2012-08-23, 13:32
Medlem
KungPungPats avatar
Skunken nu blev du just 2 miljoner kronor fattigare, för jag har redan testat principen och vet hur den fungerar, samtidigt som jag vet att ni inte tänkt efter vad som händer man kulan i klippet för ni skulle komma fram till exakt samma förklaring på vad som händer med kulan i klippet..

Jag inkommer med demonstreringsklipp såfort jag iinförskaffat hjul eller cylinder och en generator..
Räkna upp 2 miljoner kronor nu skunken så möts vi nästa vecka och så får du köpa den.

MVH
Citera
2012-08-23, 13:42
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Skunken nu blev du just 2 miljoner kronor fattigare, för jag har redan testat principen och vet hur den fungerar, samtidigt som jag vet att ni inte tänkt efter vad som händer man kulan i klippet för ni skulle komma fram till exakt samma förklaring på vad som händer med kulan i klippet..

Jag inkommer med demonstreringsklipp såfort jag iinförskaffat hjul eller cylinder och en generator..
Räkna upp 2 miljoner kronor nu skunken så möts vi nästa vecka och så får du köpa den.

MVH

Jag bjuder tre om du får den att funka.
Citera
2012-08-23, 14:06
Medlem
KungPungPats avatar
Jag är inte här för att försöka övertala någon som inte tänker själv att börja tänka själv, jag är fullt medveten om att säkert 80% av befolkningen inte kan tänka själv och dom tror helldre på vad andra säger, och just nu är jag det som ni valt att inte tror på..

Det är absolut inget i era förklaringar som stämmer överens med vad som i verkligheten händer i videoklippet. Dom förklaringar jag skrivit är dock exakt vad som händer och det är testat av mig själv och jag uppmanar alla som inte tror på det att testa själva. Det är så pass billigt och enkelt som att köpa magnet, kula och ta en aluminiumburk som hjul eftersom aluminium inte påverkas av magneter.

Men jag skulle vara glad om nån kunde förstå principen mer än mig, för det blir minst sagt lite läskigt när en hel befolkning på en planet tassar runt som katten kring het gröt och vägrar förstå eller prata om att gravitation är en kraft precis som vindkraft är en kraft..

Jag vill inte ha era miljoner för att visa er sanningen, jag vela bara skriva förklaringen och posta klippet och uppmana er att testa själva om ni är intresserade av att skapa gratis rörelseenergi i ett hjul eller en generator..

Känner mig lite som Morpheus i Matrix som säger jag kan bara visa er dörren , men ni måste gå igenom den själva för attt inse att principen jag förklarar stämmer, sen får ni energifrihet och uppleva ett liv utan Matrix..

Varför vågar ingen prata om att gravitation är en kraft om går att generera elektrisitet ifrån?
Låter det för bra för att vara sannt?

MVH
Citera
2012-08-23, 14:22
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Jag är inte här för att försöka övertala någon som inte tänker själv att börja tänka själv, jag är fullt medveten om att säkert 80% av befolkningen inte kan tänka själv och dom tror helldre på vad andra säger, och just nu är jag det som ni valt att inte tror på..

Det är absolut inget i era förklaringar som stämmer överens med vad som i verkligheten händer i videoklippet. Dom förklaringar jag skrivit är dock exakt vad som händer och det är testat av mig själv och jag uppmanar alla som inte tror på det att testa själva. Det är så pass billigt och enkelt som att köpa magnet, kula och ta en aluminiumburk som hjul eftersom aluminium inte påverkas av magneter.

Men jag skulle vara glad om nån kunde förstå principen mer än mig, för det blir minst sagt lite läskigt när en hel befolkning på en planet tassar runt som katten kring het gröt och vägrar förstå eller prata om att gravitation är en kraft precis som vindkraft är en kraft..

Jag vill inte ha era miljoner för att visa er sanningen, jag vela bara skriva förklaringen och posta klippet och uppmana er att testa själva om ni är intresserade av att skapa gratis rörelseenergi i ett hjul eller en generator..

Känner mig lite som Morpheus i Matrix som säger jag kan bara visa er dörren , men ni måste gå igenom den själva för attt inse att principen jag förklarar stämmer, sen får ni energifrihet och uppleva ett liv utan Matrix..

Varför vågar ingen prata om att gravitation är en kraft om går att generera elektrisitet ifrån?
Låter det för bra för att vara sannt?

MVH
Kan du hålla med om att din tes bryter mot energiprincipen?

Det går att generera elektricitet ifrån gravitation, men för att kunna utnyttja en kraft behöver den disponeras efter energiprincipen. Detta är en vältestad teoretisk modell som man i tråden ganska vältaligt förklarat för dig. Varför motsäger du dig detta?
Citera
2012-08-23, 14:23
Medlem
Jag tror inte för en sekund att det fungerar, men jag tycker ändå det är helt lysande att du försöker! Är många i historien som utmanat dåtidens "vetenskap", så att försöka är inget fel, tvärtom bra!

Personligen så kanske jag hade väntat med att starta en tråd tills jag hade gjort den där evighetsmaskinen. Risken är annars att det slutar med att "fungerar nästan, ska bara justera lite till" och sedan tyst........

Såg videon nu... han tillför energi, drar magneten lite lite utåt. Vilket kräver en viss kraft i handleden eftersom magneten dras mot kulan, energi som då överförs till kulan i form av rörelse. Och då klättrar kulan upp lite och då rullar hjulet mer. Det är ju redan fart på, så hjulet är inte motsträvigt att rulla runt lite extra av att drar magneten, om så bara någon millimiter.

Om är en evighetsmaskin så är ju busenkelt att bevisa det. Notera att *INGEN* lyckats visa det när varit ett riktigt test, uppsatt så kan verifieras, https://www.flashback.org/sp37182330.
Citera
2012-08-23, 14:50
Medlem
KungPungPats avatar
Energiprincipen går inte emot den här uppfinningen, man har bara ignorerat att prata om gravitation när det gäller energiprincipen. Magneten har en energi i en sluten bana och det ska inte gå att ta energi ur varken magnet eller gravitation enligt energiprincipen.

Men som beviset i filmen visar så kan du skapa rörelseenergi från gravitationens kraft så länge du har en magnet med sluten bana som håller kulan på stället där gravitationen kan tynga ner hjulet på ena sidan och skapa vridkraft.

Vad tror ni skapa rörelseenergin i hjulet ? om det inte är gravitationen och kulans vikt..

MVH
Citera
2012-08-23, 14:51
Medlem
Någon evighetsmaskin kommer aldrig att fungera. Tyvärr. Spelar ingen roll om det finns något kryphål i energiprincipen. Kan inte utveckla mitt kassa argument mer men..Naivt kan man väl säga att "om det hade gått hade man redan kommit på något i liknande form/uppfinning".
Källa:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Evighetsmaskin
Citera
2012-08-23, 14:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det här principen skapar konstant rörelseenergi i ett hjul/generator. Rörelseenergin kommer från gravitationskraft.

Det finns 3 saker som skapar mer kraft och det är större kula , större hjul och mer friktion mellan kula och hjul. (2 cylindrar i samma material skulle iom. det skapa en frukatnsväd vridkraft och skulle enkelt kunna göras till en evighetsmotor genom att hindra järncylindern får att komma ur magnetens fält/grepp)

http://www.youtube.com/watch?v=RkLfpXpO5sQ

MVH

Med tanke på att de säger att det här utvecklades 1823, så vill jag ställa en motfåga.

OM det här skulle ha funkat, vad är sannolikheten att det inte på nästan 200 år skulle ha blivit en erkänd princip för att driva saker och skapa energi? Tycker alla i hela världen att det är skittufft att betala för energin?
Citera
2012-08-23, 14:56
Medlem
Pads avatar
Citat:
Energiprincipen går inte emot den här uppfinningen, man har bara ignorerat att prata om gravitation när det gäller energiprincipen. Magneten har en energi i en sluten bana och det ska inte gå att ta energi ur varken magnet eller gravitation enligt energiprincipen.

Men som beviset i filmen visar så kan du skapa rörelseenergi från gravitationens kraft så länge du har en magnet med sluten bana som håller kulan på stället där gravitationen kan tynga ner hjulet på ena sidan och skapa vridkraft.

Vad tror ni skapa rörelseenergin i hjulet ? om det inte är gravitationen och kulans vikt..

MVH

Problemet är att för att kulan ska kunna tynga ner hjulet så måste summan av kraftvektorerna dra den neråt, magneten kommer istället vilja dra den utåt. Det blir lite som att hålla fast magneten med en pinne. Du kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Citera
2012-08-23, 15:05
Medlem
Chts avatar
Citat:

MVH

En motor i hjulet, kanske? Man ser att han döljer ringfingret på handen som han sätter på bordskanten på ett helt onaturligt sätt.

Varför skulle kulan snurra i oändlighet? Kulan dras inte över sin egen axel, utan det är centrumet av kulan som dras mot magneten.. Alltså kulan vill ju stå stillastående i lutningen och dras mot magneten, inte snurra i lutningen och dras mot magneten. Det säger ju sig självt om man vet vad friktion är för något samt förstår att inte kulan dras över sin egen axel.

Visst, det går säkert att få hjulet att snurra en stund, eftersom när hjulet väl är i rörelse så kommer kulan att snurra pga. hjulet, men friktionen kommer alltid att stoppa rörelsen och få kulan (och hjulet) till ett stillastående stopp. Dock krävs det isåfall att man startar hjulets rörelse mekaniskt.
Senast redigerad av Cht 2012-08-23 kl. 15:09.
Citera
2012-08-23, 15:20
Medlem
KungPungPats avatar
Kan vi lugna oss med tron lite ..

Låt oss vänta tills nån som orkar tänka på vad som händer med kulan i klippet dyker upp..

Jag vet att allt blir lättare för tillfället om det är en bluff, men i grund och botten så är det ett sätt att se Matrix som vi lever i och även dörren ut från Matrixet, sen är det upp till er om ni vill förstå matrix eller fortsätta betala för energi för att ett fåtal agenter vill tjäna dina pengar för evigt på att du behöver energi..

Jag visste inte att det var såhär enkelt, men jag förstår hur mycket kunskapen är värd och vad den här kunskapen skulle kunna göra för Sverige och befolkningens plånbok.

Visualisera er att alla i Sverige tog åt sig av kunskapen och började producera 100% miljönvänlig el, vi skulle sälja el till andra länder men det skulle även kännas rätt för många svenskar att sprida vidare kunksapen som är så pass enkelt så tillåmed folk i fattiga länder kan få gratis el billigt med Sveriges hjälp.

Låt mig och gärna några fler fysikintresserade testa principen och även med cylindrar i olika storlekar och sen skriver vi och postar mer bevisfilm i den här tråden så får vi se, bevis är bevis men filmens bevis är ganska fattigt bevis även fast det är bevis för en princip.

MVH
Citera
2012-08-23, 15:23
Medlem
Citat:
Kan vi lugna oss med tron lite ..

Låt oss vänta tills nån som orkar tänka på vad som händer med kulan i klippet dyker upp..

Jag vet att allt blir lättare för tillfället om det är en bluff, men i grund och botten så är det ett sätt att se Matrix som vi lever i och även dörren ut från Matrixet, sen är det upp till er om ni vill förstå matrix eller fortsätta betala för energi för att ett fåtal agenter vill tjäna dina pengar för evigt på att du behöver energi..

Jag visste inte att det var såhär enkelt, men jag förstår hur mycket kunskapen är värd och vad den här kunskapen skulle kunna göra för Sverige och befolkningens plånbok.

Visualisera er att alla i Sverige tog åt sig av kunskapen och började producera 100% miljönvänlig el, vi skulle sälja el till andra länder men det skulle även kännas rätt för många svenskar att sprida vidare kunksapen som är så pass enkelt så tillåmed folk i fattiga länder kan få gratis el billigt med Sveriges hjälp.

Låt mig och gärna några fler fysikintresserade testa principen och även med cylindrar i olika storlekar och sen skriver vi och postar mer bevisfilm i den här tråden så får vi se, bevis är bevis men filmens bevis är ganska fattigt bevis även fast det är bevis för en princip.

MVH

Jag svarade på varför det inte fungerar på sidan 2. Du har inte svarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in