• 1
  • 2
2012-01-22, 20:24
Medlem
Jag tnkte satsa p en utomhusodling i sommar.

Jag skapar en trd redan nu drfr att det r bst att planera tidigt. Jag har ocks en del frgor som jag grna skulle vilja ha besvarade tills dess.

En av de viktigaste frgorna r sjlvklart vilken strain/sort jag ska kpa. Jag har lst om lowryder som verkar vara kldtlig och enkelt att odla. Dock finns det flera sorter av Lowryder som lowryder 1, 2, Dieselryder och skert fler. Har ocks lst lite om Typhoon vilket ocks verkar vara en kldtlig strain men kanske inte med lika garanterad blomning som Lowryder. Ak47 aoto tl skert inte klimatet i zon 5. Har ocks lst namnet Early girl/Early misty men vet inte alls mycket om dem. Angende Lowryder verkar det som om ngra tycker dem r bra och r njda, sger det r relativt fint rka osv, medan andra hvdar att de r helt vrdelsa. Det finns skert mnga fler strains, nmn grna alla.

Vilken autoblommande strain/sort r bst fr vxtzon 5, norrlndskt kustklimat?
Det jag menar r bland annat vilken som har mycket thc och tl klimatet. r medveten om att autoblommande, klimatanpassade har mindre thc men r njd om man blir ganska hg om man rker lite mer n vad som behvs av icke autoblommande. ven sjlva odlingen och sktseln r ju roligt och givande. Kan ocks tnka mig att kpa flera olika frn. Om varje frpackning innehller 10 frn kan jag kpa tre fyra olika sorter, dvs 30-40 frn.

Br nmna att jag bor i mellersta Norrland vid kusten.
Tnker odla i en vinstilla dal i nrheten av en . n kantas av vergivna ngsmarker som nu r vervuxna med olika bladvxter, ogrs och ris. Att platsen jag tnkt odla p r nra en och att det en gng i tiden bedrivits jordbruk dr kan tyda p att det r brdigt sledes bra frutsttningar. Lngs n p ngra platser r det dessutom lite delta. Omrdet r vldigt avlgset och dsligt.
Planerar att frplantera inomhus och sedan efter ngra veckor stta ut dem.

Tacksam fr svar!
Senast redigerad av IamaWizard 2012-01-22 kl. 20:47.
Citera
2012-01-22, 20:30
Medlem
https://www.flashback.org/t507468
Odla vad du vill ute, slnge det r AF.
Citera
2012-01-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
https://www.flashback.org/t507468
Odla vad du vill ute, slnge det r AF.

Tackar

Lnkarna i det frsta inlgget funkar inte. Not found. Fast r kanske bara ngot tillflligt fel. Men det ser det ut att vara en hjlpsam trd.
Citera
2012-01-30, 21:44
Medlem
Odla Iranian Autoflower. Finns inte bttre strain just nu som r anpassat till vran klimat.
Citera
2012-02-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THCInfected
Odla Iranian Autoflower. Finns inte bttre strain just nu som r anpassat till vran klimat.

Tack fr tipset!

Bertta grna om dina erfarenheter, hur mycket den yieldade, potensen p rkat.
Jag hittade nmligen inte s mycket info om den strainen.
Varifrn kpte du den?
Citera
2012-02-04, 16:01
Medlem
Har ni erfarenheter av nn bra autoblommande frmix?
Ofta fr man ju fler frn fr samma pris om man kper frmix s jag tnkte satsa p en sdan bland annat.
Ngra tliga autoblommande som ni odlat utomhus.
Bertta grna ocks om alla framgngsrika strains ni odlat ute.

Tacksam fr svar
Citera
2012-02-04, 16:58
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamaWizard
Ofta fr man ju fler frn fr samma pris om man kper frmix s jag tnkte satsa p en sdan bland annat.

Tacksam fr svar

auto ak47 har funkat bra fr mig ute, fick frna billigt via swecan betalade typ 5 kr/fr nr jag kpte 100x.
Citera
2012-02-10, 15:07
Medlem
theshades avatar
Citat:

Tacksam fr svar

Jag krde min frsta (utomhus)odling frra ret, bara tv plantor som ett frsk. Red Dwarf var det, frn Buddha Seed Bank. De funkade bra men har inte s mycket att jmfra med. Ska kpa fler drifrn nu och tnkte prova "assorted auto", fyra knda och sex random fr 35 Euro:

"White Dwarf
Red Dwarf
Deimos
Syrup
and 6 seeds from different strains that will be in the market in the future or experimental hybrids."

EDIT: Blir detta trden "Utomhusodling 2012"?
Citera
2012-02-29, 20:36
Medlem
Ett annat mne n vad rubriken frklarar men vljer att fortstta stlla frgor i samma trd.

Jag tnkte anvnda mjlkpaket, en liter, till att frplantera i innan jag stter ner dem i marken utomhus.
Jag undrar hur lnge jag kan ha de unga plantorna i en liter jord innan jag br byta till strre frpackningar/krukor. Jag inser att jag hmmar plantans tillvxt om den fr vxa fr lnge i mjlkpaketet och det vill jag absolut inte gra. Ngon som har erfarenhet, r det 1-2 veckor man kan ha dem i en liter jord eller tom mindre tid?
Citera
2012-02-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ett annat mne n vad rubriken frklarar men vljer att fortstta stlla frgor i samma trd.

Jag tnkte anvnda mjlkpaket, en liter, till att frplantera i innan jag stter ner dem i marken utomhus.
Jag undrar hur lnge jag kan ha de unga plantorna i en liter jord innan jag br byta till strre frpackningar/krukor. Jag inser att jag hmmar plantans tillvxt om den fr vxa fr lnge i mjlkpaketet och det vill jag absolut inte gra. Ngon som har erfarenhet, r det 1-2 veckor man kan ha dem i en liter jord eller tom mindre tid?

Funkar inte stora noob trden fr dig?
Citera
2012-02-29, 23:07
Medlem
Citat:

cirka 2-3 veckor r en bra tid fr att plantera om dem
Citera
2012-02-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THCInfected
cirka 2-3 veckor r en bra tid fr att plantera om dem

Uppfattat. Antar att det r olika fr olika strains, exempelvis Auto ak47 har jag hrt behver mycket plats fr rtterna och d kanske man ska ha en tv liter frpackning, typ ngra juicefrpackningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in