Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-01-22, 03:02
  #1
Medlem
billgrens avatar
Eftersom jag utrustats med Sveriges troligtvis sämsta lokalsinne har jag kommit på att jag bör skaffa en navigator till min bil så jag hittar bättre.

Någon som kan hjälpa till? Var skaffar jag en billig sådan? Vad kostar det? Funkar det verkligen överallt?

Japp, jag är helt lost när det gäller tekniska prylar...
Citera
2005-01-22, 17:45
  #2
Medlem
MobileFreaks avatar
Billig.. Hur mycket är det?
Det allra bästa och enklaste är att köpa en sån där TomTom GO, kostar runt 7000:-, och då medföljer allt du behöver för att börja navigera!

http://www.inwarehouse.se/hemma/prod...0410&ReferId=7
Citera
2005-01-23, 02:22
  #3
Medlem
Ariels avatar
Jag har en IPAQ 5450 med GPS-jacka och TomTom 3 programvara. Det kostade då (nytt för
drygt ett år sen) ca 13-14000:- men motsvarande går att hitta begagnat för 3500-4000 på
t.ex. Tradera (nätauktion), om du har tålamod. Om inte annat kommer min utrustning att
hamna där före sommaren. Inte för att det funkar dåligt utan för att jag kommer att köpa
bil färdigutrustad med GPS.
Citera
2005-01-23, 03:06
  #4
Medlem
Wiseguys avatar
www.teknikmagasinet.se

Amitech Mio 168

Det är en handdator med inbyggd GPS komplett med kartor etc.
Kostar endast 4995 kr.

Har testat den, och den fungerade alldeles utmärkt!
Skall själv köpa en sån framåt sommaren.
Tills dess får min IPAQ med tillkopplad gps duga.
Citera
2005-01-23, 03:50
  #5
Medlem
Ariels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
www.teknikmagasinet.se

Amitech Mio 168

Det är en handdator med inbyggd GPS komplett med kartor etc.
Kostar endast 4995 kr.

Har testat den, och den fungerade alldeles utmärkt!
Skall själv köpa en sån framåt sommaren.
Tills dess får min IPAQ med tillkopplad gps duga.
Vet du vilken GPS-programvara den använder sig av? Det stod inte i beskrivningen, och det
ser inte ut som TT.
Citera
2005-01-23, 03:55
  #6
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel
Vet du vilken GPS-programvara den använder sig av? Det stod inte i beskrivningen, och det
ser inte ut som TT.
Jag kommer inte ihåg vad det stod, men jag vat att jag googlade på den för ett tag sedan och fick fram mer information, så testa det.
Citera
2005-01-23, 03:59
  #7
Medlem
Ariels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Jag kommer inte ihåg vad det stod, men jag vat att jag googlade på den för ett tag sedan och fick fram mer information, så testa det.
Tack, naturligtvis. Slött av mig ...
Citera
2005-02-19, 23:35
  #8
Medlem
freddan70s avatar
Kanske en Acer N30 kan vara nåt? Säljs i ett paket med BluetoothGPS, bilhållare och laddare för 4000:-!
Har själv skaffat en Mitac MIO558, köpt en BluetoothGPS mottagare på eBay och fixat Tomtom mjukvara. Funkar grymt bra!


Citat:
Ursprungligen postat av billgren
Eftersom jag utrustats med Sveriges troligtvis sämsta lokalsinne har jag kommit på att jag bör skaffa en navigator till min bil så jag hittar bättre.

Någon som kan hjälpa till? Var skaffar jag en billig sådan? Vad kostar det? Funkar det verkligen överallt?

Japp, jag är helt lost när det gäller tekniska prylar...
Citera
2005-02-20, 00:44
  #9
Medlem
typhios avatar
Tänkte köpa en GPS navigor men behövde en PPC också så det fick bli ett mellanting. så jag köpte en ASUS MyPAL med Destinator 3 för tre eller fyra papp på webbhallen i julas. SD - kort följde med och på det lagrar jag kartan.

Är inte så jättenöjd med den. Den är långsam och många ggr hänger den sig när man pluggar i GPS modulen.

Får jag tag på TomTom programvaran byter jag ut Destinator illa kvickt. Jag hade problem med att inte få över kartorna till handdatorn och kontaktade deras support..... det var innan jul... har ännu inte fått svar.

Saknar även möjlighet att plotta resväg på datorn och sedan bara ladda över den till handdatorn innan man sätter sig i bilen. Vill ha ngt mer likt Autoroute som man sen bara synkar med handdatorn.

Har även en magellan för jakt och den är f-n i mig oslagbar. Lite trist bara att jag inte har vägkartor till den och att skärmen e lite för liten för att hålla koll på när man kör.

Cheers

ps
När man startar Destinator säger den:
Citat:
Använd inte destinator medan du kör.

ds
Citera
2005-02-20, 05:58
  #10
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel
Jag har en IPAQ 5450 med GPS-jacka och TomTom 3 programvara. Det kostade då (nytt för
drygt ett år sen) ca 13-14000:- men motsvarande går att hitta begagnat för 3500-4000 på
t.ex. Tradera (nätauktion), om du har tålamod. Om inte annat kommer min utrustning att
hamna där före sommaren. Inte för att det funkar dåligt utan för att jag kommer att köpa
bil färdigutrustad med GPS.

Billigare än så också. Jag sålde nyligen min Dell Axim 400mhz med minneskort och ggs modul med garanti för under 3000:-
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback