Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-21, 19:19
  #1
Medlem
Har en känsla av att jag inte ligger i rätt forumdel men mod får gärna flyta om han vill.

Men min fråga är vilken GoPro kamera jag bör köpa om jag vill filma när jag är ute på vattnet och åker wakeboard/ring i sommar. Den bör alltså vara vattentät, och kunna filma i fullHD.

Vet inte ens om GoPro är det bästa alternativet så kom gärna med förslag på andra kameror
Citera
2012-01-21, 19:25
  #2
Medlem
cammos avatar
Det finns ett skäl till att GoPro är störst på marknaden.

Naturligvis ska du köpa "Surf Edition" http://www.cyberphoto.se/info.php?article=goprohdsurf2
Citera
2012-01-21, 19:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Det finns ett skäl till att GoPro är störst på marknaden.

Naturligvis ska du köpa "Surf Edition" http://www.cyberphoto.se/info.php?article=goprohdsurf2

Tack för svaret men jag letar efter något billigare, finns hero 1 också i surf edition?
Citera
2012-01-21, 20:00
  #4
Medlem
Köp inte hero 1, Köp Hd hero 2 från deras hemsida blir runt 2600 med frakt och det är myyycket bättre bild och bättre batterialängd. Sen köper du outdoors edition, mer möjligheter med den. självklart kan du köpa till surf hållare, om du bara ska använda den till när du åker wakeboard så kan du väl köpa surf annars skulle jag tagit outdoors

http://gopro.com/cameras/hd-hero2-surf-edition/
__________________
Senast redigerad av -raggmunken- 2012-01-21 kl. 20:03.
Citera
2012-01-21, 20:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -raggmunken-
Köp inte hero 1, Köp Hd hero 2 från deras hemsida blir runt 2600 med frakt och det är myyycket bättre bild och bättre batterialängd. Sen köper du outdoors edition, mer möjligheter med den. självklart kan du köpa till surf hållare, om du bara ska använda den till när du åker wakeboard så kan du väl köpa surf annars skulle jag tagit outdoors

http://gopro.com/cameras/hd-hero2-surf-edition/
Vilken skillnad det va i pris på era länkar, iofs så är jag lite dragen just nu så det kanske inte va samma kamera som jag trodde men hur som helst så blev jag lite sugen på den du visade raggmunken. Det va inte alls så dyrt med tanke på vad man får, så tack för den länken

BTW: Är detta rätt forumsdel för att fråga efter sådanna här saker?
Citera
2012-01-21, 21:04
  #6
Medlem
Det är inte ens lönt att köpa från deras hemsida, frakt på 90 dollar är sinnessjukt.
Citera
2012-01-21, 21:21
  #7
Medlem
myrmeldjyrs avatar
Du kan köpa vilken GoPro du vill. 2an har sjukt mycket bättre bildegenskaper, men 1an är inte dålig heller.
Skillnaden mellan "Surf Edition" och andra, det är att du slipper köpa tillbehören (fästet för brädan t.ex).
Som du ändå kan köpa sen.
Citera
2012-01-21, 22:49
  #8
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -raggmunken-
Köp inte hero 1, Köp Hd hero 2 från deras hemsida blir runt 2600 med frakt

Du glömde lägga på 25% moms +tull på det.
Citera
2012-01-22, 00:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Det va inte alls så dyrt med tanke på vad man får

Dyrt eller ej, varför chansa?
Kul o köpa 1an och få dåliga bilder vid nått guldtillfälle inse att man kanske skulle köpt 2an ist och "behöver" köpa den i efterhand.

Om du promt ska ha 1an så finns den säkert på blocket och likande då många byter till 2an.
Citera
2012-01-22, 12:55
  #10
Medlem
Wittgensteins avatar
Hemelektronik, ljud och bild -> Produkter och köpråd (Foto).

/Mod.
Citera
2012-01-28, 21:45
  #11
Medlem
pestes avatar
det är helt klart värt att välja hd hero 2 modellen framför 2:an och ettan. priskillnaden är inte så stor och den har 11mpg vilket är att föredra för kvaliten. det bästa är om du kan hitta någon i usa som du kan skicka kameran till. då kan du köpa den via amazon till ett bra mycket bättre pris än i sverige, på så vis slipper du tullavgifter då du inte beställer från ett företag utan via din kompis och det räknas som gåva.
Citera
2012-01-31, 10:32
  #12
Medlem
Alternativ till GoPro är Rollei ActionCam 200, ligger mellan 1990>2990:-
Samma kvalitet som GoPro 1an, dock så ingår det oftast en skärm i paketet för de pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback