du gör en klassisk och oerhört vanlig logisk vurpa.
Citera
2012-04-14, 12:58
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hambern
du kan egentligen spela så få rader du vill. Vill du testa för en billigare slant kan du testa att spela bara 20 rader också, men då minskar vinstchanserna givetvis. Men det funkar även med färre rader. Att 100 rader är inskrivna som "default" är för att fördelningen då i praktiken blir "procent" vilket jag tror att de flesta kan "hantera" rätt bra när det kommer till fördelning.

Citat:
Att skapa en topptips-funktion är jätteenkelt. Enda problemet är att man inte ännu kan spela reducade system på Svenska spel på topptipset än. Så fort detta funkar är det inga problem att även införa det på Tipsrobot.se

Tack för svaren!
Citera
2012-04-15, 16:50
Medlem
Citat:
Förstår hur du tänker. Problemet är bara att lagen och matcherna inte påverkas av hur de står placerade på Svenska spels kupong. Lägg inte ner några fler timmar på det där. Du gör en klassisk och oerhört vanlig logisk vurpa.

Men det fungerar ju uppenbarligen och har gjort det på stryk och europatipset sedan 1998 eller hur långt bak det gick att kolla.

Bara sedan jag skrev det här så hade man haft 13 rätt 5 gånger till.

Vecka 15 2012-04-14 STRYKTIPSET

Aldrig fler än 2 tecken likadan på rad.
Fördelning på antal 1,X och 2.or : 5 - 1.or , 5 - X , 3 - 2.or

Utdelning 13 rätt : 304 680 kr

-----------------------------------------------------------

Vecka 14 2012-04-07 STRYKTIPSET (förra helgen)

Aldrig fler än 2 likadana tecken på rad.

Utdelning 13 rätt : 75 666 kr

------------------------------------------------------------

Vecka 11 2012-03-17 STRYKTIPSET

Fördelning på antal 1,X och 2.or : 3 - 1.or , 5 - X , 5- 2.or

Utdelning 13 rätt : 455 619 kr

-------------------------------------------------------------

Vecka 12 2012-03-21 EUROPATIPSET

Fördelning på antal 1,X och 2.or : 4 - 1.or , 5 - X , 3- 2.or

Utdelning 13 rätt : INGEN VINNARE
Utdelning 12 rätt : 228 280 kr

............................................

Det man inte ska glömma är ju att man själv med tex 3-4 säkra matcher + reducera bort alla rader där samma tecken förekommer fler än 2 gånger på rad, sedan slänga in filter på att ta bort identiska rader + 3-5 1.or , 3-5 X och 3-5 2.or kan få ner det ordentligt i rad-antal så vilken vanlig svensson som helst har råd att lämna in. Visst chansen på 13 rätt blir inte samma om du har 4 säkra men följer man samma mönster ändå så har man större chans än att man pluggar form på lagen,tabellen,skador mm för det har fungerat i 14 år på stryk och europatipset och kommer fortsätta så länge det finns med återkommande mönster så man har 13 rätt 10+ ggr / år med den ramen utan att lägga ner för mycket pengar.

Man kan även använda sig av ett bra sätt på BOMBEN hos svenskaspel där man hittar samma gemensamma mål för antingen alla bortalag eller alla hemmalag och spikar det målantalet på samtliga dom lagen..tex tidigare resultat där man ser att samma mönster återkommer skapligt ofta :

2012-04-14 BOMBEN 2

Sunderland - Wolverhampton 0-0
Swansea - Blackburn 3-0
West.Brom - QPR 1-0
Milan - Genoa INSTÄLLD

Utdelning 4071 kr

Där är alltså grunden att gemensamma mål för alla bortalag är 0 och systemet på förhand tex hade kunnat sett ut såhär :

0,1,2,3 - 0
0,1,2,3 - 0
0,1,2,3 - 0
0,1,2,3 - 0

Kostnad 256:-

-----------------------

2012-04-10 BOMBEN 2

Skellefteå - Brynäs

Period 1 0-2
Period 2 1-2
Period 3 2-2

Utdelning : 2925 kr

Där är gemensamma målet 2 i samtliga perioder för Brynäs.

---------------------------------------------------------

2012-04-09 BOMBEN 1

Kalmar - AIK 1-2
Hammarby - Halmstad 1-0
Aston Villa - Stoke 1-1
Fulham - Chelsea 1-1

Utdelning : 4311 :-

Där är gemensamma målet 1 mål för samtliga hemmamål.

----------------------------------------------------------

Det där på bomben är också ett sätt som gör att ist för att man spelar bomben för 1000:- så chansar man ner det till att hitta en gemensam målsiffra hos antingen alla hemmalag eller alla bortalag och kör dom som säkra så får du ner systemet i rader rejält och det kommer sitta tillslut.

Finns ju stats och tidigare rader på allt hos svenska spel fler än 10 år tillbaks (inte lika länge på bomben) så man kan lätt hitta mönster, ett geni på matte eller en riktigt smart person skulle kunna hitta fler gemensamma nämnare som upprepas om och om igen på stryktipset och europatipset och få ner det till korvören i kostnad.

Spelar ingen roll hur stryktipskupongen är numrerad och vilken match som har vilket nummer, detta kommer fungera i 50 år till.

Om 3 första matcherna på kupongen tex är :

1. Man U - Stoke
2. Arsenal - Fulham
3. Chelsea - Blackburn

Du spikar tex Man u och Arsenal i dom två första matcherna så anser jag att trots 80% streck på Chelsea och kanske 15% på Blackburn i match 3 så ger jag Blackburn 35-40% och klara värdet på 2.an eftersom jag redan har 2 raka ettor. Drar alltså ner chans 2.a som spik på Blackburn eller X2 och känner mig riktigt nöjd med det. Det är bara så det är och vinner dessutom Man U,Arsenal och Chelsea så blir man bara frustrerad av att alla storfavoriter vinner och man sitter där med 11 rätt och 15 kr i utdelning..
Citera
2012-04-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riddick1987
Men det fungerar ju uppenbarligen och har gjort det på stryk och europatipset sedan 1998 eller hur långt bak det gick att kolla.

Bara sedan jag skrev det här så hade man haft 13 rätt 5 gånger till.

Vecka 15 2012-04-14 STRYKTIPSET

Aldrig fler än 2 tecken likadan på rad.

Utdelning 13 rätt : 304 680 kr

-----------------------------------------------------------

Vecka 14 2012-04-07 STRYKTIPSET (förra helgen)

Utdelning 13 rätt : 75 666 kr

------------------------------------------------------------

Vecka 11 2012-03-17 STRYKTIPSET

Fördelning på antal 1,X och 2.or : 3 - 1.or , 5 - X , 5- 2.or

Utdelning 13 rätt : 455 619 kr

-------------------------------------------------------------

Vecka 12 2012-03-21 EUROPATIPSET

Fördelning på antal 1,X och 2.or : 4 - 1.or , 5 - X , 3- 2.or

Utdelning 13 rätt : INGEN VINNARE
Utdelning 12 rätt : 228 280 kr

............................................

Det man inte ska glömma är ju att man själv med tex 3-4 säkra matcher + reducera bort alla rader där samma tecken förekommer fler än 2 gånger på rad, sedan slänga in filter på att ta bort identiska rader + 3-5 1.or , 3-5 X och 3-5 2.or kan få ner det ordentligt i rad-antal så vilken vanlig svensson som helst har råd att lämna in. Visst chansen på 13 rätt blir inte samma om du har 4 säkra men följer man samma mönster ändå så har man större chans än att man pluggar form på lagen,tabellen,skador mm för det har fungerat i 14 år på stryk och europatipset och kommer fortsätta så länge det finns med återkommande mönster så man har 13 rätt 10+ ggr / år med den ramen utan att lägga ner för mycket pengar.

..
Visst kan man se ett mönster i det mesta men i det du presenterar finns det inget som är mer värt en ett bra system på lotto .

Beroende på vilka tecken på dina säkra matcher och vart dom sitter på kupongen så kommer ditt system reducera olika mycket . Om man t.ex. sätter match 4 och 5 som säkra ettor så gör det att du får 2 halvgarderingar , detta reducerar naturligtvis riktigt mycket . Sätter man sen en säker tvåa i match 7 eller en till säker etta så kommer det reducera maximalt . Men kommer nog tyvärr inte ha något med sannolikhet att göra .

Enligt mina siffror så ser statestiken ut så här om man spelar 2-6 ettor 2-5 kryss 2-6 tvåor .

Då har du tippat 54,6% av alla rader och lyckats pricka 13 rätt 47,3 % av alla omgångar , alltså är utgångssystemet sämre än slumpen . Däremot är utdelningen aningen bättre än slumpen , men detta beror på höga utdelningar vid få ettor . Att tippa 3 st säkra ettor och max 1 etta till skulle alltså ge ett bättre resultat än ditt system .

Om man ska hitta bra system måste man komma bort ifrån att reducera efter antal 1r , x och 2r . Att hemmalag vinner lite oftare spelar mycket mindre roll än hur många hemmafavoriter det finns på kupongen t.ex.
Citera
2012-04-16, 21:48
Medlem
fhoshos avatar
Hur funkar det om man väljer flera markeringar än 1 på stryktipset?

1 X 2
____
x x 0
x 0 x
0 0 x
0 x x

där x är valt!
Citera
2012-04-20, 10:45
Medlem
Det så länge efterfrågade, och av mig kritiserade, villkors-fuktionen är nu på plats, vilket ger den religiöse tipparen möjlighet att låta religiositeten blomma. Så om du nu tillhör den grupp som menar att det aldrig blir fler än 8 ettor eller färre än 3 tvåor i en och samma omgång, nu kan du få som du vill. In och testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in